08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

5/5
معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ یا به طور کلی فونت مناسب برای چاپ حرفه ای، بسیار مهم است زیرا بیشتر محتوا شامل متن است. انتخاب فونت یا تایپوگرافی در این قسمت را می توان شرح انتخاب نوع نامه نگاری و نحوه استفاده از آنها برای بهترین پیام رسانی در طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی دانست.

چند دستورالعمل وجود دارد که می توانیم برای انتخاب فونت مناسب به شما ارائه دهیم. اما قبل از شروع، به یاد داشته باشید که فونت مناسب برای یک کاتالوگ متفاوت است. بسته به اهداف انتشار شما، این نکات و دستورالعمل ها ممکن است برای شما مفید باشد یا نباشد. اما اگر تنها چیزی که به دنبال آن هستید یک کاتالوگ زیباست، مقاله معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ برای شما مناسب است.

اهمیت انتخاب هوشمندانه فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

انتخاب معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بروشورها و تراکت ها یا اساساً فونت مناسب برای چاپ حرفه ای بسیار مهم است زیرا بیشتر محتوا شامل متن است.

شاید در ابتدا این موضوع به اندازه انتخاب رنگ ها و تصاویر مهم نباشد، اما متون و عبارات کوتاه چاپ شده در بروشورها یا کاتالوگ ها راهنمای مهمی برای خریدارانی است که قصد بررسی دقیق محصولات را دارند.

به همین دلیل فونت هایی که خوانایی مناسبی ندارند و یا هماهنگی کافی با سایر قسمت های بروشور و کاتالوگ ندارند باعث زشت جلوه دادن بروشور یا کاتالوگ می شوند و این باعث می شود کاتالوگ طراحی شده از انسجام کافی برخوردار نباشد و مشتری یا مخاطب از آن استقبال نخواهد کرد.

فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

در گذشته اسناد و روزنامه های تبلیغاتی به صورت دستی تولید می شد و رایانه ای برای قرار دادن فونت های مورد نظر روی تصاویر در دسترس نبود. بنابراین افراد خوش خط با بهترین قلم ها سعی کردند محتوای طراحی بسته بندی را به طور کامل یک دست در اسناد ارائه کنند. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی برنامه های گرافیکی مختلفی مانند فتوشاپ و کورل برای طراحی کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و … ارائه شده است.

بیشتر بخوانید مقاله معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

هنگام استفاده از این نرم افزارها نیازی به داشتن یک خط زیبا ندارید تا بتوانید مطالب مورد نظر خود را در کنار تصاویر کاتالوگ درج کنید زیرا فونت های مناسبی نیز با این نرم افزارها ارائه می شود که تمامی طراحان حرفه ای از آنها برای درج مطالب در کاتالوگ انجام می دهند تا طراحی کاتالوگ طبق اصول استاندارد و به بهترین شکل ممکن انجام شود. از جمله این فونت ها می توان به Bzar، Bmitra، Yekan و … اشاره کرد.

 علاوه بر فونت های ساده، فونت های پیچیده و خاص نیز در این نرم افزارها تعبیه شده است تا طراحان در طراحی کاتالوگ آزادی عمل بیشتری داشته باشند و بتوانند برای هر قسمت از بهترین فونت استفاده کنند.

کاربرد فونت‌های پر پیچ و خم

اگرچه فونت های پرپیچ و خم خوانایی کافی ندارند و در هنگام طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی کمتر مورد توجه قرار می گیرند، اما در کاتالوگ هایی که طراح سلیقه و ذوق بیشتری دارد، این فونت ها بر روی جلد و در طراحی نام برند دیده می شود. .

نام طراحی شده با استفاده از این فونت های خاص را می توان به صورت پررنگ و بزرگ در وسط کاتالوگ چاپ کرد و در قسمت های دیگر به صورت سایه ای محو شده نمایش داد. این نمونه طراحی باعث می شود کاتالوگ شما خاص تر و متفاوت تر از رقبا به نظر برسد.

توجه داشته باشید که فونت های پرپیچ و خم برای طراحی کاتالوگ هایی که تصاویر داخل آن آثار هنری یا محصولات کلاسیک است مناسب است و به هیچ وجه نمی توانید از این نوع فونت برای کاتالوگی که صرفا برای معرفی محصولات صنعتی طراحی شده است استفاده کنید.

برخی از طراحان برای اینکه جلد کاتالوگ یک دست به نظر برسد، از یک فونت شیک برای متن دیگر روی جلد استفاده می کنند. اگر قصد استفاده از این روش طراحی را دارید باید فونت را به گونه ای انتخاب کنید که استفاده از آن در ابعاد کوچک باعث ناخوانایی متن نشود.

اندازه فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

اندازه فونت مناسب برای کاتالوگ ها به نوع طرح و ابعاد کاتالوگ بستگی دارد، اما به طور کلی اندازه فونت باید به گونه ای طراحی شود که مشکلی برای خواندن متن توسط کاربران ایجاد نشود. مخاطب و مشتری می تواند متن مورد نظر طراح و مفهوم آن را به راحتی مطالعه کند. زیرا اگر فونت خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، ممکن است مخاطب در همان ابتدا متن را نخواند.

بیشتر بخوانید مقاله معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

میزان ضخامت فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

از جمله نکات دیگری که در انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ باید به آن توجه کنید، می توان به ضخامت در نظر گرفته شده برای فونت اشاره کرد. اگر کاتالوگ های ارائه شده توسط برندهای مختلف را ارزیابی کنید، متوجه خواهید شد که فونت های استفاده شده در تمام بخش ها ضخامت یکسانی ندارند.

ضخامت غیر یکنواخت فونت ها باعث می شود که چشم هنگام مطالعه مطالب کاتالوگ کمتر خسته شود و مخاطب بتواند تمامی مطالب مندرج در کاتالوگ را به خوبی مطالعه کند.

 فونت استفاده شده برای نام محصول معمولا ضخیم تر از فونت مورد استفاده برای توضیحات است.

ضخامت این فونت با توجه به اینکه چه تعداد محصول در یک صفحه قرار می گیرد و چه مقدار فضای خالی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال برای طراحی کاتالوگ معرفی محصولاتی مانند جواهرات که نسبتا ظریف هستند و اغلب در یک صفحه در کنار هم قرار می گیرند، از فونت اصلی با ضخامت کمتر استفاده می شود. اگر برای معرفی مبلمانی که بزرگتر هستند و فضای بیشتری در اطراف آنها وجود دارد، فونت ضخیم تری برای نوشتن نام محصول انتخاب می شود.

فونت استفاده شده باید به گونه ای باشد که ضخامت آن باعث تاثیرگذاری بیشتر محتوا در ذهن مخاطب شود و او را تشویق به ادامه خواندن مطالب کند.

ساده یا ایتالیک بودن فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

محتوای نوشتاری ساده یا ایتالیک از دیگر نکاتی است که طراحان حرفه ای در طراحی کاتالوگ به آن توجه می کنند. زیرا همانطور که برای جلب توجه مخاطب باید موسیقی گاهی با صدای بلند و گاهی آرام پخش شود، محتوای کاتالوگ نیز باید در برخی نوشته ها به صورت مورب ارائه شود تا ویژگی های خاص محصول را متفاوت تر به مشتری نشان دهد و تشویق کند. او را ملاقات کند و خرید محصول مورد نظر را جذاب تر کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

فونت‌ های ایتالیک اغلب برای معرفی ویژگی ‌های کلیدی انتخاب می‌ شوند و یک یا چند کلمه در محتوایی که به صورت متن کامل ارائه می ‌شود، ایتالیک می ‌شوند تا محصول را از دیگر کلمات متمایز کرده و برتری خود را به رخ بکشند. کلمات مورب یا کج باعث می شوند ضمیر ناخودآگاه به آنها توجه کند و این کلمات را خاص تر بداند.

رنگ فونت مناسب برای بروشور و کاتالوگ

در طراحی بروشور و کاتالوگ علاوه بر خود فونت باید به نوع رنگ فونت ها و نسبت رنگ و اندازه آن ها با سایر قسمت های کاتالوگ نیز توجه کرد. به فونت مناسب برای چاپ توجه ویژه ای داشته باشید.

رنگ و سبک فونت کلمات و جملات باید به گونه ای انتخاب شود که حتی پس از چاپ نیز خوانایی و جذابیت بصری خوبی داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ های روشن مانند سبز روشن، آبی روشن و … ممکن است پس از چاپ قابل تشخیص نباشد. همچنین، رنگ ‌های تیره ‌تر ممکن است پس از چاپ پررنگ ‌تر از رنگی که روی صفحه دیده می ‌شود به نظر برسند.

استفاده از ترکیب رنگ های استاندارد و رنگ های همخوان نیز می تواند تاثیر مثبتی در زیبایی کار داشته باشد. برای این منظور می توانید از راهنمای سایت هایی مانند Adobe و Coloros و … استفاده کنید.

بنابراین در انتخاب رنگ برای فونت ها باید به اصول تئوری رنگ ها و نسبت رنگ فونت ها به سایر قسمت های کاتالوگ توجه کرد و با آنها هارمونی ایجاد کرد تا خروجی مناسبی برای کار به دست آورد.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید