08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

لت کاتالوگ چیست ؟

5/5
لت کاتالوگ چیست

لت کاتالوگ چیست ؟

لت کاتالوگ چیست ؟ اگر به دنبال راه اندازي تجارتي بسیار بزرگ و سود آور می باشید  و يا مي خواهيد تجارت كوچك خود را توسعه ای بسیار بزرگ ببخشيد، چاپ کاتالوگ در انواع بسیار مختلفی از لت ها و سایز ها را در راستاي كارهاي خود بگذارید. کاتالوگ يكي از انواع بازاريابي در حوزه ی تبلیغات می باشد كه بودجه و سرمایه ی بسیار زيادي نمي خواهد.

مي توانيد کاتالوگ های بسيار با كيفيتي را با استفاده از چاپ ديجيتال و بدون نياز به سرمايه گذاري هايی بسیار بالا را به بازار عرضه نمایید؛ کاتالوگ ها در واقع اطلاعاتی بسیار مفيد را به صورت چکیده و خلاصه كه براي بينده جذاب باشد را ارائه می دهند؛ و در صورت داشتن طراحي زيبا و كيفيت بالا مي تواند نظر مشتريان و کابران بسیار زیادی را جلب نمایید. هدف نهايي از کاتالوگ در واقع ارتقاي سازمان با بودجه ای بسیار كم است.

اگر کاتالوگ به صورتی بسیار حرفه اي طراحي گردد و به چاپ برسد، جزو يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي در حوزه ی رقابت های تجاری به حساب خواهد رفت. استفاده از کاتالوگ براي برندينگ مي تواند بسيار زیاد ارزان تر از ديگر روش ها بوده باشد و در نتيجه با استفاده از آن صرف هزينه اي بسیار کم و اندك، پيشرفت بسیار فوق العاده اي را در كسب و كار خود رقم خواهید زد.

لت کاتالوگ یا بروشور به تعداد صفحه های تا شده روی هم که حاوی اطلاعات می باشند را لت نام داده اند که در بیشتر موارد بدون خط نوشته ها و متن ها حاضر خواهند شد.

تعداد لت کاتالوگ چیست ؟

انواع کاتالوگ ها از نظر تعداد لت کاتالوگ چیست ؟ انواع کاتالوگ ها از نظر تعداد لت، هیچ تنوع بسیار بالایی را ندارد. به‌طور معمول کاتالوگ ها بنابر میزان محتوای ارائه شده ای که در آن ها موجود می باشد، در سایزهای دو لت و سه لت طراحی می‌ گردند.

در مواردی که محتوایی بسیار  بیشتری باید ارائه گردد؛ کاتالوگ های چهار لت نیز کاربردی تر می باشند. توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد که با افزایش یافتن تعداد لت‌ها در کاتالوگ به بیشتر از چهار لت، باعث دور شدن کاتالوگ ها از هدف طراحی و تولیدش خواهد شد.

به عبارت دیگر بهتر می باشد در صورت افزایش یافتن تعداد لت‌ها از این تعداد، از سایر ادوات چاپی از جمله کاتالوگ های دفترچه ای با صفحاتی به دلخواه  استفاده شود.

انواع مدل تا کردن کاتالوگ ها با لت هایی مختلف

کاتالوگ ها دارای مدل‌های تا کردن بسیار زیاد و متنوعی می باشند؛ که در صورت ترکیب کردن با ایده‌های طراحی، می‌تواند نتیجه کار را بسیار زیبا و خلاقانه تر نشان دهد. ولی در این زمینه نیز روش‌های بسیر زیاد و متداولی موجود می باشد که بیش از سایر مدل‌های تا کردن کاتالوگ به کار خواهد رفت.

تا کردن کاتالوگ های دو لت و سه لت به صورت آکاردئونی از جمله مدل‌های بسیار ترند و مطرح در این زمینه می باشد. این مدل تا، در حالت دو لت، چهار صفحه، و در حالت سه لت، شش صفحه را در اختیار طراح قرار خواهد داد. سه لت نامه‌ای نیز یک مدلی بسیار ساده تر برای تا کردن کاتالوگ های رسمی‌تر می باشد.

در این روش لت‌های کناری روی لت میانی تا شده و هرکدام به تنهایی کل سطح لت میانی را پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید مقاله لت کاتالوگ چیست ؟ : طراحی و چاپ کاتالوگ

لت کاتالوگ چیست

چاپ کاتالوگ، دو  لت

چاپ کاتالوگ دو لت در لت کاتالوگ چیست ؟  کاتالوگ ها را در سايز های بسیار دلخواه آماده می باشند و به صورت 2لت و يا 3لت و يا بيشتر چاپ مي گردند. اين کاتالوگ ها خط تا خورده و تعداد لت در واقع تعداد صفحات ايجاد شده توسط خط تا را دارند.

چاپ کاتالوگ دو لت داراي يك خط تا است و کاربرد کاتالوگ دو لتی در نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، سمینارها و جلسات کاری، توزیع در فضاهای عمومی و پر رفت و آمد، قرار دادن کاتالوگ در سالن‌های انتظار، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، مطب‌ها و … است؛ نمونه ای از کاتالوگ دو لت عبارت است از: کاتالوگ: 2 لت خشتی، کاتالوگ: 2 لت سایز 20 در 40

راهنمای چاپ کاتالوگ دو لت را توضیح دهید؟

  1. اول برای ثبت سفارش چاپ کاتالوگ، سایز کاتالوگ باید انتخاب گردد.
  2. در ادامه ی این بخش گرماژ صفحات داخلی کاتالوگ را بسته به سلیقه ی مشتری و نیاز انتخاب کنید.
  3. جنس جلد کاتالوگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و اطلاع دهید.
  4. وقتی که کاتالوگ تبلیغاتی به سلفون (مات / براق) نیازمند می باشد، در پنل سفارش با استفاده از گزینه های (دارد / ندارد) آن را برای تیم بگویید.
  5. اگر کاتالوگ شما نیاز به یووی موضعی داشته است، در پنل سفارش با استفاده از گزینه های (دارد / ندارد) آن را مشخص نمایید.
  6. در قسمت انتخاب طلاکوب می توانید در پنل سفارش از گزینه های (دارد / ندارد) استفاده به عمل آورید توجه نمایید: حداکثر سایزی که برای کلیشه طلاکوب  انتخاب میکنید 10 سانتی متر است. در صورت نیاز به سایزی بسیار بزرگتر با کارشناسان مشورت نمایید.
  7. برای نوع صحافی، بسته به نوع کاتالوگ خود صحافی مورد نظر را اجرا نمایید.
  8. در قسمت انتخاب کاتالوگ ( تک برگی / دو لتی / سه لتی ) در صورت نیاز داشتن به خط های تا، آن را مشخص نمایید.
  9. در پایان تعداد کاتالوگ مورد نیاز خود را اطلاع دهید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

لت کاتالوگ چیست

چاپ کاتالوگ سه، لت

چاپ کاتالوگ سه لت در لت کاتالوگ چیست ؟چاپ کاتالوگ سه لت داراي دو خط تا بوده است  و یکی از پر طرفدارترین کاتالوگ ها است. از مزایای کاتالوگ سه لتی می‌توان به ظاهری بسیار  شکیل و منظم برای ارائه بهتر و معرفی محصولات و حیطه خدمات، اشاره ای داشته باشیم، یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی و بازاریابی، کیفیت بالا در چاپ را به خود اختصاص داده است.

بسیار بهتر می باشد سايز و اندازه لت ها نيز با يكديگر هماهنگی بسیار زیادی را داشته  باشند.

به اين منظور اندازه كاغذ برای کاتالوگ را بايد به طور بسیار مساوي بين لت ها تقسيم بندي نمایید دقت کنید، كه هر كدام از این لت ها بايد 4 ميلي متر از كناره ها و خط تا فاصله ای را داشته باشند تا نوشته ها و اطلاعات  به درستي نشان داده شوند. پس از تعيين اندازه بروشور، نوع چاپ را نيز مشخص نمایید، چرا كه نوع چاپ به اندازه ی کاتالوگ بستگي بسیار زیادی دارد.

  لازم به دانستن است که نوع ديگري از کاتالوگ ها نيز موجود می باشند كه هیچ خط تایی ندارند و به اصطلاح به آنها تك لت گفته می شود.

انواع سایز های کاتالوگ های سه لتی عبارت است از:

کاتالوگ3 لت: کاتالوگ 3 لت سایز 9.67 در 21 سانتی متر؛ کاتالوگ 3 لت سایز 14 در 30 سانتی متر

کاتالوگ 3 لت 19.5 در 19.5 سانتی متر؛ کاتالوگ 3 لت a4  ؛ بروشور 3 لت سایز 30 در 63

چه كاغذي براي کاتالوگ ها در انواع لت ها مناسب تر است ؟

 كاغذ مورد استفاده در طراحي کاتالوگ با لت های مختلف، تاثير بسيار زيادي بر كيفيت و ماندگاري کاتالوگ ها دارد. اين كاغذ تصويري از محصولات را به خوبی و بسیار ایده آل به نمايش مي گذارد.  در چاپ کاتالوگ نيز مانند كاتالوگ، تراكت و … از كاغذ استفاده ی بسیار زیادی مي شود.

اين كاغذ ها شامل: مواد خام فيبري می باشند كه يا به صورت طبيعي و يا به صورت مصنوعي در قالب خمير آماده خواهند شد و بسته به اين كه تركيبات آن ها چيست و از چه نوع گونه هاي گياهي در ساخت آن استفاده قرار خواهد گرفت، مي توان موارد مصرف آن ها را به خوبی تعيين كنید.

مرغوب ترين كاغذهايي كه در چاپ کاتالوگ مي توانید از آن ها استفاده ی بسیار زیادی كنید، كاغذهاي گلاسه می باشند. 

بیشتر بخوانید مقاله لت کاتالوگ چیست ؟ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

لت کاتالوگ چیست

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید