08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی بروشور سه لت

5/5
اصول طراحی بروشور سه لت

اصول طراحی بروشور سه لت

در این مقاله به بررسی موضوع طراحی بروشور سه لت پرداخته میشود. بروشورها یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی هستند. اگرچه کاتالوگ و راه های دیگر معرفی برند و کسب و کار نیز در این زمینه جای خود را دارد، اما همچنان طراحی بروشور در این زمینه پیشتاز است. بروشورها انواع مختلفی دارند. در مدل ها و اشکال مختلف طراحی و عرضه می شوند. گاهی تلفیق خلاقیت با اصول اولیه در طراحی بروشور منجر به تولید نمونه کارهایی می شود که ممکن است در هیچ یک از دسته بندی های رایج جای نگیرد!

طراحی بروشور سه لت یکی از پرکاربردترین فرم ها در طراحی بروشور است و بیشترین سفارشات در زمینه طراحی با این نوع بروشور ثبت می شود. اگر قصد دارید به زودی برای طراحی بروشور سفارش دهید، پیشنهاد می کنیم با آشنایی با طراحی بروشور سه لت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بروشورها به شکل های مختلف، دو، سه، چهار، حتی شش لت  طراحی می شوند. اما استفاده از همه آنها یکسان نیست. لت به تعداد تاهایی که در برگه ها یا مواد پس زمینه بروشور استفاده می شود اشاره دارد.

برای طراحی بروشور سه لت از کاغذ های ۸ ۱/۲ × ۱۱ که دو بار تاشده باشد و سه پنل در هر سمت آن ایجاد شود استفاده میشود. این نوع بروشور برای مشاغل کوچک بهتر است و اصولا برای آشنایی با طراحی بروشور سه لت و درک ساختار آن می توانید سربرگی سایز 10 را تصور کنید که یک بروشور سه لت در آن قرار داده شده است.

چرا طراحی بروشور سه لت محبوب و با اهمیت باقی‌ مانده است؟

سه روند در کاهش المان‌های چاپ‌شده پرمحتوا و شلوغ و تجدید حیات طراحی بروشور سه لت دخالت دارد.

  • افزایش اهمیت یک وب‌سایت برای بازاریابی، آموزش و محدوده تغييرات فروش
  • اجتماع آگاه‌تر نسبت به محیط‌زیست که از تبلیغات کاغذی بی‌فایده امتناع می‌کند
  • جو اقتصادی‌ای که صاحبان تجارت را وادار می‌کند هزینه‌های بازاریابی‌شان را به‌دقت بررسي كنند.

با این حال، صنعت چاپ از بین نرفته است و بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز معتقدند که محصولات چاپی که به بازار عرضه می شوند ارزش پول خود را دارند. افرادی که خرید و فروش می کنند برای کمک به فروش کالاهای خود به چاپ و مواد چاپی متکی هستند. شرکت کنندگان در نمایشگاه می خواهند چیزی به مشتریان بدهند. مشتریان اطلاعات چاپی در مورد محصولات و خدمات می خواهند.

بیشتر بخوانید طراحی بروشور سه لت : طراحی و چاپ کاتالوگ

اصول طراحی بروشور سه لت

بروشور سه لت چطور طراحی می‌شود؟

نکته اصلی در طراحی بروشور سه لت ، زمان است. در واقع بروشور شما تنها در 20 ثانیه می تواند مخاطب را جذب کند. در غیر این صورت باید نادیده گرفته شود. پس از همه، لوگو مهم است. در واقع یک طراح بروشور باید لوگوی کسب و کار خود را از طریق بروشور به درستی به مخاطب نشان دهد. اگر از بروشور سه لت استفاده می کنید، حتما لوگو و برند خود را در صفحه اول درج کنید.

از دیگر نکات مهم در طراحی بروشور سه لت که چاپ بروشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است، از رنگ ها و تصاویر استفاده می شود. شما قرار نیست از همه محصولات و خدمات خود رونمایی کنید، دو عکس در هر لت کافی است. البته برای جذب بهتر مخاطب باید از عکس های جذاب استفاده کنید.

رعایت مدل نوشتاری استاندارد یکی از اصول مهم در طراحی بروشور سه لت است. بدین ترتیب در این نوع بروشور با برش خاص باید اطلاعات مورد نظر را بر اساس الگوی خاصی بین صفحات آن تقسیم کرد. مدل نوشتاری و طراحی آن برای بروشور سه لتی به شرح زیر است:

  • لت اول: این لت باید شامل لوگو و برند موسسه، دفتر، شرکت و کسب و کار مورد نظر باشد. به این ترتیب عنوان باید با حروف بزرگ نوشته شود و نام شرکت یا موسسه مورد نظر در پایین این لت درج شود.
  • لت دوم: در این لایه باید از اطلاعات، تصاویر و رنگ هایی استفاده شود که در نگاه اول مخاطب را جذب کند. در این قسمت علاوه بر اطلاعات مختصر باید هدف از طراحی بروشور ارائه شود.
  • لت سوم: اطلاعات و عکس های جامع تری در این لایه نمایش داده شود.
  • لت چهارم: این برگه که آخرین صفحه بروشور است شامل آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن موسسه یا شرکت مورد نظر خواهد بود.

بیشتر بخوانید طراحی بروشور سه لت : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

اصول طراحی بروشور سه لت

نکاتی مهم برای پيشرفت طراحی بروشور سه لت

  1. حاشیه را به درستی تنظیم کنید. حاشیه داخلی باید دو برابر عرض حاشیه بیرونی باشد. ممکن است زمانی که بروشور صاف است کمی عجیب به نظر برسد، اما به این معنی است که وقتی بروشور تا می‌شود، حاشیه‌های چپ و راست برابر روی هر تخته خواهید داشت.
  2. از یک الگوی چاپگر خود استفاده کنید. اگر چاپگر شما دارای قالب است، از آن استفاده کنید. اغلب قسمت داخلی بروشور کمی کوچکتر از قسمت بیرونی طراحی می شود. به این ترتیب مرتب باز و بسته می شود. شما می توانید این جزئیات را خودتان بفهمید، اما یک الگو از صحت آن و مطابقت با چاپگر اطمینان می دهد.
  3. به ترتیب اطلاعات فکر کنید. هر دو صفحه بیرونی جلو و پشت (مرکز) بدون باز کردن بروشور قابل مشاهده هستند. پس از آن، صفحه داخلی قابل مشاهده است، در همان زمان، سمت چپ از داخل در معرض دید قرار می گیرد. صفحه داخلی (پانل سمت راست) آخرین قسمتی است که دیده می شود و ممکن است نادیده گرفته شود، پیام خود را اینجا ارسال نکنید!
  4. از سه صفحه داخلی هوشمندانه استفاده کنید. بزرگترین مانع در طراحی یک بروشور کوچک این است که هر ستون خیلی باریک است. قرار دادن محتوای خاص ممکن است دشوار باشد. بنابراین فضای داخلی را برای آنچه واقعاً باید وجود داشته باشد، ذخیره کنید.
  5. نمونه طرح خود را پرینت بگیرید و تا کنید. چه خودتان در حال طراحی بروشور هستید و چه آن را از گرافیست خود دریافت کرده اید، آن را چاپ کرده و تا کنید. چاپ آن در اندازه اصلی تضمین می کند که اندازه کلمه متن همان چیزی است که انتظار دارید (فقط به صفحه نگاه نکنید). تا کردن آن اطمینان حاصل می کند که صفحات شما اندازه مناسبی دارند و عناصر در همه بخش ها به درستی تراز شده اند.
  6. چیزی بزرگ را امتحان کنید. اکثر بروشورهای کوچک سه تایی تمایل به نمایش یک طرح ستون دارند. هر تابلو یک ستون از متن است. با این طراحی، عرض هیچ قطعه ای بیش از 3 اینچ نیست. اما انتخاب گرافیکی که از لبه رد می‌شود یا به لت دیگری می‌رود، می‌تواند راهی برای تاثیرگذاری بیشتر طراحی شما باشد.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

اصول طراحی بروشور سه لت

کاغذ مناسب در چاپ بروشور با برش خاص سه لت

اگر به فکر بروشوری برای تبلیغ کسب و کار خود هستید، توصیه می کنیم از کاغذ با کیفیت خوب استفاده کنید. کاغذ مناسب علاوه بر افزایش جذابیت بروشور باعث ماندگاری بیشتر آن نیز می شود.

کاغذ گلاسه یکی از بهترین کاغذهای مورد استفاده در چاپ بروشور است. کاغذ گلاسه چه مات چه براق در مقایسه با کاغذ تحریر زیبایی خوبی دارد. این کاغذ به دلیل رنگ پذیری خوب، هر نوع رنگ و طرحی را به خوبی می پذیرد و رضایت مخاطب را جلب خواهد کرد.

اگر بروشور با برش خاص از کاغذ بی کیفیت تهیه شده باشد، قطعا تاثیر زیادی در جذب مشتری نخواهد داشت. یک بروشور با طراحی مناسب و جذاب این توانایی را دارد که بسیار موفق تر از بازاریابی آنلاین باشد.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید