08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

5/5
انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

در مقاله انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی به بررسی این سبک ها پرداخته میشود. امروزه عکاسی تبلیغاتی یکی از روش های اصلی تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات می باشد. با پیشرفت دنیای عکاسی و تبلیغات و ظهور دوربین های دیجیتال بسیار دقیق و باکیفیت، زمینه عکاسی تبلیغاتی بسیار حرفه ای و تخصصی شده است.

عکاسی تبلیغاتی سبک های مختلفی دارد. این سبک ها به دنبال پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات عکاسی، نور و نیاز بازار ایجاد شده اند. در ابتدا این سبک از عکاسی فقط به صورت چیدمان یا فضاسازی انجام می شد. اما امروزه به دنبال ایده های خلاقانه و فضاسازی ها، شاهد کشف سبک های مختلف در زمینه عکاسی تبلیغاتی هستیم. سبک های مختلف اانواع سبک های عکاسی تبلیغاتی به ما کمک می کند تا تصاویری متناسب با نوع محصول و استراتژی تبلیغاتی تهیه و تولید کنیم. در ادامه به معرفی انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی می پردازیم.

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی بسته به اینکه با چه هدفی انجام می شود، انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • عکاسی محصول
  • عکاسی غذایی
  • عکاسی مد و فشن
  • عکاسی معماری
  • عکاسی سبک زندگی
  • عکاسی سفر
  • عکاسی خودرو
  1. عکاسی از محصول

رایج ترین انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از محصولات تولید شده در صنایع مختلف است که البته بسته به نوع محصول و استراتژی تبلیغاتی می تواند بسیار گسترده باشد. در واقع خلاقانه ترین تصاویری که به عنوان عکس تبلیغاتی گرفته می شود، عکاسی محصول است که هر روز نمونه های بی شماری از آن را در بنرها، بیلبوردها و مجلات مشاهده می کنیم.

  1. عکاسی غذا

این سبک از انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی ممکن است شما را به یاد افرادی بیاندازد که از غذاهای خود در اینستاگرام عکس می گذارند. عکس هایی که گاهی ما را به هوس خوردن غذای خاصی وا می دارد.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

انواع سبک های عکاسی

عکاسی غذا مقوله ای تخصصی و بسیار جذاب در عکاسی تبلیغاتی است. صنایع غذایی همیشه یک صنعت محبوب بوده و در دهه های گذشته به سرعت رشد کرده است. بنابراین شاهد رقابت بسیار نزدیک در صنایع غذایی هستیم. مشتریان شما با دیدن تصاویر شما هیجان زده خواهند شد. بنابراین، شما باید هر زمان که می توانید از غذای خود عکس های زیبا، فریبنده و لذت بخش بگیرید و آنها را با بینندگان خود به اشتراک بگذارید.

  1. فشن

عکاسی مد تصاویری از افرادی را نشان می‌دهد که لباس‌های این برند را می‌پوشند و اغلب درگیر نوعی فعالیت سرگرم‌کننده هستند، مانند بازی در برف. بسیاری از این عکس‌ها بر روی ایجاد تأثیر عاطفی با مخاطب از طریق انتخاب مد برند تمرکز دارند. افرادی که به لباس‌ها پاسخ مثبت می‌دهند، تمایل بیشتری به خرید آن دارند.

  1. عکاسی معماری

نمایش داخل و خارج ساختمان می تواند به بهترین شکل ممکن توجه مخاطب را به خود جلب کند. شرکت های معماری و حتی صاحبان دفاتر فروش املاک از این روش برای افزایش فروش املاک و جذب مشتری برای پروژه های معماری استفاده می کنند. لازم است بدانید که روش نورپردازی در عکاسی معماری بسیار مهم است.

  1. سبک زندگی

امروزه کاربران زیادی از سبک زندگی خود عکس و فیلم می گیرند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این موضوع آنقدر محبوب است که حتی باعث ثروتمند شدن برخی افراد شده است.عکاسی تبلیغاتی سبک زندگی می تواند تمامی موضوعات مرتبط با شیوه زندگی یک فرد یا گروهی از افراد را در قاب دوربین نمایش دهد.

  1. عکاسی از سفر

با وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، سفر و گردشگری در نقاط مختلف دنیا رواج پیدا کرده و حتی اینفلوئنسرهای خاصی در این زمینه وجود دارند. امروزه شرکت های گردشگری به راحتی می توانند حال و هوای یک شهر، منطقه یا مناظر تاریخی و زیبا را در یک قاب عکس به نمایش بگذارند.نمایش زیباتر یک منطقه می تواند در جذب کاربران برای خرید بلیط و استفاده از تورهای گردشگری موثر باشد.

  1. عکاسی خودرو

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی از خودرو توسط شرکت های تولیدی و نمایندگی های خودرو انجام می شود. این شرکت ها از عکاسی تبلیغاتی برای معرفی یک خودروی جدید یا قدیمی، معرفی ویژگی ها و همچنین مزایای آن استفاده می کنند. آنها با استفاده از عکاسی تبلیغاتی جذاب و هیجان انگیز بر اشتیاق مشتریان بالقوه خود تأثیر می گذارند.

عکاسی تبلیغاتی خودرو دو هدف اصلی دارد: یکی معرفی مزایای عملی خودرو به مشتریان. دوم اینکه با برجسته کردن زیبایی خودرو و ظاهر آن، این احساسات و تخیلات مشتریان را برانگیزد.

بیشتر بدانید مقاله انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

سبک های عکاسی تبلیغاتی

نکات مهم در انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

مسلما برای هر نوع عکاسی باید از اصول و قوانین خاصی استفاده کرد. نکات زیر به شما کمک می کند تا عکس های تبلیغاتی جذابی بگیرید:

کادربندی: برای این نوع عکاسی، کادر باید به گونه ای انتخاب شود که عناصر هوشمند در آن تعبیه شده باشد. برای مثال محصول دیجیتالی مانند تلویزیون را موضوع عکاسی تبلیغاتی در نظر بگیرید. اگر هدف فقط تبلیغات تلویزیونی باشد؛ شما می توانید یک خانواده در حال تماشای تلویزیون در کادری که برای عکاسی در نظر گرفته اید داشته باشید. در اینجا خانواده به عنوان یکی از عناصر کادربندی عکاسی تبلیغاتی می تواند مخاطب را به خرید تلویزیون ترغیب کند.

سایه: تضاد نور و سایه در این نوع عکاسی جذابیت این گونه تصاویر را دو چندان می کند. هنر عکاسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، بازی با نور و سایه و استفاده خلاقانه از فضا، رنگ و سوژه های جانبی است. این کار باید به گونه ای انجام شود که در نهایت نظر مخاطب را به خود جلب کند.

نور: به جرات می توان گفت که استفاده از نور مناسب در دنیای عکاسی بسیار مهم است. حتی برای مواقعی که قصد عکاسی در فضای باز را دارید. اگر احساس می کنید نور طبیعی برای این کار کافی نیست، می توانید از لوازم جانبی مانند اسپید لایت برای افزایش نوردهی استفاده کنید.

زاویه دید: آنچه در کادربندی شما برای عکس تبلیغاتی پررنگ است موضوع مورد نظر است. زیرا این موضوعی است که در نهایت مشتری را جذب می کند. پس باید بهترین زاویه سوژه را پیدا کنید و همان زاویه را به مخاطب ارائه دهید.

بیشتر بخوانید مقاله انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

رنگ: فردی که به عنوان عکاس تبلیغاتی فعالیت می کند باید اطلاعات کافی در مورد تاثیرات روانی رنگ ها در دنیای تبلیغات داشته باشد. تنها در این صورت است که می تواند از ترکیب رنگ مناسب استفاده کند و پیام اصلی محصول را به مخاطب منتقل کند.

سناریو: اگر می توانید علاوه بر رعایت تمام نکات ذکر شده، سناریو یا داستان جالبی برای معرفی سوژه خود داشته باشید؛ شما بحث عکاسی تبلیغاتی را تمام کردید. در واقع می توان گفت که عکس تبلیغاتی زمانی تاثیرگذار است که عکاس بتواند هدف و هدف موضوع را به درستی به مخاطب منتقل کند.

بیشتر بخوانید مقاله انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید