08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

برندسازی چیست؟ معنای برندینگ

5/5
برندسازی چیست؟

برندسازی چیست؟ معنای برندینگ

برندسازی تجربه و تصویری از یک محصول یا خدمات خاص است که مصرف کنندگان با آن مرتبط می کنند، یک برند از طریق نام، لوگو، شعار یا طرح شرکت، صاحب آن شناسایی می شود. برندسازی زمانی اتفاق می افتد که این تجربه و تصویر به بازار عرضه شود، بنابراین توسط افراد بیشتری شناسایی می شود. و در بین شرکت های مختلفی که محصول و خدمات یکسانی را ارائه می دهند، با محصولات و خدمات خاص متمایز می شود.

در واقع می توان گفت که برند شما در ذهن مشتریان شما وجود دارد. به عبارت ساده، یک برند برداشت کلی مشتری از هر تعاملی است که با شما، شرکت و محصولات شما دارند. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت یک درک مثبت از شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است. برند سازی فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می بخشد. برند سازی استراتژی ای است که شرکت های مختلف با هدف کمک به مردم برای شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و ارائه دلیلی برای انتخاب محصول خود (در رقابت با رقبا) توسعه می دهند.

مزایای برندسازی یا برندینگ

همانطور که مفهوم برند و برند سازی را درک کردید، برند یک دارایی نامشهود و ارزشمند سازمان است. این دارایی نه کالاست و نه اداره و سازمان، تصوری است در ذهن جامعه هدف. یک برند ارزشمند به کسب و کار شما (و سازمان شما) در ذهن مشتریان هویت می بخشد. برندسازی موفق باعث ماندگاری آن در ذهن مشتریان می شود. مشتریان جدید ارزش برند را راحت تر می پذیرند. همچنین برند سازی موفق باعث تقویت و حمایت از فعالیت بازاریابی می شود. در نهایت، پرسنل کسب و کار شما از کار کردن برای برند شما احساس غرور خواهند کرد.

  • برند سازی فرآیند خرید مشتری را تسهیل می کند. در سال 2015، یک نظرسنجی نشان داد که 60 درصد خریداران از برندهایی که می شناسند خرید می کنند . همچنین ۲۱ درصد مشتریان فقط از برندهایی که دوست دارند خرید می کنند .
  • برندسازی علاوه بر توسعه بازاریابی محصولات و خدمات، به مشتریان حس تعلق می دهد.
  • برندسازی موفق، کسب و کار شما را متمایز و به راحتی از سایر رقبا متمایز می کند. مشتریان می دانند که چرا از برند مورد علاقه خود خرید می کنند و تمایلی به تغییر نظر خود ندارند.
  • برندسازی موفق میزان توصیه های مشتری را افزایش می دهد. مشتریان شما برای شما بازاریابی می کنند و محصول و خدمات شما را بدون پرداخت هزینه به دیگران توصیه می کنند.
  • منابع انسانی جدا از موفقیت در بازار، از کار در یک برند موفق احساس غرور می کنند و با وفاداری و تعهد بیشتری کار می کنند.

بیشتر بخوانید مقاله برند سازی چیست؟ معنای برندینگ : قیمت طراحی لوگو

معنای برندینگ

مراحل یا استراتژی برندسازی

برندسازی پروژه ای است که اهداف مشخص و بلندمدتی دارد و با تکامل و بهبود یک برند موفق، فرآیند آن به درستی انجام می شود و در نهایت می توان مجموعه ای از اجزای اساسی شرکت مورد نظر را شناسایی کرد. این استراتژی‌های خاص برای تمام جنبه‌های یک کسب‌وکار قابل اجرا هستند و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند و مستقیماً با نیازهای مشتری و سایر عوامل مانند احساسات و محیط‌های رقابتی مرتبط هستند.

برخی از مردم فکر می‌کنند که یک استراتژی برند فقط به محصول، لوگوی وب‌سایت و نام تجاری ختم می‌شود، در حالی که یک نام تجاری معنای گسترده‌تری دارد و تشخیص بین برندهای قوی و متوسط ​​به همان اندازه دشوار است. در نتیجه، برای کمک به برندسازی، اکثر بازاریابان این فرآیند را به یک هنر تشبیه می کنند.

یک استراتژی جامع برندینگ دارای عناصر مختلفی است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  • داشتن نامی و لوگویی مناسب برای برندتان

برای برندسازی لازم است کسب و کار و سازمان شما نامی زیبا و لوگوی منحصر به فرد داشته باشد. در واقع نام خوب نامی است که مربوط به کسب و کار شما باشد، نامی که در آینده به دلیل نارضایتی آن را تغییر نخواهید داد، نامی که خودتان انتخاب می کنید. بهتر است کوتاه و ساده باشد، مربوط به کسب و کار شماست، نماد یا لوگویی را انتخاب کنید که به راحتی قابل درک باشد و از همه مهمتر لوگوی شما جدید باشد، از لوگوهای دیگر کپی نکنید.

  • ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در مشتریان

امروزه دنیا با سرعت در حال توسعه و تغییر است و بازاریابان باید برای حفظ ارتباط خود با مشتریان انعطاف پذیر باشند. انعطاف‌پذیری به برند اجازه می‌دهد در کمپین‌های برند خلاق باشد.

ایجاد ثبات استانداردی را برای برند ایجاد می کند و انعطاف پذیری مالک برند را قادر می سازد تا تغییراتی ایجاد کند که باعث ایجاد علاقه و رویکرد بهتر به رقبا می شود و برند شما را از آن متمایز می کند. به طور خلاصه، یک طرح بازاریابی مبتنی بر هویت برند برای قابل تشخیص بودن نیاز به ثبات دارد و برای به روز بودن به تنوع کافی در کنار این یکپارچگی نیاز دارد.

  • فراهم نمودن تمامی زیر ساخت‌­ها

در ابتدا زیرساخت های اصلی را فراهم کنید، تیم های کاری خود را تشکیل دهید، در این مرحله دقت کنید زیرا این مرحله بسیار مهم است و عوامل اصلی کار در این مرحله مشخص می شوند. یکی از گروه هایی که در این مرحله قرار دارد مرحله ای که باید مشخص شود گروه تبلیغاتی است که می تواند باعث رشد و شهرت شرکت شما شود و یک هدیه برندسازی موفق به شما بدهد.

  • شروع تبلیغات

بعد از اینکه تیم تبلیغاتی را مشخص کردید باید تبلیغات را شروع کنید و این تبلیغات باید هدفمند باشند، در واقع تبلیغات کار ساده ای نیست و دانش و تخصص خاصی می خواهد، بنابراین سعی کنید از یک تیم تبلیغاتی متخصص استفاده کنید و کار تبلیغات باید مستمر انجام شود.  تبلیغات کوتاه مدت فقط اتلاف وقت است و هیچ سودی ندارد.

بیشتر بخوانید مقاله برندسازی چیست؟ معنای برندینگ : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

معنای برندینگ

  • شناخت مخاطبان

شناخت مخاطب قطعا یک اصل اساسی برای برندسازی است. بنابراین باید مخاطبان خود را شناسایی کنید، ببینید با توجه به تبلیغات چه چیزی مشتریان را جذب کرده است؟ مخاطبان و کاربران شما به چیزی نیاز دارند. سعی کنید خدمات خود را به گونه ای ارائه دهید که مشتریان بیشتری را جذب کند.

  • نظرات مخاطبانتان را جدی بگیرید

به نظرات مشتریان خود احترام بگذارید، حتی هر چند ماه یکبار نظرسنجی کنید، سعی کنید محصولات و خدماتی را به آنها ارائه دهید که محبوب هستند. با استفاده از نظرات مشتریان می توانید محبوبیت کسب کنید، حتی در بسیاری از موارد می توانید با این کار مخاطب را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

  • در برندسازی ایده پردازی کنید

یکی از مهمترین عملیات در برندسازی، یافتن ایده و توسعه بر اساس ایده های شماست. ایده های شما باید در جهت ارائه خدمات برتر باشد. در واقع فقط برای پیشرفت تلاش کنید و تا زمانی که ثبات ندارید، انتظار پیشرفت را نداشته باشید. ثابت بودن به مرور زمان باعث خستگی و کاهش مشتریان شما می شود و سعی کنید علاوه بر سایت در تمامی شبکه های اجتماعی صفحه ای برای برند خود ایجاد کنید.

انواع برندسازی

برندسازی انواع مختلفی دارد که برخی از آنها ریشه در تبلیغات و بازاریابی دارد. در این مقاله به بررسی انواع مدل های برندینگ در بازاریابی می پردازیم.

  • برندسازی در کسب و کار

یکی از راه های فروش محصولات برندسازی است، از این طریق می توانید کسب و کار خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید و در بین کاربران و مخاطبان مشهور شوید. سعی کنید با تبلیغی که انجام می دهید محصول خود را معرفی کنید و اگر تبلیغ شما مربوط به فروش و بازاریابی نباشد بازخورد بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید مقاله برندسازی چیست؟ معنای برندینگ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

مفهوم برندسازی چیست؟
  • کو برندینگ (CO -BRANDING)

برندسازی مشترک به معنای برندسازی مشارکتی است، یکی از روش های دیگر برندسازی است که برای شروع فعالیت بهتر است از آن استفاده نکنید.

این روش برندسازی مربوط به شرکت هایی است که قصد همکاری با شرکت های بزرگتر برای ارائه خدمات بهتر را دارند و با توجه به شهرت شرکت های بزرگ، آن شرکت کوچک نیز رشد خواهد کرد.

  • برندسازی دیجیتال

این روش برندسازی به صورت آنلاین در فضای مجازی انجام می شود. موارد مربوط به دیجیتال مارکتینگ نیز در همین راستا است و به شرکت ها این امکان را می دهد که خدمات خود را به صورت مجازی به کاربران معرفی کنند و با استفاده از این روش برندسازی، مشتریان وفادار زیادی را جذب کنید.

  • برندسازی شخصی

این روش روشی از برندسازی است که امروزه بسیار رایج شده است. در این روش می توانید خود را به دیگران معرفی کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این روش برندسازی بر روی یک فرد متمرکز شده است و بسیاری از افرادی که بسیار موفق هستند یا به موفقیت جدیدی دست یافته اند با استفاده از این روش خود را به دیگران معرفی می کنند. همچنین می توانید مشتریان زیادی برای کسب و کار خود پیدا کنید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله برندسازی چیست؟ معنای برندینگ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید