08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری

5/5
نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری

نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری

امروزه یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی که می تواند ارتباط مفیدی با مخاطب برقرار کند و روند صعودی کار و تجارت را هموار کند، استفاده از کاتالوگ های خلاقانه است که به جذب مشتری و دستیابی به اهداف تجاری، معرفی توانمندی های سازمان در این زمینه کمک می کند. بازرگانی و تجارن و سوابق و روش های فعالیت شرکت را معرفی می کند.

کاتالوگ نوعی تبلیغات در زمینه تولید، تجارت و خدمات است که می تواند نقش بسزایی در برقراری ارتباط مستقیم و نحوه انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب داشته باشد.

طراحی کاتالوگ تجاری در صورتی که به صورت اصولی و هدفمند انجام شود می تواند مرجع معتبری برای ارائه ویژگی ها، جزئیات و کارکردهای محصولات شما باشد و مخاطب را بیشتر به سمت محصولات درج شده در کاتالوگ یا سایر اطلاعات موجود سوق دهد.

نکات اساسی در طراحی کاتالوگ تجاری

  • شناخت مخاطب و توجه به سلیقه آن

هنگام طراحی کاتالوگ تجاری حتما به مخاطبان خود توجه ویژه ای داشته باشید و به سبک و علایق آنها توجه کنید. ایجاد حس سبک زندگی مخاطبان در طراحی کاتالوگ به شما کمک می کند تا بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید و محصول خود را هدف خود قرار دهید.

  • لوگو

لوگو یکی از موارد اساسی و مهمی است که باید در طراحی از آن استفاده کرد. اگر مشتری لوگو ندارد از مشتری بخواهید آن را طراحی کند، زیرا لوگوی یک شرکت، نماد تجارت و کار است و نشان دهنده نوع فعالیت شرکت مشتری است.

لوگو می تواند نقش یک ابزار تبلیغاتی به یاد ماندنی مهم را در اقلام و ابزار ارتباطی از جمله بروشور ایفا کند.

  • نگاه مشتری باشید

هنگام طراحی کاتالوگ تجاری، همیشه طرح خود را از دید مشتری ارزیابی کنید. آیا کاتالوگ شما اطلاعات را به وضوح و شفاف منتقل می کند؟ آیا جذابیت مورد نیاز یک کاتالوگ را دارد یا مانند بسیاری از نمونه های موجود خسته کننده و غیرجذاب است؟

آیا مشتری می تواند بفهمد که فعالیت شما چیست یا با فرآیند کسب و کار شما آشنا شود؟ پاسخ دادن به این سوالات می تواند فرآیند طراحی شما را به سمتی سوق دهد که مخاطب بپسندد و جذب آن شود.

بیشتر بخوانید نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری : طراحی و چاپ کاتالوگ

نکات طراحی کاتالوگ تجاری
  • تناسب طراحی کاتالوگ با زمینه کاری

در طراحی کاتالوگ تجاری باید تناسب کافی بین طرح، محصول ارائه شده، محیط کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت وجود داشته باشد تا حس خوبی به مردم منتقل شود. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای معرفی محصول یک شرکت بزرگ طراحی شده است، با کاتالوگی که برای یک موسسه خیریه طراحی شده است بسیار متفاوت است.

  • خلاصه رزومه و فعالیت شرکت ذکر شود

در فرآیند طراحی کاتالوگ تجاری، افتخارات، جوایز، استانداردها و ISO های شرکت خود را بنویسید. در مورد بهترین محصول ساخته شده و بهترین فعالیت انجام شده بگویید. از مزیت رقابتی محصول نسبت به سایر رقبا بگویید و توضیح کامل بدهید. استفاده از متون و توضیحات دقیق محصول برای تصمیم گیری بهتر مخاطبان و مشتریان موثر خواهد بود.

در طراحی کاتالوگ توضیحات کاملی در مورد هر محصول به صورت جداگانه ارائه شود تا مشتری نسبت به سایر محصولات محصول مورد نظر را مقایسه و انتخاب کند.

در طراحی کاتالوگ تجاری سعی کنید آدرس وب سایت و آدرس و شماره تماس را برای پاسخگویی به سوالات مشتریان درج کنید و زمانی که مشتری قرار است محصول را به صورت حضوری ببیند یا تست کند، حضوری مراجعه کنید.

  • رعایت اصول نگارشی

متن کاتالوگ مهمترین قسمت برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ است و از این رو بررسی متن، انتخاب عناوین مناسب و رعایت اصول نگارش در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است.

بهتر است متون کاتالوگ را علامت گذاری کنید و موضوعات را با علائم و عناوین مناسب دسته بندی کنید تا هرچه پاراگراف ها و متون طولانی تر کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص شود و فاصله بین خطوط رعایت شود تا خواندنی و زیباتر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن پیدا کند.

  • روانشناسی رنگ ها را جدی بگیرید

رنگ ها در دنیای بازاریابی جادویی هستند. اما در واقعیت، روانشناسی رنگ ها علمی تر از آن چیزی است که اکثر ما تصور می کنیم. مغز انسان قادر است تصاویر را بر اساس رنگ ها درک کند و همانطور که بزرگ می شویم، رنگ های خاصی را با معانی خاصی مرتبط می کنیم.

این می تواند به دلیل تأثیرات فرهنگی یا کلیشه ها یا حتی تجربیاتی باشد که ما روزانه با آنها سروکار داریم. معمولاً برندهای معتبر از این اهرم برای برقراری ارتباط معنادار با مخاطبان هدف خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

طراحی کاتالوگ تجاری

قبل از شروع بازاریابی و طراحی کاتالوگ، از خود بپرسید چگونه با فردی که چند خط متن را می خواند، ارتباط برقرار می کنید؟ شما در کمپین بازاریابی خود هدف و کلمات ناگفته را از طریق رنگ ها منتقل می کنید. بنابراین به طور طبیعی، رنگ هایی که برای طراحی کاتالوگ خود انتخاب می کنید برای موفقیت بسیار مهم هستند.

  • عکس ها

 بروشور کاتالوگ خود را با متون و مطالب طولانی خسته کننده مانند کتاب داستان پر نکنید. یکی از عناصری که به جلب توجه بروشور و کاتالوگ شما کمک می کند، عکس ها و عناصر کار است.

تا حد امکان از عکس های با کیفیت بالا استفاده کنید. بنابراین ارزش دارد که برای گرفتن یک عکس خوب هزینه کنید تا طرحی بهتر و خاص تر ارائه دهید. نکته مهم دیگر این است که هرچه متن کمتر از عکس های مربوطه باشد توجه بیشتری به کار جلب می شود.

  • چیدمان تمیز و در عین حال ساده

محصولات را به گونه ای در کنار یکدیگر قرار دهید که به راحتی برای مشتریان و بینندگان قابل تشخیص باشد. اطمینان حاصل کنید که محصولات در دسته بندی مناسب قرار می گیرند و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر مشکلی برای یافتن محصول خاص ایجاد نمی کند. فراموش نکنید، فشرده سازی محصولات در یک صفحه گزینه مناسبی برای نمایش آنها نیست.

محصولات باید به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گیرند که سودآورترین یا جذاب ترین محصولات در قسمت های بالای صفحه حضور داشته باشند و بقیه محصولات در فضایی کاملا مناسب نمایش داده شوند.

نوع کاغذ در طراحی کاتالوگ تجاری

در طراحی و چاپ کاتالوگ تجاری بسته به انتخاب مشتری و استانداردهای موجود و البته نوع کاتالوگ از چندین مدل کاغذ مختلف استفاده می شود.

انواع کاغذهای مورد استفاده در این موارد را می توان در گروه های زیر قرار داد:

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری
  • کاغذ معمولی: این کاغذها که معمولاً در برنامه های روزانه خود آنها را به صورت کاغذهای A4 می شناسیم، از رایج ترین کاغذهایی هستند که برای کاتالوگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این کاغذها از خمیر چوب ساخته می شوند و در واقع فرآیند ساخت شیمیایی دارند. چاپ روی کاغذهای معمولی که به کاغذهای شیمیایی نیز معروف هستند به صورت بهینه انجام می شود.
  • کاغذ گلاسه: کاغذهای گلاسه کیفیت بالاتری دارند و بهترین نوع کاغذ برای چاپ کاتالوگ محسوب می شوند. البته قیمت این کاغذها نسبت به کاغذهای معمولی بالاتر است و در کنار کیفیت باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید. سطح صاف، براق و صیقلی کاغذهای براق جلوه بهتری به کاتالوگ ها خواهد داد.
  • کاغذ سلفون: کاغذهای سلفون دارای روکش لاتکس بوده و در برابر رطوبت و پارگی بسیار مقاوم هستند. این کاغذها هم قیمت بالاتری دارند و البته مراحل چاپ روی آنها با کاغذهای قبلی متفاوت است.
  • کاغذ باطله: این نوع کاغذ در این لیست ارزان ترین است و برای تولید کاتالوگ های بی کیفیت و ارزان استفاده می شود. بنابراین، اگر می خواهید کمترین هزینه را برای چاپ کاتالوگ داشته باشید، کاغذ باطله انتخاب مناسب شما خواهد بود.
  • کاغذ آنتیک: کاغذهای عتیقه ساختاری زمخت دارند و می توان با آن کاتالوگ های خاص و متفاوتی تولید و چاپ کرد.

سخن آخر مقاله نکات مهم طراحی کاتالوگ تجاری

کاتالوگ ها ابزاری موثر و قابل توجه در بازاریابی و معرفی برند شما و محصولات و خدمات شما هستند. با در نظر گرفتن نکات مهم در طراحی کاتالوگ تجاری نتیجه بسیار خوبی خواهید داشت و با چاپ آن بی شک بر ارزش برند خود می افزایید. البته کاتالوگ باید بتواند محصولات و خدمات را توضیح دهد تا بتواند در مقایسه محصولات به خریداران کمک کند.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید