08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

5/5
انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

در این مقاله به بررسی انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی میپردازیم. یکی از اولین قدم هایی که هر کسب و کاری باید بردارد، معرفی محصولات و خدماتی است که به مشتریان ارائه می دهد. چاپ کاتالوگ یکی از بهترین روش ها برای این کار محسوب می شود. 

مشتریان در بازار امروزی به دنبال برندهایی هستند که به مخاطبان خود اهمیت می دهند. با راهنمایی مشتری در فرآیند فروش و بازاریابی، به او اجازه می‌دهید تا بداند که برای شما سلیقه او اهمیت دارد، همچنین مشتریان از طریق مشاهده نوشته ها و تصاویر به طور همزمان با محصولات تولیدکننده در کمترین زمان ممکن اشنا می شوند.

در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزیت های انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی اشاره خواهیم کرد:

  • ارائهشرکت و تاریخچه مختصر درباره ی مجموعه
  • انتقال اطلاعات بدونمرز و به صورت مختصر و مفید
  • اطلاعات رابا جزئیات کامل با مشتریان به اشتراک بگذارید
  • افزایشاعتبار نام تجاری و محصولات
  • قابلیتحمل و مطالعه در اوقات فراغت شما 
  • تصمیم گیری آسان برایانتخاب محصول به دلیل تصاویر و کامل بودن اطلاعات مربوط به محصولات
  • امکان مقایسه محصولاتمختلف

انواع کاتالوگ

کاتالوگ ها را می توان با توجه به ویژگی های چاپ و طراحی مختلف دسته بندی کرد. طراحی کاتالوگ های تک صفحه ای یا چند صفحه ای امکان پذیر است و بستگی به میزان اطلاعاتی دارد که می خواهید ارائه دهید.  انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی می توانند به شرح زیر باشند:

یک صفحه، دو صفحه تا 200 صفحه بسته به نوع درخواست و برند شما هستند انواع کاتالوگ شامل کاتالوگ های دو لت، کاتالوگ های سه لت و کاتالوگ های چند صفحه ای است.

بیشتر بخوانید مقاله انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی : طراحی و چاپ کاتالوگ

انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

اهمیت ترکیبات رنگی در طراحی کاتالوگ

رنگ‌ بندی کاتالوگ باید بر اساس گروه هدف کاتالوگ گزینش شود، یعنی برای این کار ابتدا باید بازار هدف و مخاطب خود را شناسایی کنید. علاوه بر این، بهتر است رنگ کاتالوگ خود را مطابق با برند خود انتخاب کنید، این موضوع نه تنها اعتبار برند شما را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود مخاطب شما را راحت تر به خاطر بسپارد.

در ادامه مقاله انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی بحث خصوصیت رنگ هایی که در طراحی کاتالوگ باید در نظر گرفت را بیان می کنیم.

  • هر رنگ به تنهاییمی تواند پیام خاصی را به مخاطبان شما منتقل کند .
  • رنگ‌هادر اولین 90 ثانیه نمایش کاتالوگ بیشترین تأثیر را در احساسات مخاطب به جا می گذارند.
  • شاید برایتان عجیب باشد، اما جلوه رنگ به راحتی می تواند مخاطب را برای خرید محصول شما وسوسه کند.
  • در واقع،رنگ ها نگرش ما را نسبت به یک موضوع خاص نشان می دهند و به راحتی احساسات ما را تحریک می کنند.

ابعاد رایج انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

انتخاب سایز و جنس کاغذ برای طراحی کاتالوگ بسیار با اهمیت است؛ تعیین رنگ های مورداستفاده برای کاغذهای گوناگون نیز متفاوت می باشد. چیزی که واضح است طراحی یک کاتالوگ با سایز A4  با طراحی کاتالوگ با سایز A5  متفاوت می باشد؛انتخاب محل دوخت و عطف کاتالوگ نیز در طراحی کاتالوگ بسیار موثر است و موجب تأثیر در روحیه و حس شما در طراحی کاتالوگ می شود.

بنابراین قبل از هر چیز باید کاغذ مصرفی و ابعاد آن مشخص گردد به‌ طور معمول کاتالوگ‌ها در دو سایز A4  و A5  و به سه صورت عمودی، افقی و مربعی طراحی و چاپ می‌شوند. البته سایزها و اشکال دیگری از کاتالوگ نیز وجود دارد که معمولا به دلیل اتلاف زیاد کاغذ هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

انواع قطع کاتالوگ

منظور از قطع کاتالوگ ابعاد هر صفحه به صورت مجزا می باشد، برای مثال کاتالوگ با قطع a4 ابعادی معادل 21 در 29.7 سانتی متر دارد و این ابعاد در حالت بسته می باشد همچنین شما میتوانید انتخاب کنید که کاتالوگ به قطع a4  بصورت عمودی باشد یا افقی. یکی از رایج ترین قطع های در چاپ کاتالوگ همین ابعاد A4 می باشد ولی قطع های خشتی و رحلی هم از پر کاربردترین ابعاد است.

وجود قطع های تعریف شده به این معنی نیست که شما در انتخاب ابعاد محدودیت دارید، این قطع ها ابعاد رایجی هستند و معمولا در طراحی و چاپ کاتالوگ استفاده می شوند. این ابعاد بر اساس ابعاد کاغذهای استاندارد و زیرمجموعه آنها با ابعاد کوچکتر تعریف می شوند. به طور استاندارد کاغذ ها ابعاد 100 در 70 سانتی متر و 60 در 90 سانتی متر دارند.

برای نمونه کاغذ 60*90 مناسب چاپ کاتالوگ در قطع A4 می باشد، اما می توان به شکل دیگری نیز برش داده شود تا ابعاد ویژه تری در اختیار شما قرار گیرد. پر کاربرد ترین ابعاد ها که میتوان در طراحی و چاپ کاتالوگ از آنها استفاده کرد به شرح زیر می باشد:

  • قطع وزیری: قطع وزيري تقريبا 23*17 مي باشد.
  • قطع رقعی: قطع رقعي تقريبا 21*14 مي باشد.
  • قطع رحلی بزرگ: قطع رحلي بزرگ تقريبا 33*23 مي باشد( اين ابعاد در استاندارد هاي خارجي همان B4 مي باشد)
  • قطع رحلی کوچک: قطع رحلي کوچک تقريبا 29*21 مي باشد( اين ابعاد در استاندارد هاي خارجي همان A4 مي باشد)
  • قطع خشتی بزرگ: ابعاد خشتي بزرگ 23*23 مي باشد
  • قطع خشتی کوچک: ابعاد خشتي کوچک 14.5*14.5 مي باشد.
  • قطع جيبی بزرگ: قطع جيبي بزرگ تقريبا 16*11 مي باشد.
  • قطع پالتويی: تا الان در تمام قطع ها، به این صورت بود که شيت را به صورت افقي(landscape) قرار مي داديم و صفحات کتابمان به صورت عمودي بودند. در قطع پالتويي، شيت ها و صفحات هردو به صورت افقي قرار مي گيرند.

بیشتر بخوانید مقاله انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی

جنس چاپ کاتالوگ

جنس روکش های کاتالوگ معمولاً از کاغذ گلاسه ساخته می شوند. برای این کار بسته به سلیقه شخصی می توان از کاغذهای گلاسه مختلف با ضخامت های متفاوت استفاده کرد. 

هرچه کاغذ ضخیم تر باشد، استحکام بیشتری دارد و هزینه آن نیز بیشتر می شود. رایج ترین روش چاپ کاتالوگ استفاده از کاغذ گلاسه محکم برای جلد و از کاغذ گلاسه نازک برای داخل آن به کار برده می شود. تجربه نشان داده است که استفاده از کاغذ براق ضخیم برای روی جلد و کاغذ براق نازک تر برای داخل، هارمونی خوبی در محصول نهایی ایجاد می کند

جهت‌ های باز کردن کاتالوگ

جهت باز کردن کاتالوگ نسبتا مسئله ی آسانی است. اما اگر در هنگام طراحی و چاپ به این نکته توجه نکنید، به راحتی می تواند برای شما مشکل ساز شود. مانند کتاب ها، کاتالوگ ها را می توان از چپ به راست یا بالعکس باز کرد. کاتالوگ های راست به چپ برای محتوای فارسی و کاتالوگ های چپ به راست برای محتوای انگلیسی در نظر گرفته شده است. .

چگونه باید مناسب‌ ترین عکس را برای طراحی کاتالوگ انتخاب کنیم ؟ 

  • تصاویر کاتالوگ باید واضح و روشن باشد.
  • تصاویر کاتالوگ باید زاویه دید درستی داشته باشد.
  • تصاویر کاتالوگ باید تصاویر گویایی باشد.
  • تصاویر کاتالوگ باید مطابقت زمینه کاتالوگ رنگی باشد. 

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

پس از طراحی کاتالوگ و نهایی شدن طرح های شما و انتخاب متریال مناسب، کاتالوگ چاپ می شود. چاپ کاتالوگ اغلب به دو صورت انجام می شود: چاپ کاتالوگ افست و چاپ کاتالوگ دیجیتال معمولا برای چاپ کاتالوگ در تیراژ 1000 عدد به بالا از جاپ کاتالوگ به روش افست استفاده میشود و برای چاپ کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ فوری از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده می شود.

 درنتیجه:

استفاده از کاتالوگ می تواند در تبلیغ و فروش محصولات بسیار موثر باشد و به شما این امکان را می دهد که خدمات و محصولات خود را با ظاهری زیبا و با دسته بندی مناسب برای مشتریان ارائه دهید.

چاپ کاتالوگ ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده ایجاد می کند. از مزیت چاپ کاتالوگ محصولات توسط بسیاری از شرکت ها این است که برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده می شود و ابزاری قدرتمند برای توسعه بازار برای ارائه و بازاریابی محصول است.

صحافی کاتالوگ چیست ؟

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید