08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم

5/5
عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم

عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم

در این مقاله به بررسی عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم میپردازیم. فرش و گلیم، به عنوان یکی از هنرهای بسیار اصیل، دیرپا و سنتی ما ایرانی‌ می باشد که از افتخارات فرهنگ ملی در جهان نیز به حساب می آید. به لحاظ اقتصادی اگر ذکر کنیم، فرش دستباف ارزش اقتصادی بسیار زیاد و بالایی برای فعالان این صنعت مهم را در بر دارد.

معرفی کردن زیبایی‌های بسیار  فراوان این هنر ملی، با استفاده کردن از تکنیک‌های تبلیغاتی بشدت موثر می باشد که این مورد بسیار مهم، نقش بسیار خوب و به سزا در بالا رفتن میزان اقبال عمومی در داخل ایران و حتی خارج از ایران را دارد.

از آنجا که نقشه و ترکیب رنگ فرش، اصلی‌ترین و مهم ترین وجهه و ویژگی فرش و گلیم را تشکیل داده است، عکاسی تبلیغاتی فرش دستباف، به توان و ظرفیت بسیار بالایی نیازمند می باشد، تا بتواند ویژگی‌های فرش را به طور بسیار کامل و درست به مخاطبین نشان بدهد. با گرفتن عکس‌های بسیار مناسب، زیبا و حرفه‌ای، می‌توانید  فرش و گلیم  را به نحو بسیار عالی و مناسبی به مشتریان ایرانی و البته خارجی، معرفی می نماید.

در این محتوا می خواهیم، به نکات بسیار مهم و ارزشمندی درباره‌ی نحوه عکاسی تبلیغاتی فرش و گلیم اشاره ای داشته باشیم. لطفا با ما همراه باشید.

چگونگی گرفتن عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم ؟

برای گرفتن و تهیه‌ی عکسی بسیار مناسب و شفاف، واضح و مناسب از فرش و گلیم، بسیار لازم می باشد، این کار را در محیطی بسیار خوب و مناسب، تمیز، مرتب و به دور از بهم ریختگی صورت دهید؛ حرفه ای عمل کنید بهتر می باشد به عنوان عکاس کاملا حرفه ای، از دستکسی را  استفاده کنید و یا با دستانی کاملا خشک و پاکیزه، این کار را صورت دهید. بهترین زاویه را برای عکاسی انتخاب کنید و حتما از اصول و تکنیک‌های معمول عکاسی محصولات استفاده نمایید.

در ادامه به برخی نکات مهمی که لازم است در حین عکاسی تبلیغاتی فرش دستباف مد نظر شما باشد اشاره می‌کنیم:

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم

اصول مهم در عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم دستباف

  • پاکیزگی فرش

همانطور که گفته شد، حتما قبل از عکس گرفتن از فرش، به اندازه کافی به پاکیزگی آن توجه کنید. فرش را با جارو برقی کاملا تمیز کنید. هرگونه کثیفی، لکه یا پرز را از بین ببرید. وجود همه‌ی این ها، هر چند که کوچک و ریز باشد، در عکس به خوبی دیده می‌شود و از ارزش تصویر تبلیغاتی شما می‌کاهد.

  • نور کافی

قبلا اشاره شد که رنگ و نقشه فرش، از مهمترین ویژگی‌های فرش یا گلیم هستند! در نتیجه داشتن درک نور در عکاسی،کارهای لازمی است که یک عکاس حرفه‌ای باید به آن توجه کافی داشته باشد.

سعی کنید محلی با نور مناسب و ترجیحا نور طبیعی برای گرفتن عکس‌های خود انتخاب کنید. شاید لازم باشد فرش را در یک فضای آزاد قرار دهید و سپس از آن عکس بگیرید و یا شاید، در یک اتاق که دارای نور قوی و طبیعی است، این کار را انجام دهید.

در صورتی که به هر دلیلی، امکان استفاده از نور مناسب و طبیعی وجود نداشت، ضرورت دارد که با استفاده از وسایل دیگر، نور مناسب و کافی را برای گرفتن عکس فراهم کنید.

نکته‌ای که باید به اندازه‌ی کافی به آن توجه نشان دهید، این است که نور مصنوعی، در فضاهای داخلی ممکن است رنگ واقعی فرش را که از مهمترین ویژگی‌های فرش دستباف محسوب می‌شود، به خوبی نشان ندهد و ارزش تصویر را کم ‌کند و یا بر روی فرش، ایجاد سایه کند!

زمانی که عکاسی تبلیغاتی فرش دستباف را در فضای آزاد و نور طبیعی محیط انجام میدهید، بد نیست یک روز ابری را برای این کار در نظر بگیرید و یا ساعت‌هایی عکاسی کنید که نور تند و مستقیم خورشید، برای شما ایجاد چالش نکند!

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم
  • جانمایی مناسب فرش

نحوه قرار دادن فرش دستباف، یکی دیگر از مواردی است که باید پیش از عکاسی باید برای آن فکری کرده باشید و تمهیداتی اندیشیده باشید!

پیشنهاد می‌کنیم، فرش را در بیرون از ساختمان و در فضایی باز، بر روی یک کف‌پوش یا سطح تمیز و خشک قرار دهید. اگر این امکان فراهم نیست و مجبور هستید عکس را در فضای داخلی بگیرید، پس حتما مبلمان و اشیاء را از محل گرفتن عکس خارج کنید. همه تمرکز باید بر روی سوژه اصلی یعنی فرش، متمرکز باشد.

یکی ایده دیگر برای گرفتن عکس از فرش دستباف، آویزان کردن آن بر روی یک دیوار است. می‌توانید فرش را از روی یک دیوار نصب کنید و از روبرو عکس آن را بگیرید. بهتر است یک دیوار مرتب و تمیز را برای آویزان کردن فرش انتخاب کنید. این دیوار باید تا جایی که ممکن است در کنار پنجره باشد تا نور بیشتری به فرش بتابد. فرش را باید به گونه‌ای از روی دیوار آویزان کنید که پین یا هر وسیله‌ی دیگری که فرش را نگه می‌دارد، به اندازه کافی کوچک باشد تا کمتر جلب توجه کند.

دقت نمایید چه فرش روی زمین باشد و چه بر روی دیوار نصب باشد، باید مطمئن باشید که هیچ گونه تا‌خوردگی یا چروک، روی فرش و گلیم نیست تا از کیفیت عکس بسیار زیاد بکاهد.

  • زاویه دید و محل قرار گرفتن دوربین

عکاس، باید زاویه‌ای را برای خوب عکس گرفتن  را انتخاب نماید تا کاملا مطمئن باشد، تمام فرش و گلیم در کادر قرار خواهد گرفت. از یک نردبان یا چارپایه استفاده نمایید، تا زاویه ی بسیار بهتری برای عکاسی دارا باشید و بتوانید پرسپکتیو بسیار درستی از فرش را نشانه گذاری کنید.

در صورت امکان از گرفتن عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم در زوایای بسیار متفاوت خودداری نمایید. ولی حتما رو و پشت فرش و گلیم را به مخاطب نمایش دهید. مخاطب با تجربه و آشنا به بافت فرش، گلیم می‌تواند با دیدن پشت فرش و نحوه گره‌ها به ارزش واقعی فرش و گلیم پی ببرد، بنابراین بسیار لازم می باشد از پشت فرش دستباف نیز عکاسی نمایید آن هم حرفه ای!!

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم
  • اندازه فرش و گره‌ها را به برای بیننده مشخص کنید.

برای این کار یک عکس بسته و نزدیک از پشت فرش و گلیم ثبت نمایید. یک سکه کوچک را بر روی سطح فرش قرار دهید تا مشتری با مقایسه اندازه سکه با فرش و همین طور بزرگی گره‌ها و تار و پود ها، تصور و برداشت بسیار خوب تر و بهتری از فرش مورد نظر داشته باشد.

دقت نمایید، بافت و تعداد گره‌ها در عکاسی تبلیغاتی فرش و گلیم ، آیتم بسیار مهمی می باشند که می‌تواند فروش را بشدت تحت تاثیر قرار دهد! در واقع، قیمت و بهای یک فرش و گلیم، بسیار متاثر از نوع بافت و تعداد گره‌های آن در بازار می باشد، بنابراین باید به طور واضح، به مخاطب نمایش داده شود.

  • جزییات طرح و نقشه را نشان دهید.

یکی دیگر از کارهای بسیار خوب و مناسبی که برای معرفی کردن و بهتر نشان دادن فرش و گلیم دستباف می‌توانید انجام دهید، گرفتن تصویر بسته ( کلوز آپ ) از سایر جزییات و نقشه و طرح فرش می باشد؛ بخش‌های بسیار جالب توجه از طرح و نقشه فرش را انتخاب نمایید و از آن عکاسی را شروع کنید تا مشتری را بیشتر برای انتخاب این فرش ترغیب نمایید.

  • نواقص را صادقانه نشان دهید.

در بازاریابی و فروش فرش و گلیم، باید همانند هر کالای دیگری، با مشتری خود بشدت صادق باشید. با گرفتن عکس‌های کلوز،  هرگونه نقص، زدگی یا هر گونه کثیفی، را به صورت بسیار واضح و کاملا مشخص به بیننده نمایش دهید تا مشتری واقع بینانه و با آگاهی دست به انتخاب و خرید فرش بزنید.

نکته‌ی بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید، این می باشد که عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم که یک اثر هنری انسان است. قابل انکار نمی باشد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید