08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ

5/5
رنگ برای چاپ کاتالوگ

انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ

استفاده صحیح از رنگ ها و انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ علاوه بر زیبایی بیشتر باعث جذب مخاطب نیز می شود. پس به جرات می توان گفت که حتی اگر بهترین و حرفه ای ترین طراحی را داشته باشیم، نکات مهمی وجود دارد که قبل از چاپ اگر آن را در نظر نگیریم، نتیجه نامطلوب خواهد بود.

باید اضافه کرد که رنگ آمیزی هوشمندانه می تواند بر روحیه مخاطب تاثیر بگذارد و حسی منحصر به فرد ایجاد کند. با این حال، انتخاب یک طرح رنگ برای یک پروژه چاپ حرفه ای همیشه آسان نیست، بنابراین در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد.

نکات انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ

در مقاله انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ به بررسی نکات و روش هایی می پردازیم که می تواند رنگ طرح روی صفحه را به رنگ چاپ شده آن نزدیک کند.

  1. استفاده از مانیتورهای کالیبره

رنگی که روی صفحه مانیتور در بسیاری از موارد دیده می شود، به خصوص اگر صفحه نمایش از نظر رنگ کالیبره نشده باشد، با کار چاپی همان محصول متفاوت خواهد بود. در این صورت می توان با استفاده از چند روش این تفاوت و تحمل را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

یکی از این روش ها استفاده از مانیتورهای کالیبره شده است. این مانیتورها با داشتن تنظیمات و کیفیت رنگ بالا، تفاوت رنگ ایجاد شده قبل و بعد از چاپ طرح را تا حدود 96% بهبود می بخشند. اما باید در نظر داشته باشید که تولید این مانیتورها بسیار پرهزینه بوده و در موارد کلی و استفاده شخصی به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود.

  1. توجه به مد رنگی CMYK در طرح

به طور کلی دو نوع حالت رنگی CMYK و RGB وجود دارد. این دو نوع مد کاربردها و طیف رنگی خاص خود را دارند. برای مثال رنگ های RGB روی صفحه نمایش روشنایی و کیفیت بالایی را ارائه می دهند. این در حالی است که رنگ های CMYK برای چاپ آثار مناسب هستند.

بنابراین، CMYK بهترین حالت رنگ برای ارسال طرح به چاپگر است. همچنین در نظر داشته باشید که انتخاب این حالت رنگی باید در همان ابتدای مرحله طراحی، یعنی هنگام ایجاد یک سند جدید انجام شود. زیرا اگر طرح را به صورت RGB تهیه کنید و در انتها به CMYK تبدیل کنید، در عمل تاثیری نخواهد داشت و به صورت حالت رنگی RGB برای چاپ دیده می شود.

 بنابراین در تنظیمات ایجاد سند جدید دقت کنید که رنگ RGB را به CMYK تغییر دهید.

بیشتر بخوانید انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ
  1. توجه به تینت و مجموع درصدهایCMYK

زمانی که از حالت رنگ CMYK استفاده می شود درصد استفاده شده 0 تا 100 می باشد با توجه به اینکه 4 طیف رنگی وجود دارد مجموع این اعداد نباید از 260 بیشتر شود زیرا در چاپ مشکلاتی مانند محو شدن رنگ وجود دارد. به خصوص اگر ماده کاغذ تحریر باشد، چون رنگ بیشتری را جذب می کند، مجموع این اعداد حدود 30 درصد افزایش می یابد و فرآیند خشک شدن رنگ بیشتر طول می کشد. در این حالت وقتی کاغذها روی هم قرار می گیرند، بحث پشتیبان ایجاد می شود. بنابراین مجموع درصد رنگ ها نباید بیشتر از 260 باشد.

رنگ مشکی یک نمونه ساده اما پرکاربرد برای چاپ است. مشکی یکی از مواردی است که ممکن است هنگام چاپ روی کاغذ با طرح اصلی تفاوت زیادی داشته باشد. ایده اولیه برای داشتن رنگ مشکی در طراحی، داشتن 100% اعداد CMYK است، در حالی که در چاپ سیاه مطلق نخواهد بود. در عین حال مشکل برگشت را نیز ایجاد می کند. اعداد پیشنهادی برای داشتن رنگ مشکی در طرح Y=30، M=40، C=60 و K=100 می باشد. مجموع این اعداد کمتر از 260 است و رنگ مشکی مناسبی را در چاپ فراهم می کند.

البته لازم به ذکر است که این اعداد برای رنگ مشکی در تصاویر و اشکال استفاده شده در طراحی می باشد اما برای متون مشکی باید از 100 درصد برای K و صفر برای سایر اعداد CMYK استفاده شود.

  1. استفاده از کتاب‌های مرجع رنگ

استفاده از کتاب های مرجع طیف رنگی نیز یکی از پرکاربردترین و قابل اعتمادترین روش هایی است که می توان در تطبیق رنگ مورد استفاده در طراحی و چاپ آن استفاده کرد.

اطلس رنگ یکی از این کتاب های مرجع است. در این کتاب نمونه رنگ ها به همراه کد موجود است. به این ترتیب طراح پس از اعمال رنگ مورد نظر بر روی طرح می تواند کدهای رنگی (CMYK) را که روی صفحه می بیند در کتاب مرجع رنگ پیدا کند و نمونه رنگ چاپ شده کنار آن را با آنچه روی صفحه می بیند مطابقت دهد. در این حالت درصد خطای ناشی از رنگ طراحی شده در نرم افزار در حین چاپ بسیار کاهش می یابد.

  1. استفاده از کدهای رنگی نرم‌افزار

یکی از مواردی که باعث تفاوت رنگ بین طرح و چاپ می شود؛ عدم وجود رنگ مورد نظر در طیف رنگ های چاپی است.

برای این منظور بسیاری از نرم افزارها مانند فتوشاپ تنظیماتی دارند و این امکان را برای طراح فراهم می کنند تا رنگ مورد نظر در تصویر مانیتور را به رنگ واقعی چاپ نزدیک کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نرم افزار با انتخاب گزینه علامت تعجب، رنگ قابل چاپ را به صورت خودکار نزدیک به رنگ انتخابی شما قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر رنگ بنفش را انتخاب کنید که در محدوده کدهای رنگی قابل چاپ نباشد، ممکن است در چاپ نهایی، رنگ آن با آنچه در صفحه نمایش مانیتور مد نظر شما بود متفاوت باشد.توجه داشته باشید که این روش از نظر مشاهده بر روی مانیتور و چاپ نیز با درصد خطا همراه است.

بیشتر بخوانید انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ

بررسی انتخاب صحیح  بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ 

هنگام انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ، لازم است به یاد داشته باشید که رنگ بسیار بیشتر از چشم نواز بودن، از نظر فرهنگی یک ابزار ارتباطی مهم نیز است. فقط یک لحظه توقف کنید و به رنگ پرچم ملی خود فکر کنید، چگونه قرمز به معنای توقف و سبز به معنای رفتن است، و چگونه لباس استتار می تواند نوع خاصی از حال و هوا و سبک را ایجاد کند. وقت گذاشتن برای در نظر گرفتن برخی از این موارد می تواند در تصمیم گیری آگاهانه طراحی و چاپ برای پروژه چاپ حرفه ای شما کمک زیادی کند.

در عین حال، استفاده از یک طرح رنگی ساده می تواند یک راه عالی برای ایجاد حال و هوا باشد. چه بخواهید چیزی واقعاً چشم نواز خلق کنید و چه طرحی که پیامی آرام تر ارسال کند، می توانید از رنگ به نفع خود استفاده کنید. در مورد رنگ های مورد علاقه خود و اینکه چگونه بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارند فکر کنید، در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • قرمز

 در انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ، این رنگ می تواند انرژی مثبت، شجاعت، قدرت، مردانگی را تحریک کند یا ویژگی های منفی بیشتری مانند سردرگمی و پرخاشگری را نشان دهد. رنگ قرمز بسیار قوی است و از دور به خوبی دیده می شود. همچنین توجه ما را به خود جلب می کند و می تواند ما را هیجان زده کند. دلیلی وجود دارد که بسیاری از مردم خودروهای اسپرت قرمز را می خرند.

  • آبی

آبی را می توان برای نشان دادن حالات مختلف از جمله هوش، خونسردی، منطق، سردی و آرامش استفاده کرد. اصولاً آبی یک رنگ آرام بخش برای ذهن است و رنگی بسیار شفاف است که آن را برای انتقال پیام مناسب می کند.

  • سبز

 یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها، رنگ سبز پیام سلامت، نشاط، تعادل و آرامش را به تصویر می کشد. یکی از رایج ترین رنگ ها در طبیعت است، پس چرا نباید اینطور باشد؟ از آنجایی که رنگ سبز در مرکز طیف رنگ قرار دارد، بسیار متعادل و آسان برای چشم است.

  • نارنجی

انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دانستن آن می تواند در نتیجه تاثیرگذار باشد. در این میان رنگ نارنجی ترکیبی از زرد و قرمز است که می تواند رنگ بسیار متنوعی باشد. می تواند طیف گسترده ای از حالات و احساسات از جمله راحتی، گرما، اشتیاق را در ما ایجاد کند.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

انتخاب بهترین رنگ برای چاپ کاتالوگ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید