08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات طراحی تراکت تبلیغاتی

5/5
نکات طراحی تراکت تبلیغاتی

نکات اصلی طراحی تراکت تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی موضوع نکات طراحی تراکت تبلیغاتی پرداخته میشود. تراکت به عنوان یک اصل در معرفی سازمان ها یا موسسات مختلف مورد توجه قرار می گیرد و از قدیم الایام طراحی تراکت تبلیغاتی بیشتر برای شناخته شدن و معرفی یک سازمان به افراد جامعه بوده است. در حال حاضر این سیستم تبلیغاتی همچنان از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است و از این روش تبلیغاتی برای معرفی سازمان خود استفاده می کنند.

رعایت یک سری نکات و اصول در طراحی تراکت تبلیغاتی بسیار مهم است تا تراکت ما آنقدر تاثیرگذار و جذاب باشد که مخاطب پیام را جذب کند و بخواند. بنابراین طراحی بسیار حائز اهمیت است و باعث می شود که با خیالی آسوده یک تبلیغ مطمئن و با کارایی بالا داشته باشید.

گسترش روزافزون مسابقات تبلیغاتی در صنایع مختلف باعث شده تا طراحان حرفه ای بیش از پیش به دنبال نمونه های تراکت تبلیغاتی خاص و جذاب باشند. به این ترتیب با گرفتن ایده های متنوع قادر به ساخت و طراحی تراکت های خلاقانه خواهند بود.

نکات مهم در نکات طراحی تراکت تبلیغاتی

  • شناسایی مخاطبین

مخاطب هدف خود را به دقت شناسایی کنید. پیام خود و نحوه صحبت خود را با توجه به مخاطبان خود انتخاب کنید. شناسایی جامعه هدف مستلزم صرف زمان کافی است تا بتوانید پیام و تبلیغ خود را به خوبی به افرادی منتقل کنید که می توانند محصول شما را بخرند یا از خدمات شما استفاده کنند.

  • انتخاب یک عنوان جذاب

هر تراکت با یک تیتر شروع می شود و به گفته همه کارشناسان بازاریابی، همه خوانندگان بر اساس تیتر هر تراکت تصمیم به خواندن آن می گیرند و اگر تیتر شما فقط یک نام تجاری باشد، به احتمال زیاد تراکت شما خوانده نمی شود. یک عنوان خوب باید بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند.

از آنجایی که عنوان تراکت یکی از اولین چیزهایی است که چشم مشتری می بیند، پس زمان کافی را برای انتخاب عنوان یا عنوان تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد تا بتواند مشتری را از محتوای تراکت مطلع کند، دقیقاً اینجاست که می توانید هدف اصلی خود که پیشنهاد فروش است را پیاده سازی کنید. سعی کنید با کمی خلاقیت اقدام به انتخاب یک تیتر مناسب بگیرید، به عنوان و تیتر «تا کی می خواهی پول بنزین بدهی» دقت کنید که چقدر خلاقانه از موضوع روز استفاده کرده، تیتری بسیار جالب و جذاب که توانسته بسیار موفق عمل کند. . حالا نوبت شماست که یک تیتر مناسب برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید نکات طراحی تراکت تبلیغاتی : طراحی و چاپ کاتالوگ

نکات طراحی تراکت تبلیغاتی
  • بکار بردن فونت خوانا

در استفاده از فونت نیازی به خلاقیت نیست، تنها نکته مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند، پس حتما از فونت ایده آل برای چاپ استفاده کنید و استفاده از اندازه ها و سبک های مختلف را محدود کنید. هنگام چاپ، از بیش از دو نمونه فونت، یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی استفاده نکنید.

  • برجسته کردن مزیت ها و تخفیف های ویژه

مزایای مهم کسب و کار خود را بیان کنید. با این کار شما نسبت به رقبایتان خاص تر دیده می شوید تا مشتریان بدون کوچکترین تردیدی شما را انتخاب کنند. اگر محصول یا خدمات شما دارای تخفیف ویژه است، آن را برجسته کنید و مشتری را برای خرید و تماس جذب کنید.

  • تصاویر و شکل‌ها

تصاویر تاثیر زیادی در طراحی برگه دارند، به خصوص اگر قصد معرفی و تبلیغ محصولات خود را از این طریق داشته باشید. استفاده از تصاویر باکیفیت و اشکال قابل توجه اثربخشی سایر اشکال و همچنین برند شما را تکمیل می کند و اطمینان می دهد که بروشور شما به اندازه کافی جذاب است. علاوه بر این، اگر از مردم انتظار دارید که بروشور شما را بردارند و بخوانند، استفاده از تصاویر و اشکال با کیفیت بالا ضروری است.

  • کوتاه و مفید نویسی

در طراحی تراکت به این نکته توجه کنید که مخاطب حوصله یا وقت اضافی برای مطالعه مطالب ذکر شده را ندارد.

  • ذکر شماره تماس

ذکر شماره خود در زیر تراکت به خواننده حس اطمینان و اعتماد می دهد. این اعتماد را برای پیشرفت در کار افزایش دهید. که یکی دیگر از اصول طراحی تراکت است.

  • ویرایش

اشتباهات املایی و گرامری در تراکت غیر قابل جبران است. حتما طرح خود را با جزئیات ویرایش کنید و از شخصی بخواهید قبل از چاپ آن را بخواند تا مطمئن شود که می تواند آن را واضح بخواند و پیام را دریافت کند. اگر می خواهید یک فروش یا لیست کالاها را تبلیغ کنید، مطمئن شوید که قیمت ها و تاریخ های درج شده در جزوه صحیح است.

بیشتر بخوانید نکات طراحی تراکت تبلیغاتی : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نکات طراحی تراکت تبلیغاتی
  • عناصر طراحی تراکت خود را بر اساس قانون یک سوم چیدمان کنید

قانون طلایی یک سوم یکی از نکات کلیدی در طراحی تراکت است که برای انواع طرح ها جواب می دهد. قانون یک سوم به چیدمان عناصر کانونی در طراحی یک تراکت در تقاطع خطوط عمودی و افقی کمک می کند. شما باید مهمترین عناصر (تصاویر، فراخوانی برای اقدام) را تا حد امکان نزدیک به این نقاط تقاطع قرار دهید.

یکی دیگر از قوانین مهم در خواندن مطالب این است که افراد اطلاعات را در جهت حرف F می خوانند یعنی توجه اکثر افراد ابتدا به اطلاعات گوشه سمت چپ بالا و سپس گوشه پایین سمت چپ و سپس گوشه بالا سمت راست و گوشه سمت راست پایین

  • به صورت متعادل از فضای سفید استفاده کنید

فضای سفید فضای خالی اطراف عناصر طراحی است که تمامی عناصر تراکت در این فضا قرار می گیرند. زمانی که فضای سفید کمی بین عناصر طراحی وجود داشته باشد، احساس به هم ریختگی ایجاد می کند. به عناصر و مفاهیم گرافیکی خود فضای بیشتری بدهید تا چشم بیننده به راحتی از یک قسمت به قسمت دیگر حرکت کند و اطلاعات را به راحتی بخواند.

  • استفاده از رنگ مناسب در طراحی تراکت

از آنجایی که تراکت یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی بصری است، استفاده از رنگ های مناسب و مکمل در طراحی بسیار مهم است. رنگ ها در طراحی تراکت بسیار مهم هستند. رنگی که انتخاب می کنید بر کیفیت کلی طرح تاثیر می گذارد. در دنیای بازاریابی امروزی، رنگ بر احساسات، انگیزه و حتی رفتار انسان تأثیر می گذارد و رنگ را باید به عنوان یک اهرم روانی در نظر گرفت. از رنگ های چشم نواز برای ایجاد عناصر مهم و استفاده از رنگ های خنثی برای عناصر ثانویه استفاده کنید.

  • انتخاب روش چاپ درست

نکته مهم دیگری که در مرحله چاپ حائز اهمیت است انتخاب نوع کاغذ تراکت تبلیغاتی است. سعی کنید کاغذهایی که از مرغوبیت بیشتری برخوردار هستند از جمله کاغذهای گلاسه در گراماژ مختلف را برای تراکت تبلیغاتی خود برگزینید.

نکته مهم دیگری که در مرحله چاپ حائز اهمیت است، انتخاب نوع کاغذ جزوه تبلیغاتی است. سعی کنید کاغذهایی با کیفیت بهتر از جمله کاغذهای گلاسه با گراماژهای مختلف را برای تراکت تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات طراحی تراکت تبلیغاتی

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید