08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی

5/5
نکات طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی

طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی بهداشتی

کاتالوگ ها یکی از موثرترین راه های تبلیغات و بازاریابی هستند و برای انتشار اطلاعات در مورد محصولات و خدمات استفاده می شوند. طراحی کاتالوگ نباید چالش برانگیز باشد، اما در این دنیای همیشه در حال تغییر، طراحی کاتالوگ با در نظر گرفتن دیدگاه مشتری کمی دشوار است.

بازار پر رونق طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی، از لاک ناخن گرفته تا موهای مصنوعی و رژ لب، ما را بر آن داشت تا توجه خود را به این موضوع و چالش های پیش روی فعالان این حوزه معطوف کنیم. شرکت های بی شماری در ایران در زمینه تولید، واردات و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران فعالیت می کنند.

در این بین شرکت هایی هستند که با داشتن تبلیغات مناسب و تعیین بودجه مناسب برای تولید اقلام تبلیغاتی خود گوی سبقت را از رقبا ربوده اند. شرکت هایی که گاهی سابقه و نام تجاری قوی دارند. یکی از مواردی که در برندسازی برای کسب سهم بیشتر از بازار استفاده می شود، طراحی حرفه ای کاتالوگ است. در این مقاله به بررسی نکات طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی می پردازیم.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ محصولات آرایشی و بهداشتی

  1. در تهیه متن برای معرفی محصولات خود وسواس داشته باشید.
  2. در ابتدای کاتالوگ، توضیح مختصری در مورد برند و تاریخچه شرکت ارائه دهید.
  3. در ابتدای کاتالوگ حتما لوگوها و افتخارات استاندارد شرکت را به همراه داشته باشید.
  4. در مورد قابلیت ها و کیفیت محصولات خود اغراق نکنید. با مخاطبان خود صادق باشید.
  5. از محصولات خود عکس های صنعتی با کیفیت بالا بگیرید.
  6. تعداد صفحات را متناسب با تعداد محصولات در نظر بگیرید.
  7. از استفاده از صفحات تزئینی (پاساژ) نترسید. این صفحات گاهی موثرتر از صفحات حاوی متن هستند.
  8. به خاطر داشته باشید که معمولاً کاتالوگ های کوچک در مقایسه با کاتالوگ های A4و بزرگتر جدی گرفته نمی شوند.
  9. برای این کار می توانید از یک عکاس صنعتی کمک بگیرید تا در انجام این کار به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید نکات طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی : طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی

۶ ویژگی مهم کاتالوگ آرایشی و بهداشتی

  1. هماهنگی بین تصاویر و متن
  2. ابعاد قابل حمل
  3. زیبایی در طراحی کاتالوگ
  4. استفاده از جلوه های بصری مناسب در جلد کاتالوگ
  5. استفاده از جلوه های بصری مناسب در صفحات داخلی کاتالوگ
  6. استفاده از گراماژ مناسب در تولید کاتالوگ

نکاتی در مورد چیدمان و طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و آرایشی

  • در مورد سبک و پالت رنگ تصمیم بگیرید

برای طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی باید از سبکی استفاده کنید که در 3 ثانیه اول مخاطب هدف شما را جذب کند. استایل مینیمال معمولا برای لوازم آرایش استفاده می شود. سبک کاتالوگ شما می تواند به نوع آن بستگی داشته باشد. کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی در دو نوع تک محصولی و چند محصولی چاپ و تهیه می شود.

  • با فونت سازگار باشید

از یک یا دو خانواده استفاده کنید و حروف برجسته یا کج اضافه کنید.

اگر از فونت sans serif در پاراگراف ها استفاده می کنید، از فونت slab یا serif برای هدرها استفاده کنید.

مطمئن شوید که در هر قسمت از فونت های یکسانی استفاده می کنید. از دو یا سه تایپ فیس با هم به عنوان یک دستورالعمل کلی استفاده نکنید.

حتماً محصولات یا خدمات جدید و در حال فروش را برجسته کنید.

از ستاره های بارانی یا هایلایت روی تصاویر محصول برای نشان دادن تازه واردان استفاده کنید. اگر تخفیف ارائه دهید، کاتالوگ شما مشتریان را به سمت این محصولات یا خدمات جدید سوق خواهد داد.

  • ثبات را در طراحی خود حفظ کنید

طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی یک راه عالی برای تبلیغ شرکت شما است. مشتریان متوجه الگوهای طراحی، طرح ‌بندی و رنگ ‌ها می ‌شوند و آنها را با شرکت شما شناسایی می ‌کنند.

بیشتر بخوانید نکات طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

کاتالوگ لوازم آرایشی
  • از هنجار شکنی نترسید

از قسمت مرکزی نهایت استفاده را ببرید. طرح ‌بندی ‌های متمایز کاتالوگ، مانند عکس‌ های محصول در اندازه کامل یا متن تجاری مرتبط با محصولات خود را اضافه کنید تا آن را متمایز کنید. با این حال، زیاده روی نکنید و گرنه چیدمان شما نامرتب به نظر می رسد.

امروزه طراحی کاتالوگ دیجیتال نیز بسیار محبوب شده است. پس از طراحی کاتالوگ می توانید آن را چاپ کرده و از آن طرح برای طراحی و تولید کاتالوگ آنلاین استفاده کنید.

  • لزوم طراحی کاتالوگ آرایشی

این روزها عموم مردم علاقه مند به خرید محصولاتی هستند که از مزایای آن آگاهی کامل دارند، به همین دلیل وجود کاتالوگ محصولات آرایشی و بهداشتی در فروشگاه های لوازم آرایشی و آرایشگاه ها به آنها کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی نیاز به تجربه و خلاقیت دارد زیرا اگر کاتالوگ ارائه شده حرفه ای و قابل اعتماد باشد، می توانید؛ مشتریان بالقوه را متقاعد کنید تا محصولات دیگری را خریداری کنند که علاوه بر محصول یا محصولات مورد نیاز، به آنها کمک کند و مفید باشد.

در دست داشتن کاتالوگ آرایشی و بهداشتی و نشان دادن مزیت های محصولات و محاسن یک کسب و کار، نشانه اصالت یک برند است و مشتریان به محصولاتی اعتماد می کنند که اطلاعات کافی در مورد آن به دست می آورند.

  • انتخاب سبک مناسب طراحی کاتالوگ

اگر به نمونه های مختلف کاتالوگ دقت کنید، سبک های مختلفی در طراحی وجود دارد که از اشکال و عناصر متفاوتی استفاده می کنند و هر سبکی هدفی دارد.

به عنوان مثال: یک طراح با تجربه و خلاق در هنگام طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی می داند که باید از اشکال هندسی مناسب استفاده کند یا آخرین گرایش های طراحی چیست.

با در نظر گرفتن تمام نکات و بایدها و نبایدها و هدف شما، بهترین نمونه ها یا سبک های طراحی را به شما معرفی می کنند و سعی می کنند در پایان یک کاتالوگ حرفه ای به شما تحویل دهند.

  • عکاسی تبلیغاتی برای طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی

استفاده از تصاویر حرفه ای یکی از مهمترین ارکان زیبایی بصری است. که به جلب اعتماد مشتریان نیز کمک می کند. استفاده از تصاویر بی کیفیت و تکراری تمام اهداف برند را زیر سوال می برد و مشتریان قطعاً فکر می کنند که کیفیت محصول با کیفیت تصاویر یکی است.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی

کاتالوگ ها اساس قضاوت های اولیه در مورد یک کسب و کار هستند، بنابراین اگر می خواهید در طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی تاثیر داشته باشید، باید محتوای اولیه و با کیفیت و تصاویر گویا را در آن قرار دهید. زیرا کاتالوگ نشان دهنده برند شما در فروشگاه ها یا آرایشگاه ها است. می توانید به صفحه ایده عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی سر بزنید و ایده بگیرید.

  • تاثیر رنگ ها در طراحی کاتالوگ آرایشی

تمام دنیای اطراف ما پر از رنگ های مختلف است. بنابراین استفاده از استراتژی های تبلیغاتی نیز به رنگ ها بستگی دارد. زیرا اولین نکته ای که مخاطب را به سمت کاتالوگ شما سوق می دهد استفاده از رنگ های جذاب و جذاب است.

بر اساس علم روانشناسی، ذهن انسان معمولاً اطلاعات تکراری و غیر ضروری را پردازش نمی کند، اما در صورت مشاهده نکته جدیدی، آن را برای چند ثانیه بررسی می کند. با انتخاب رنگ مناسب می توانید این چند ثانیه را برای خود تنظیم کنید. معمولا رنگ های گرم بیشترین بازخورد را از طرف مخاطبان دارند.

اگر ایده ای ندارید و در میان هزاران رنگ و در انتخاب رنگ دچار تعلل شدید، از یک طراح ماهر کمک بگیرید؛ و نمونه های موجود در بازار را نیز رصد کنید؛ اما دقت کنید که قرار است از نمونه ها الهام بگیرید قرار نیست که تقلید کنید.

اگر ایده ندارید و در انتخاب رنگ از بین هزاران رنگ تردید دارید، از یک طراح ماهر کمک بگیرید؛ و همچنین نمونه های موجود در بازار را مشاهده کنید. اما مراقب باشید که قرار است از مثال ها الهام بگیرید نه تقلید.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید