08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی

5/5
عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی و ایرانی

عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی

عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی، اصلی‌ترین مرحله از فرایند بازاریابی و فروش اینترنتی محصولات است. برای نمایش آنچه ساخته اید به جامعه هدف، یا باید با اصول عکاسی تبلیغاتی آشنایی داشته باشید و یا از یک تیم حرفه‌ای عکاسی تبلیغاتی کمک بگیرید. اما چه عکسی می تواند ضامن فروش خوب صنایع دستی باشد؟ فرق عکاسی تبلیغاتی خوب و بد در چیست؟

سایت و شبکه های اجتماعی صنایع دستی شما، این هنر اصیل ملی، به اندازه ویترین مغازه شما تاثیرگذار است پس برای یادگیری نکات عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی با ما همراه شوید.

اهمیت عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی

فروشندگان و هنرمندان حوزه صنایع دستی، بیشتر نیروی خود را معطوف به کیفیت تولید صنایع دستی و بخش هنری آن می‌کنند و توجه کمتری به بازاریابی و فروش محصولات نشان می‌دهند.

این درحالی است که صنایع دستی از هر نوع که باشند، ظرف و ظروف، انواع قاب های تزوئینی، انواع فرش و گلیم، عروسک و البسه، کیف و کفش و … معمولا وسایل و لوازمی هستند که در گروه نیاز‌های واجب و ضروری زندگی دسته‌بندی نمی‌شوند و جزء لوازم تزئینی منزل هستند، پس عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی این جا جلوه گری می کند و باید چنان هنرمندانه و جذاب باشد که مخاطب را به سمت خرید از شما سوق دهد.

عکس تبلیغاتی از صنایع دستی

اصول عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی

این حرفه از هنر عکاسی به دلیل عجین شدن با صنعت جذب گردشگر، از اصول مختص به خود برخوردار است. به چند مورد از مهم ترین آن ها توجه کنید.

  • نورطبیعی جایگزین نور مصنوعی

اثر چشمگیر نور طبیعی خورشید به هیچ‌ وجه پوشیده نیست. توصیه هر عکاسی این است که در صورت امکان و تا جایی که شرایط اجازه می‌دهد، از نور طبیعی محیط بهره ببرید.

این مورد، به ویژه در عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی، یک ضرورت محسوب می‌شود و باعث می‌شود اثر هنری شما، درخشش ویژه و زیبایی داشته‌ باشد و در نور طلایی روز بدرخشد.

  • عکاسی با نمای کلوزآپ

عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی، بهتر است کلوز آپ گرفته شود، زیرا شما به عنوان عکاس تبلیغاتی،  قصد ترغیب مشتری برای خرید کالای مورد نظرتان را دارید.

برای رسیدن به این هدف، باید ریزه‌کاری‌ها و نقش و نگاری که بر روی اثر هنری و یا صنایع دستی وجود دارد را دقیق، به مخاطب نشان دهید. اگر تصویر از نمای دور باشد، بسیاری از جزئیات صنایع دستی دیده نمی‌شود و از چشم مخاطب پنهان می‌ماند.

  •  خلاقیت در انتخاب زاویه عکسبرداری

خلاقیت با صنایع دستی، پیوند خورده است و از آن جدا نیست. برای نشان دادن تصویر یک اثر هنری، ناچارید از ذوق هنری و خلاقیت خود بهره بگیرید. هر چه تصویری که می‌سازید خلاقانه‌تر و خاص‌تر باشد، تاثیر فزاینده بر روی فروش محصول شما خواهد داشت.

از اتفاق مخاطبان صنایع دستی و آثار هنری، غالبا اشخاصی ویژه هستند که به هنر و خلاقیت اهمیت می‌دهند و ارزش آن را درک می‌کنند. بنابراین برای عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، باید نگاه خلاقانه داشته باشید. مثلا یک ساک گلیمی چند رنگ، در کنار چند خوشه گندم خشک شده و یک حصیر ساده، می‌تواند تصویر خلاقانه‌ای را به نمایش بگذارد.

  • نمایش کاربرد محصول در تصویر

چه خوب است که روح زندگی در عکس شما جلوه گر باشد. فرضا اگر از یک کوزه‌ی سفالی عکس می‌گیرید، بهتر است به نحوی نشان دهید که چگونه می‌شود از آن استفاده کرد و یا در کوزه چه چیزی وجود دارد.

یک نگاه خلاقانه، نشان دهید که می‌توان به جای پارچ‌های متداول امروزی، برای نوشیدن دوغ، از کوزه‌های سفالی استفاده کرد. این ایده را می‌توان با نشان دادن تصویر دوغ در کوزه و چند برگ نعناع و گل محمدی بر روی آن، در یک سفره‌ی سنتی نشان داد.

  • استفاده از پایه دوربین عکاسی

پایه دوربین به شما کمک می‌کند که عکسی با کمترین لرزش تهیه کنید. اگر تازه‌کار هستید و یا به طور آماتور قصد دارید از صنایع دستی خود عکاسی کنید، پایه تضمین خوبی برای ارتقا کیفیت عکس شماست و از دوباره‌کاری جلوگیری می‌کند.

بیشتر بدانید عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی : عکاسی صنعتی از صنایع غذایی

صنایع دستی
  • ویرایش تصاویر

با وجود بهترین دوربین، باز هم به اصول فتوشاپ و ویرایش عکس نیاز خواهید داشت. با بهره گرفتن از اصول صحیح عکاسی و در مرحله بعد با انجام ویرایش‌های لازم، می‌توانید عکسی مناسب برای تبلیغ و فروش بیشتر تهیه کنید.

  • استفاده از تکنیک های حرفه ای

مثلا همه عکاسان با قانون سه‌تایی در عکاسی آشنا هستند؛ قانون 3تایی، روشی در عکاسی است که باعث می‌شود، عکس جذاب‌تری بگیرید. در این روش، به جای اینکه محصول هنری، درست در وسط تصویر و در مرکز آن قرار گیرد، مقداری در کناره‌های کادر تصویر قرار می‌گیرد.

اکثرا در دوربین گوشی‌های هوشمند و یا دوربین‌های دیجیتال، یک گزینه به نام grid وجود دارد که کادر را با خط‌های عمود بر هم، شطرنجی می‌کند. شما با استفاده از این امکان، به راحتی قانون سه‌تایی را بکار می گیرید و از تولید یک عکس بی بدیل لذت می برید.

صنعت گردشگری و عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی

صنایع دستی موضوع کار عکاسان حرفه ای به خصوص عکاسان تبلیغاتی قرار بگیرد، می‌تواند به شکوفایی این هنرهای اصیل و گسترده و جذب گردشگر کمک کند. متاسفانه در حال حاضر عکاسی صنایع دستی غافل مانده و توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز بیشتر به عکاسی از ابنیه تاریخی معطوف شده است.

چالش های عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی قلمزنی و ملیله کاری

عکاسی از محصولاتی چون ظروف قلمزنی مس، نقره، برنج و ورشاپ و … از لحاظ ابعاد و جنس چالش زیادهای داشت این محصولات صنایع دستی با ظرافت بسیار زیاد و بر روی متریال بسیار سخت فولاد اجرا شده بودند.

عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ایرانی برای این دسته، به طور کلی با دو چالش  سطح رفلکتیو و رفلکس های ناخواسته درعکس و ابعاد کوچک آنها کع باعث ایجاد عمق میدان کم در عکسها می شود، همراه است. عکاسی سطوح رفلکتیو با کنترل نور و سایه ها انجام پذیر است و ظروف و محصولات کوچک چون قیچی، قلم، قاب، گلدان و … با تجهیزات و تکنیک های عکاسی ماکرو قابل انجام است.

بیشتر بخوانید عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی : تعرفه عکاسی صنعتی

تصویر تبلیغاتی از صنایع دستی

دنیای شگفت انگیز عکس و صنایع دستی!

عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، علاوه بر اینکه می‌تواند به رونق کسب‌وکار شما بینجامد، باعث رونق هنر و جذب توریست و گردشگر نیز می‌شود. عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، بخش زیبا و جذابی برای عکاسان نیز محسوب می‌شود و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

نکته مثبتی که درمورد عکاسی از صنایع دستی و فروش آنلاین وجود دارد، این است که شما نسبت به فروشنده محصولات عادی، رقبای کمتری دارید و اگر بتوانید عکس‌های خود را با کیفیت قابل قبولی ارائه کنید، قادر هستید که در بین مردم به طرز فوق العاده‌ای بدرخشید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید