08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها

5/5
اصول طراحی لوگو برای استارتاپ

اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها

لوگو و اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها در واقع نوعی هویت برای برندها هستند و در شناخته شدن یک برند بسیار موثر و کارآمد هستند. استارتاپ ها سازمان های موقتی با رشد بسیار سریع هستند. یکی از موارد مهم در استارتاپ ها طراحی لوگو است. زیرا در ابتدا و زمانی که یک استارتاپ متولد می شود، آنچه می تواند موفقیت آن را تضمین کند، وجود یک لوگوی حرفه ای است.

لوگو باید به گونه ای طراحی شود که حتی پس از گذشت زمان بتواند تمامی نیازها و خواسته های استارتاپ را پوشش دهد. در ادامه به معرفی نکات مهم اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها می پردازیم.

نکات مهم طراحی لوگو برای استارتاپ

  • قبل از طراحی لوگو، هدف استارتاپ را مشخص کنید

طراحی لوگو برای استارتاپ ها نقش مهمی در ماندگاری آن در ذهن افراد دارد، اما باید بدانید که در مرحله اول هدف باید مشخص باشد. چشم انداز و برنامه بلند مدت برند مورد نظر را به طور کامل تحلیل کنید و حتی اگر احساس می کنید نام فعلی استارتاپ برای چند سال آینده و پیشرفت کار جالب نیست، نظرات خود را به کارفرما نشان دهید و با دلایل قانع کننده نام درست با چند سال فعالیت و چشم انداز خود انتخاب کنید و در نهایت طراحی لوگو را برای آن انجام دهید.

گرافیست در بسیاری از موارد با توجه به تجربه ای که در کار با استارتاپ ها و برندهای مختلف دارد، دانش زیادی برای راهنمایی کارفرما دارد و برای موفقیت خودش نباید در دادن اطلاعات و ارائه راه حل های مناسب به دیگران خساست به خرج داد. با دانش کافی به کارفرما نشان دهید که طراحی لوگو برای استارتاپ اولویت اول نیست، بلکه داشتن چشم انداز و هدف در راس همه چیز قرار دارد و بقیه را می توان در سایه هدف اولیه معرفی و شکل داد.

  • کپی برداری نباشد!

هر استارت آپی ادعا می کند که خدمات جدیدی را در یک پلتفرم کاملاً نوآورانه ارائه می دهد. این مفهوم به هیچ وجه با لوگوی کپی شده سازگار نیست. این موضوع ذهن مخاطب را از پاکی سرویس منحرف می کند.

این واقعیت که برخی از لوگوها شبیه به هم هستند در طراحی اجتناب ناپذیر است، به خصوص در طرح های مینیمال، این بیشتر اتفاق می افتد. اما این واقعیت که فرم لوگو شبیه به دیگران است چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را پنهان کرد.

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها : قیمت طراحی لوگو
طراحی لوگو برای استارتاپ ها
  • تطابق لوگو با سبک برند

در این مرحله از طراحی لوگو برای استارتاپ ، باید آن را با سبک برند خود تطبیق دهید. زیرا لوگوی هر کسب و کاری باید نشان دهنده سبک آن باشد. برای این کار ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کنید. زیرا مخاطب با دیدن لوگو سبک و زمینه فعالیت شما را حدس می زند.

برای مثال، اگر مبلمان مدرن طراحی و می فروشید، اما فونت قدیمی و سنتی را برای لوگوی خود انتخاب کنید، احتمالاً توجه طیف وسیعی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. زیرا بسیاری از آنها با دیدن لوگو فکر می کنند که شما عتیقه فروشی می کنید و به همین دلیل با برند شما آشنا نمی شوند و با آن ارتباط برقرار نمی کنند.

انتخاب فونت اشتباه در طراحی لوگو برای استارتاپ ممکن است منجر به از دست دادن مشتریان و در واقع سرمایه شما شود. این قانون در مورد رنگ و نماد مرتبط در لوگو نیز صادق است و باید تمامی عناصر لوگو را با دقت و مطابق با سبک برند خود انتخاب کنید تا مخاطب در نگاه اول برداشت صحیحی از حوزه فعالیت شما داشته باشد. .

  • لوگوی رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

طراحی لوگو و هر عنصر تبلیغاتی برای رقابت و پیشی گرفتن از دیگران است، پس چه چیزی بهتر از آنالیز کار رقبا و استفاده از تجربیات آنها برای بهبود روند کاری خود است؟ طراحی لوگوی استارت آپ های مختلف را ببینید و نقاط ضعف و قوت هر کدام و بازخورد آنها را در مورد موفقیت یا شکست فعالیت بررسی کنید و بر اساس آن بهترین طراحی لوگو برای استارتاپ را انجام دهید.

  • سبک مخصوص به خود داشته باشید

برای طراحی لوگو در هر نوع فعالیت و کسب و کاری باید الهام گرفت، اما نباید سبک و شیوه کار خود را کاملاً رها کنید. هر طراح لوگو یا گرافیست به تدریج صاحب سبک و روش خاصی می شود که می تواند نوعی برندسازی شخصی باشد. اهداف استارتاپ را در نظر بگیرید و به سبک خود طراحی کنید

  • کلیشه ها را کنار بگذارید

با یک جستجوی ساده در اینترنت برای طراحی لوگو برای هر نوع کسب و کاری، کلیشه ها و لوگوهای عمومی را کاملاً درک خواهید کرد. یک گرافیست حرفه ای برای هر نوع فعالیتی اعم از طراحی لوگو، طراحی پوستر، بسته بندی و … از کلیشه ها دور مانده و طرح های خالص و ناب ارائه می دهد که موفقیت خود و برند مورد نظر را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها

دلیل نیازمندی هر استارتاپ به لوگو چیست؟

  • بیان اهمیت اقدام نوآورانه‌ای که انجام داده‌اید

در واقع بهترین استارتاپ هایی که در حال حاضر می توانید مشاهده کنید مانند اسنپ که توانسته برخلاف بسیاری از ایده های طراحی لوگو اسنپ با یک لوگوی ساده در ذهن مخاطبان خود باقی بماند تا بیانگر اقدام خلاقانه ای باشد که انجام داده اید. ، لوگوی استارتاپ خود را به یک تیم طراحی با افراد با تجربه بسپارید.

  • اصول برندسازی طراحی لوگو برای استارتاپ است

منظور ما از اصول برندسازی چیست؟ در واقع زمانی که یک استارتاپ بدون داشتن لوگوی انحصاری فعالیت خود را آغاز می کند، پس از گذشت مدتی قطعا برای ثبت لوگو و برندسازی با نام خود با مشکل مواجه می شود.

دلیل این امر این است که شما پس از ارائه خدمات خود شروع به نامگذاری می کنید. شما این کار را انجام داده اید و هویت مشخصی در ذهن مشتریان خود نداشته اید. اکنون پذیرش نام جدید شما برای مشتری دشوار است. به همین دلیل طراحی لوگوی استارتاپی در برندسازی بسیار موثر است.

  • گم نشدن میان برندهای دیگر

هدف از طراحی لوگو برای استارتاپ، موفقیت در بین برندهای دیگر است. در حال حاضر کسب و کارهای زیادی در فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی وجود دارد. به عنوان مثال، امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ و فروشگاه های آنلاین در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعال هستند.

برای اینکه برند شما در ذهن مخاطبان شما هک شود و مخاطبان شما به راحتی برند شما را به خاطر بسپارند، به طراحی لوگوی استارتاپ نیاز دارید. شک نکنید که اگر طراحی لوگوی استارتاپی را در نظر نگیرید، ممکن است برند شما در بین صدها برند گم شود. از دست دادن برند شما به معنای شکست کسب و کار شماست. برند بدون لوگو مانند فردی بدون شناسنامه است و هویت و نشانی ندارد.

  • جلب اعتماد

چیزی که به صورت بصری برند شما را به دیگران نشان می دهد لوگو است. طراحی لوگو برای استارتاپ باعث می شود مخاطب با دیدن لوگو به برند شما اعتماد کند. در واقع از دیدگاه مشتریان، شرکتی که ظاهر برند خود را مهم می داند و به آن اهمیت می دهد، قطعاً محصولات و خدماتی در خور شأن مشتری ارائه خواهد کرد.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی لوگو برای استارتاپ ها : طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو برای استارتاپ

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید