08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو تایپوگرافی

5/5
طراحی لوگو تایپوگرافی

طراحی لوگو تایپوگرافی

طراحی لوگو تایپوگرافی یعنی طراحی لوگو تخصصی به سبک نوشتار. البته نه اینکه از المان های دیگری برای طراحی این نوع لوگو استفاده نشده باشد، اما بیس کار در طراحی لوگو تایپوگرافی ، نوشته ها هستند. ارائه تعریف یکسانی از مراحل طراحی لوگو تایپوگرافی برای ما دشوار است؛ چرا که هر طراح گرافیک رویکرد خاص خودش را در زمینه طراحی آرم دارد.

این فرآیند برای برخی از گرافیست ها روشمند و منضبط است. 60 دقیقه را به توسعه مفهوم اختصاص می دهند و 90 دقیقه هم صرف اجرایش می کنند. اما باید توجه داشت که در اجرای این روند، رعایت اصول طراحی لوگو از اصلی ترین لازمه های انجام این پروژه خواهد بود.

روند طراحی لوگو تایپوگرافی

طراحی لوگو تایپوگرافی می تواند کمی ساده به نظر برسد، اما در پشت این طراحی بنایی محکم از افکار، ایده ها و اصول اتود زنی وجود دارد که درک آن می تواند فکر شما را ساعت های زیادی به خود مشغول کند. مراحلی که یک گرافیست برای طراحی لوگو تایپوگرافی طی می کند، شامل گام های زیر است:

اولین قدم در روند طراحی لوگو تایپوگرافی این است که بفهمید اهداف این برند و رویکرد آن ها در کسب و کارشان چیست. این مرحله به عنوان Client Discovery شناخته می شود.

شما نمی توانید همان طرح و رنگی را که برای یک سالن آرایشی و زیبایی استفاده می کنید، برای طراحی لوگوی تایپوگرافی یک واحد صنعتی نیز به کار ببرید.

مرحله 1. ارزیابی برند

طراحی لوگو تایپوگرافی

برای طراحی لوگو تایپوگرافی چگونه برند را ارزیابی کنیم؟

بسیاری از اطلاعاتی که شما نیاز دارید، در لابه لای صحبت های مشتریان تان نهفته است. اما همیشه مشتریانی وجود دارند که نمی توانند آنچه را که می خواهند درست بیان کنند و در بدترین حالت، حتی خودشان هم نمی دانند که چه می خواهند.

این طراح است که باید با ارزیابی طراحی لوگو تایپوگرافی در برند های مشابه، اطلاعات مورد نیازش را به دست بیاورد. و حتی در مورد جزئیات و کوچکترین نکات بیزنسی آن برند نیز، بایستی اطلاعات دقیقی داشته باشد.

همچنین نسبت به احساس مشتری خود راجع به کاری که انجام می دهد، آگاه باشید. بسیاری از افراد، به بیزنس شان، به چشم فرزند خود نگاه می کنند. هر نوع بینشی که می توانید در شرکت و افراد متشکل از آن کسب کنید، در طولانی مدت به موفقیت طراحی شما کمک می کند.

در اینجا چند سوال کلی وجود دارد که می توانید برای شروع تحقیقات از مشتری خود، از آن ها استفاده کنید:

  1. چرا احساس می کنید که به طراحی لوگو تایپوگرافی نیاز دارید؟ سعی می کنی چه مشکلی را حل کنی؟
  2. اگر برند شما یکی از خصوصیات شخص شما بود، از چه صفتی برای توصیف آن استفاده می کنید؟ (باهوش، محتاط، متمرکز و غیره)
  3. صدای برند شما چگونه است؟ یا اینکه برند شما چگونه صحبت می کند؟ (سخنور و رسمی، طنز آمیز و عامیانه و غیره)
  4. کدام باورها و ارزش ها برای برند شما مهم است؟
  5. ارزش منحصر به فرد شما چیست؟ شرکت شما چه پیشنهادی را ارائه می دهد که رقبای شما ارائه نمی دهند؟
  6. دوست دارید مشتریان شما نام تجاری شما را چگونه برای دوستانشان توصیف کنند؟
طراحی لوگو تایپوگرافی

طرح پرسشنامه تجاری برای مشتریان طراحی طراحی لوگو تایپوگرافی

اولین قدم در روند طراحی لوگو تایپوگرافی در مجموعه نقش آبرنگ، تعریف ویژگی های برند شما بر اساس مقیاس تعاملی است.

ارزیابی یک برند از اولین مراحل در روند طراحی لوگو تایپوگرافی در مجموعه نقش آبرنگ است. ما از مشتریان می خواهیم خواسته های خود را در زمینه های اصلی و فرعی کارشان تعریف کنند تا طراحان قبل از شروع کار ایده خوبی از هویت برند داشته باشند.

در پایان این مرحله، شما باید آگاهی خود را در مورد برند تجاری موردنظر داشته باشید. از اینجاست که می توانید با تشکیل یک جلسهBrain Storm ، شروع یک طوفان فکری را رقم بزنید تا این اطلاعات را به کلمات و عبارات کلیدی به درد بخور تقسیم کنید.

یکی از تکنیک های محبوب طوفان مغزی، نقشه برداری ذهن است که در آن طراحان برداشت کلی از برند خود را گرفته و آن ها را در ایده های مرتبط گسترش می دهند. موارد دلخواه خود را ذخیره کنید. این موارد بعداً از مفاهیم طراحی لوگوی شما پشتیبانی می کنند. اما تحقیقات شما هنوز کامل نشده است!

طراحی لوگو تایپوگرافی

مرحله 2. تحقیق در مورد صنعت موردنظر

مرحله بعدی در روند طراحی لوگو تایپوگرافی، تحقیق در مورد نوع ورود به سیستم آن صنعت است. رقبا و رهبران صنعت دارای سیستم عامل هستند. این مرحله به عنوان مرحله Discovery Industry شناخته می شود و می تواند به معنای تفاوت بین یک طراحی لوگوی عمومی و یک طراحی اختصاصی و به یاد ماندنی باشد.
اطلاعاتی که می توانید از طراحی لوگو تایپوگرافی سایر صنایع به دست آورید، شامل موارد زیر است:
• چه تکنیک هایی برای طراحی لوگو در زمینه صنعت شما کار می کند؟ (یعنی چه طیف رنگی و استفاده از چه فونت هایی)
• از چه تکنیک هایی نباید بیش از حد استفاده شود. چون اگر بیش از حد استفاده شود، آن برند شخصیت خود را از دست می دهد.
• چه تکنیک هایی در طراحی لوگو تایپوگرافی نادیده گرفته می شوند، که ممکن است راه هایی برای القا و برجسته سازی برند باشند.
• چه نوع مشتری هایی مخاطب هدف صنعت شما محسوب می شوند؟ (یا رقبای شما ترجیح می دهند چه مشتریانی را هدف قرار دهند)
کار خود را با آنالیز طراحی لوگو تایپوگرافی رقبا، برای شناسایی انواع گرایش های محبوب دیزاین در صنعت مورد نظر خود شروع کنید.

طراحی لوگو تایپوگرافی

مرحله 3. این لوگو قرار است در کجاها استفاده شود؟

اینکه لوگوی طراحی شده توسط شما در چه فضاهای فیزیکی یا دیجیتالی قرار است استفاده شود، قاعدتا بر روی نوع طراحی شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید لوگوی طراحی شده را تبلیغات بیلبوردی استفاده کنید، می توانید آرم هایی با مقیاس بزرگتر و با جزئیات بیشتری طراحی کنید.

اگر قرار است تنها بر روی پروفایل شبکه های اجتماعی گذاشته شود، باید سادگی و مقیاس های کوچک را انتخاب کنید.

موارد زیر، جاهایی هستند که لوگوی تایپوگرافی شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد:

  • وبسایت و شبکه های اجتماعی
  • بیلبورد ها و بنرها
  • بسته بندی محصولات و بگ شاپ ها
  • آگهی ها
  • پروفایل ها و بنرهای شبکه های اجتماعی
  • کارت ویزیت
  • سربرگ های شرکت (فاکتورها، اسناد داخلی)
  • کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل
  • هدایای تبلیغاتی مانند خودکار، پیراهن، لیوان و غیره

همچنین باید شکل طراحی لوگو تایپوگرافی و چگونگی متناسب بودن آن با محیط اطراف را در نظر بگیرید.

طراحی لوگو تایپوگرافی

مرحله 4. اتود زنی برای انواع مفاهیمی که از آن صنعت درک کرده اید؛

ممکن است وسوسه شوید که پیش پیاده سازی ایده هایتان بر روی کاغذ، به سراغ نرم افزارهای گرافیکی بروید. اما قبل از شروع به کار با نرم افزار، بهتر است یک اتود از ایده ذهنی تان را بر روی کاغذ رسم کنید.

کمی وقت بگذارید و ایده های مختلفی را ترسیم کنید. ترسیم ارزان، آسان و سریع است؛ اما مهمتر از همه، این یک ابزار موثر برای ایده پردازی است.

تعدادی از ایده های مختلف طراحی لوگو را ترسیم کنید تا ببینید که در خارج از ذهن شما چگونه ظاهر می شوند. ترسیم طیف گسترده ای از مفاهیم به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی مفید است و چه طرحی موثر نیست.

هنگامی که به مورد دلخواه خود رسیدید، تغییرات را شروع کنید؛ عناصر را اضافه یا حذف کنید، جزئیات را تغییر دهید و شروع به کاوش تایپوگرافی کنید.

طراحی لوگو تایپوگرافی

مرحله 5. ثبت اتود در نرم افزارهای طراحی گرافیکی

ممکن است وسوسه شوید که پیش پیاده سازی ایده هایتان بر روی کاغذ، به سراغ نرم افزارهای گرافیکی بروید. اما قبل از شروع به کار با نرم افزار، بهتر است یک اتود از ایده ذهنی تان را بر روی کاغذ رسم کنید. کمی وقت بگذارید و ایده های مختلفی را ترسیم کنید. ترسیم ارزان، آسان و سریع است؛ اما مهمتر از همه، این یک ابزار موثر برای ایده پردازی است.

تعدادی از ایده های مختلف طراحی لوگو را ترسیم کنید تا ببینید که در خارج از ذهن شما چگونه ظاهر می شوند. ترسیم طیف گسترده ای از مفاهیم به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی مفید است و چه طرحی موثر نیست.

هنگامی که به مورد دلخواه خود رسیدید، تغییرات را شروع کنید؛ عناصر را اضافه یا حذف کنید، جزئیات را تغییر دهید و شروع به کاوش تایپوگرافی کنید.

طراحی لوگو تایپوگرافی

مرحله 6. اصلاحات احتمالی در طراحی لوگو تایپوگرافی

همه کارفرمایان یک منتقد تمام عیار هستند! مهم نیست که چقدر طراحی لوگوی شما عالی است، این احتمال وجود دارد که کارفرما در بخش هایی از طرح، درخواست تغییر کند. بازخورد در مورد طرح خود قسمت ساده کار است. چالش واقعی در تفسیر و عمل به بازخورد مشتری است.

شرکت طراحی لوگو در اصفهان

شرکت طراحی لوگو اصفهان تاثیر بسیاری در فرایند برندینگ شرکت‌ها و موسسات در اصفهان دارند. بالا ترین درصد بازاریابی در برندینگ، بر روی لوگوی شرکت ها انجام می شود. برای داشتن بازاریابی عالی و کار بردی، کسب و کارشما نیاز به یک لوگوی حرفه ای دارد.

شاید کسب و کارهای متفاوتی در ایران و بخصوص در اصفهان وجود داشته باشند که به شکل اختصاصی همه ی خدمات برندینگ را انجام دهند. از همین جهت، شرکت نقش آبرنگ می تواند به شما به عنوان یک شرکت طراحی لوگو در اصفهان برا ی طراحی حرفه ای لوگویتان کمک شایانی بکند.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید