08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو شرکتی

5/5
طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگو شرکتی برای یک شرکت یکی از اولین گام هایی است که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار برداشته شود. این کار برای نشان دادن جهت و هدف کسب و کار به مخاطب انجام می شود. لوگوی مناسب توجه مشتری را به خود جلب می کند و به موفقیت کسب و کار کمک می کند.

اما یک لوگوی نامناسب پیام اشتباهی را منتقل می کند و می تواند منجر به شکست کسب و کار شما شود. کسب و کارهای امروزی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه تلاش می کنند. زیرا باید اطمینان حاصل کنند که از طرق مختلف توجه مشتری را به سمت کسب و کار جلب می کنند.

در مقاله طراحی لوگو شرکتی قصد داریم عواملی را که برای ایجاد یک لوگوی خوب حیاتی هستند بررسی کنیم.

چرا طراحی لوگو شرکتی اهمیت دارد ؟

طراحی لوگو شرکتی همیشه دغدغه شرکت های بزرگ بوده است، اما امروزه نه تنها شرکت ها برای نمایش محصولات و خدمات خود نیاز به لوگو دارند، بلکه هر فردی می تواند لوگوی خود را داشته باشد. یک لوگوی شرکتی می تواند حاوی چندین پیام باشد و به جای آن باید از چندین متن تبلیغاتی استفاده کرد. شرکت هایی که از لوگوی شرکتی استفاده می کنند بیشتر از سایر رقبا مورد توجه قرار می گیرند و بهتر در ذهن مخاطب حفظ می شوند و در نتیجه موفق ترند.

نکات مهم در طراحی حرفه ‌ای لوگو شرکتی

  • شناخت برند

قبل از طراحی لوگو شرکتی، باید برند خود را بشناسید. به یاد داشته باشید که لوگوی شما برای یک گروه خاص طراحی شده است. بنابراین موضوع تجارت، برند و شرکت را یادداشت کنید. ایدئولوژی برند و معنای آن را پیدا کنید. همچنین باید هویت برند را بشناسید.

آیا این یک برند معمولی است یا جدی؟ هدف آن نسبت به مشتری و بازار چیست؟ قبل از طراحی برند باید تمام این جزئیات را در نظر بگیرید. چنین اطلاعاتی به شما در طراحی لوگوی شرکت کمک می کند. شما می توانید برند را بر اساس اطلاعات برند انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو شرکتی : قیمت طراحی لوگو
طراحی لوگو شرکتی
  • انعکاس ماهیت کسب و کار

لوگو باید نشان دهنده شرکت شما باشد. رنگ و تصویر لوگو باید با خدمات و شرکت شما سازگار باشد. اگر لوگو با برند شما سازگار باشد، برای کسب و کار شما هویت ایجاد می کند.

زمانی که لوگو منعکس کننده تجارت و ارزش شرکت شما باشد، مشتری با آن ارتباط برقرار می کند. بنابراین چه می خواهید برای اولین بار یک برند طراحی کنید یا دوباره این کار را انجام دهید، این را در نظر داشته باشید.

  • رنگ مناسب واسه لوگو شرکت شما

بر کسی پوشیده نیست که رنگ ها جذابیت عاطفی قوی ایجاد می کنند و مردم به رنگ ها واکنش نشان می دهند. رنگ های مورد استفاده در طراحی لوگو شرکتی نقش مهمی در انعکاس پیام برند شما دارند. یک طراح لوگو حرفه ای به خوبی می داند که از طریق رنگ ها می توان احساسات مختلفی را به مشتری تزریق کرد. با استفاده از رنگ های مرتبط با نوع کسب و کار خود و بازی با تضاد و روشنایی، شانس بیشتری برای تاثیرگذاری و ماندگاری لوگوی خود ایجاد می کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب از دو جهت در طراحی حرفه ای لوگوی شرکت موثر است، جنبه اول انعکاس هویت برند و نوع کسب و کار و وجه دوم ایجاد جلوه بصری مناسب برای لوگو هنگام طراحی لوگو، از ترکیب رنگی استفاده کنید تا لوگوی شما همچنان بر روی زمینه های سیاه، سفید و رنگی واضح و گویا باشد تا بتوانید از تمامی گزینه های تبلیغاتی موجود بهره مند شوید.

  • کاربردی

یکی دیگر از ویژگی های طراحی لوگو شرکتی کاربردی بودن آن است. به یاد داشته باشید که باید از لوگو در تبلیغات مختلف استفاده کنید. به این معنی که لوگو در اندازه بزرگ روی بیلبورد نمایش داده می شود. بنابراین اگر در اندازه بزرگ جذابیت خود را از دست بدهد بی فایده است. همچنین در صورت نیاز به چاپ لوگو در سایز کوچک، جزئیات آن مشخص باشد.

  • سادگیرو فراموش نکن.

این یک اصل ثابت شده است که هر چه لوگوی شما ساده تر و واضح تر باشد، کلمات بیشتری برای گفتن دارد و عمیق تر بر درک مخاطب از برند شما تأثیر می گذارد. در طراحی لوگوی شرکت از اصل سادگی و رسا بودن پیروی کنید.

سعی کنید تمام عناصر لازم برای انتقال پیام برند خود را در لوگو قرار دهید، از اشکال، رنگ ها استفاده کنید و نوع فونت و سبک طراحی را طوری انتخاب کنید که نتیجه نهایی یک لوگو ساده و واضح باشد. استفاده از لوگوی گیج کننده و پرمشغله دستاوردی جز سردرگمی ذهنی برای مخاطب ندارد.

  • تایپوگرافی و اشکال مناسب واسه لوگو تجاری

البته هدف شما از آوردن نام برند یا مخفف آن در طراحی علامت شرکت، بیشتر دیده شدن و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب است. بنابراین، اگر از یک تایپوگرافی موثر برای این منظور استفاده نکنید، نه تنها به هدفتان نمی رسید، بلکه لوگوی شما ضعیف و آماتور به نظر می رسد.

برای طراحی لوگو شرکتی حرفه ای شرکت از تایپوگرافی واضح و منحصر به فرد استفاده کنید. همچنین در انتخاب اشکال و نمادهای به کار رفته در طراحی لوگو دقت کنید زیرا ممکن است استفاده از شکل هندسی اشتباه به برداشت معکوس از پیام برند شما منجر شود.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو شرکتی : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو شرکتی

انواع لوگو

به طور کلی لوگوها به پنج دسته تصویر، متن، مسکات ، انتزاعی و ترکیبی از تصویر و متن تقسیم می شوند. در ادامه با هر یک از این موارد طراحی لوگو شرکتی آشنا خواهید شد.

  • تصویر

لوگو تصویر همانطور که از نام آن پیداست با استفاده از اشکال ساده طراحی شده است. این کار با توجه به هدف سازمان انجام می شود. طراحی لوگوی اپل به صورت تصویری می باشد. طراحی لوگو شرکتی تصویری پیچیده تر از یک لوگوی نوشته شده است. مخاطب به این دلیل است که برای درک آسان موضوع، باید اشکال استفاده شده و رنگ های استفاده شده در لوگو را تجزیه و تحلیل کند.

  • نوشته

لوگوی نوشته شده یا متنی که به لوگوتایپ معروف است، در واقع لوگوتایپ به لوگوهایی اطلاق می شود که با استفاده از متن تولید می شوند. در لوگوی نوشته شده، با استفاده از فونتی که ترکیبی از نوع و اندازه فونت است، جلوه بصری ایجاد می شود. نکته مهمی که در لوگوی نوشته شده باید به آن توجه کرد خوانایی بودن آن است تا مخاطب بتواند به راحتی آن را بخواند. شرکت هایی مانند کوکاکولا و سنیچ از لوگوهای نوشته شده استفاده کرده اند.

  • ترکیبی

لوگوی ترکیبی همانطور که از نامش پیداست به صورت ترکیبی از دو لوگو تصویر و متن استفاده می شود. شرکت هایی مانند سان استار، نایک شرکت هایی هستند که لوگوی آنها به صورت ترکیبی طراحی شده است.

  • انتزاعی

لوگوی انتزاعی یا مفهومی به معنای لوگوی انتزاعی است. نوع دیگر لوگو بصری است. برای انتقال پیام سازمان از تصاویر مفهومی و زیبا استفاده می شود. برای مثال اپل از تصویر یک سیب و توییتر، آدیداس، پپسی و… از لوگوهای انتزاعی استفاده کرده اند.

  • لوگو مسکات

نوع دیگری از لوگو که در سازمان ها مورد استفاده قرار گرفته است، لوگو مسکات است. با توجه به اهداف و آرمان های سازمان می توان شخصیت های معروف را به صورت کارتونی طراحی کرد. در واقع این شخصیت نشان دهنده نوع کسب و کار است. به عنوان مثال، KFC از مسکات استفاده کرده است.

  • لتر مارک

نوع دیگری از لوگو، است که این نوع لوگو بخشی از لوگوی نوشته شده است. این لوگو به گونه ای طراحی شده است که فقط حروف اول نام سازمان شما طراحی می شود، مانند فیس بوک که از لوگو علامت حروف استفاده کرده است.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو شرکتی : طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو شرکتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید