08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ هولوگرافی و کاربردهای آن

5/5
چاپ هولوگرافی

چاپ هولوگرافی و کاربردهای آن

به زبان ساده، چاپ هولوگرافی یک فناوری نمایش سه بعدی است که بدون استفاده از تجهیزات خاصی مانند دوربین یا عینک قابل مشاهده است. این بدان معنی است که تصویر را می توان از هر زاویه ای مشاهده کرد، بنابراین به عنوان یک کاربر در هر نقطه از صفحه نمایش، می توانید به راحتی شی را به گونه ای مشاهده کنید که بسیار واقعی به نظر می رسد.

استراتژی افزودن چاپ هولوگرافی و خدمات چاپ هولوگرام به ماهیت شرکت روشی جدید برای اثبات این موضوع است که کسب و کار شما در حال پیشرفت است و مخالف آزمایش تکنیک های مختلف نیست. یافتن خدمات چاپ هولوگرام مناسب برای طراحی هولوگرام و استیکر آرم هولوگرام برای کسب و کار شما که می تواند در تمامی تبلیغات و محصولات شما استفاده شود، اولین قدم برای شروع این سفر است. فقط چند مزیت برای افزودن این موارد مقرون به صرفه و موثر به برند شما وجود دارد.

  1. چاپ هولوگرافی از نظر بصری تاثیر گذار هستند

شکی نیست که چاپ روی کاغذ چاپ هولوگرافی بسیار موثر است. درکسب و کار، چاپ هولوگرام به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید. به عنوان مثال برچسب هولوگرام روی کارت ویزیت شما بسیار حرفه ای به نظر می رسد و یک آیتم بسیار چشم نواز و خاص است.

  1. تاثیری ماندگار با استفاده از هولوگرام

تمام هدف بازاریابی این است که تأثیر ماندگاری بر کسب و کارتان بگذارد. هیچ راهی بهتر از چاپ هولوگرام نیست که بتواند در ذهن بیننده و همچنین مشتریان فعلی بماند. فناوری سه بعدی هرگز قدیمی نیست و همیشه مشتری را جذب می کند و او را با کار شما درگیر می کند.

بدون شک هولوگرام نقطه کانونی هر ابزار بازاریابی است. مشتریان همیشه جذب این طراحی پویا خواهند شد و ابزار بازاریابی شما از هر پیشنهاد معمولی موثرتر خواهد بود. از قراردادهای قدیمی دور شوید و از هولوگرام برای ایجاد خاطره ای ماندگار در کسب و کار خود استفاده کنید.

به طور کلی، بازاریابی چاپ هولوگرافی به شما این فرصت را می دهد که ارتباط عمیق تری با مشتری داشته باشید و تأثیر ماندگاری بر جای می گذارد. یک هولوگرام خوب طراحی شده نه تنها چیزهای زیادی در مورد کار شما می گوید، بلکه روش بازاریابی شما را نیز نشان می دهد. چقدر در برقراری ارتباط با مشتریان خود جدی هستید و به دنبال راه های جدیدی برای این منظور هستید.

انواع چاپ هولوگرام

حال که فهمیدیم هولوگرام چیست و چه کاربردی دارد، لازم است با انواع هولوگرام آشنا شویم.

  • هولوگرام آماده

این یک نوع هولوگرام ارزان قیمت است و در مکان هایی که امنیت چندان مهم نیست استفاده می شود.

  • هولوگرام دو بعدی

این هولوگرام ها از دو یا چند تصویر تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته اند و وقتی از زوایای مختلف به آنها نگاه می کنید شبیه رنگین کمان می شوند و در کارت های شناسایی استفاده می شوند.

  • هولوگرام سه بعدی

هولوگرام از امنیت بالایی برخوردار است که اغلب بر روی تلفن های همراه و محصولات گران قیمت قرار می گیرد.

  • هولوگرام فلیپ فلاپ

هولوگرام فلیپ فلاپ گزینه خوبی برای امنیت و برندسازی است. اما تفاوت آن با سایر انواع هولوگرام چیست؟

فلیپ فلاپ ها به فشار حساس هستند و در زوایای دید مختلف شاهد محو شدن تصاویر و شکل های جدید آن ها خواهید بود.

  • ماتریس هولوگرام

این هولوگرام ها از نقاط زیادی ساخته شده اند و امنیت بسیار بالایی دارند.امکان ترکیب آن با هولوگرام های دو بعدی و سه بعدی نیز وجود دارد.

  • هولوگرام شفاف

برای مواردی کاربرد دارند که علاوه بر استفاده از هولوگرام، سطح زیرین آن نیز مشخص باشد.

  • هولوگرام حرارتی

چسبندگی بسیار بالایی دارند و جدا کردن آنها غیرممکن است. همچنین چسباندن آن تقریباً روی هر سطحی امکان پذیر است.

پیشنهاد مطالعه در مقاله چاپ هولوگرافی و کاربردهای آن : طراحی و چاپ بسته بندی

چاپ هولوگرافی و کاربردهای آن

کاربردهای چاپ هولوگرافی

با ورود فناوری هولوگرام در صنعت، استفاده از این فناوری روز به روز در حال گسترش است و سایر قابلیت های آن به نمایش گذاشته می شود. فناوری هولوگرافی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در بسیاری از بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه شاهد نمایش صحنه های سه بعدی این ویژگی هستیم. از جمله این ویژگی ها می توان به این موارد اشاره کرد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن استفاده از آن در صنعت چاپ است که شناخته شده ترین آنها لیبل های هولوگرافی است که امکان دیدن صحنه ها و رنگ ها را از جهات و اعماق مختلف در اختیار ما قرار می دهد. اطلاعات دقیق در مورد محصول و سایر ویژگی های منحصر به فرد بر روی این برچسب ها ذخیره می شود تا از جعل محصول جلوگیری شود. نمونه هایی از برچسب ها وجود دارد که در آنها تصاویر هولوگرافی پنهان شده اند و باید تحت شرایط نوری خاصی مشاهده شوند. برخی دیگر با تغییر زاویه دید ما در جهات مختلف به راحتی قابل مشاهده هستند.

یکی دیگر از مواردی که در مورد استفاده از چاپ هولوگرافی می توان به آن اشاره کرد جنبه تزئینی آن است و در صنعت مد مانند لاک ناخن یا لباس های الهام گرفته از فناوری هولوگرام کاربرد فراوانی دارد. حتی یک شرکت شکلات سازی سوئیسی از هولوگرافی برای ایجاد طرح های سه بعدی روی شکلات های خود استفاده کرده است. و خیلی چیزهای دیگر

کاربرد چاپ هولوگرافی در ایجاد امنیت

برچسب های امنیتی برچسب هایی هستند که هولوگرام ها برای اهداف امنیتی روی آنها چاپ می شود. فرآیند تبدیل و تکثیر آنها فرآیند بسیار دشواری است، زیرا توسط هولوگرام خاصی ایجاد می شوند و برای ساخت آنها از تجهیزات گران قیمتی استفاده می شود. آنها به عنوان علامت کیفیت اقلام و محصولات خرده فروش شناخته می شوند. از آنها در گذرنامه، اسناد معتبر، کارت های بانکی و کارت های شناسایی استفاده می شود.

محصولات دارویی

استفاده از تکنیک های پیچیده تکرار به این معنی است که یک تهدید واقعی برای صنعت داروسازی وجود دارد. زیرا بسیاری از داروها به صورت تقلبی تولید و به فروش می رسند. برای مقابله با این مسائل، بسیاری از شرکت های داروسازی در دنیا از هولوگرام برای محافظت از محصولات خود استفاده می کنند. برچسب های هولوگرام در حال حاضر به عنوان نشانه ای از اصالت به طور گسترده در محصولات دارویی در سراسر جهان استفاده می شود.

محصولات رسمی هولوگرافی

هولوگرام یکی از محبوب ترین روش ها برای برندسازی رسمی و اقلام نسخه محدود است. آنها را در بسیاری از محصولات ورزشی مانند طرح های کلاه بیسبال و یادگاری های تیمی خواهید دید. امروزه هولوگرام ها بهترین راه برای بسیاری از تولیدکنندگان محصولات برای محافظت از محصولات خود و خریدارانی است که آن محصول را خریداری می کنند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله چاپ هولوگرافی و کاربردهای آن : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

چاپ هولوگرافی و کاربردهای آن

اسناد و مدارک رسمی

ما اغلب برچسب های هولوگرافی را بر روی اسناد رسمی مانند اسناد پزشکی و دندانپزشکی و همچنین گواهینامه ها از جمله اسناد معتبر صادر شده توسط دانشگاه ها می یابیم. گاهی بر روی مدارک مربوط به لوازم برقی و قطعات برای اطمینان از صحت آنها قرار می گیرند.

اوراق قرضه و گواهینامه سهام

هولوگرام روش مهمی برای چاپ گواهی سهام است. با گذاشتن هولوگرام بر روی آن، تکثیر آن بسیار مشکل می شود و یا با تقلب مجوز را تغییر می دهد. آنها معادل معاصر مهرهای قدیمی هستند و راهی عالی برای متمایز کردن یک برند ارائه می دهند.

چرا استفاده از چاپ هولوگرام ضروری است؟

متأسفانه این روزها پدیده جعل و ساخت نمونه های تقلبی از محصولات به قدری افزایش یافته است که نه تنها به ضرر تولیدکنندگان بلکه به ضرر مصرف کنندگان نیز تمام شده است. فناوری هولوگرافی با قابلیت هایی که برای جلوگیری از احتمال جعل و تقلب دارد به کمک سازندگان و صنعتگران آمده است. استفاده از این فناوری در قالب استیکر هولوگرام یکی از اصلی ترین و مطمئن ترین راه ها برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد است.

زیرا همانطور که گفته شد اطلاعات دقیق محصول شامل شماره ثبت، مالک برند و سایر اطلاعاتی که بنا به درخواست مشتری تعیین می شود بر روی این برچسب ها منتقل می شود و تنها با استفاده از ابزار مخصوص قابل مشاهده می باشد.

استفاده از برچسب هولوگرافی بر روی کارت های شناسایی مانند کارت ملی، گذرنامه، کارت بانکی، گواهینامه رانندگی و … علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، از تقلب و جعل جلوگیری می کند.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید