08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو با دو حرف

5/5
طراحی لوگو با دو حرف

طراحی لوگو با دو حرف

طراحی لوگوی دو حرفی یکی از راه های جذاب و خلاقانه برای ایجاد هویت بصری قوی برای یک برند، شرکت یا سازمان است که به آن هویتی مستقل و منحصر به فرد می بخشد. در ساخت لوگوی دو حرفی همانطور که از نامش پیداست از دو حرف استفاده می شود که عناصر اصلی لوگو هستند.

روش ها و تکنیک های مختلفی برای این سبک از طراحی لوگو وجود دارد که آن ها را متمایز می کند و به طرح نهایی لوگوی شما شکل و ظاهری جذاب می دهد. در ادامه این مطلب شما را با مزایا و انواع روش های طراحی لوگو دو حرفی آشنا می کنیم و همچنین به بررسی اصول طراحی لوگو با این سبک می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای طراحی لوگو با دو حرف

از مهم‌ترین مزایای طراحی لوگو با دو حرف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حفظ سادگی لوگو
  • شناخت پذیری بالا
  • انعطاف پذیری
  • ایجاد هویت برای برند

انواع حالات مختلف حروف در طراحی لوگو دو حرفی

ممکن است فکر کنید که طراحی یک لوگو با دو حرف به آسانی قرار دادن دو حرف در کنار هم است اما اینطور نیست و سبک‌ ها و روش‌ های مختلفی برای طراحی لوگوی دو حرفی وجود دارد، که با استفاده از آن‌ ها می‌توانید حروف لوگو را خلاقانه ‌تر قرار دهید و هویت بصری خود را منحصر به فردتر و حرفه‌ای ‌تر طراحی کنید. انواع حروف در طراحی لوگوی دو حرفی عبارتند از:

  • اتصال crossbar در طراحی لوگو حرفه ای

در مقایسه با ایجاد یک ضربه ی عمودی، گاهی اوقات حروف را می توان با یک خط افقی یا به اصطلاح نوار متقاطع به هم متصل کرد و ترکیبات خاص و منحصر به فردی را برای لوگو ایجاد کرد. برای این منظور شرایط مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو با دو حرف : قیمت طراحی لوگو
طراحی لوگو با دو حرف
  • استفاده از خط اتصال بالا

ارتباط با خط افقی بالایی نوعی پل است که دو حرف را به هم متصل می کند. این نوع اتصال به راحتی در فونت های serif قابل استفاده است در حالی که در فونت های sans serif باعث ایجاد توهم و احساس خطا در حروف متوالی می شود.

  • استفاده از خط اتصال میانی در طراحی لوگو حرفه ای

در این نوع طراحی سعی کنید حروف را با خطوط اتصالی که رنگ مخالف با حروف دارند به هم وصل کنید. البته به یاد داشته باشید که فونت استفاده شده نباید از خوانایی حروف کم کند و باید در استفاده از آن بسیار هوشمند و حرفه ای باشید.

  • خط اتصال پایین در طراحی لوگو

استفاده از خط اتصال پایین نسبت به دو حالت قبلی کمتر استفاده می شود زیرا این خط افقی کاراکترهای کمی دارد. با این حال، اگر از فونت serif در این نوع طراحی استفاده کنید، می توانید به راحتی یک خط اتصال افقی در زیر حروف ایجاد کنید و در نهایت یک طراحی لوگوی زیبا داشته باشید.

  • خط اتصال در سطوح مختلف

همیشه در نظر داشته باشید که در هر طرحی یک قاعده هرگز دائمی نیست و شما می توانید طبق میل و دانش خود قوانین را زیر پا بگذارید. برای مثال، هنگام طراحی لوگوی دو حرفی، لزومی ندارد که حروف همیشه در یک خط افقی باشند، بلکه می توانید خط اتصال را در سطوح مختلف قرار دهید.

  • حذف و برش حروف در طراحی لوگو با دو حرف

حذف و برش حروف یکی دیگر از روش های طراحی لوگو با دو حرف است که اگر به صورت حرفه ای انجام شود به لوگوی شما جذابیت خاصی می بخشد. گاهی اوقات دو کاراکتر در کنار یکدیگر بسیار ساده به نظر می رسند یا روش های اتصال Crossbar برای آنها مناسب نیست. در این صورت می توانید به صلاحدید خود بخشی از حروف را حذف کنید تا لوگو بهتر دیده شود و از یک خط مشترک برای هر دو حرف استفاده کنید و یا بدون فکر به تعویض آن، بخشی از لوگو را حذف کنید.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو با دو حرف : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو با دو حرف

البته این رویکرد به شرطی جذاب است که خوانایی حرف را خدشه دار نکند. به عنوان مثال، می توانید یک خط افقی روی حرف A در لوگوی خود بکشید تا توجه بیننده را به آن عنصر جلب کنید. می توانید این تکنیک را با حذف برخی از حروف در لوگوی خود و اتصال آنها با حروف دیگر پیاده سازی کنید.

  • استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو

استفاده از فضای منفی در طراحی گرافیک بسیار مفید است، اگر هوش بصری بالایی دارید می توانید حروف را به گونه ای قرار دهید که بیننده در یک نگاه آن را ببیند، اما اگر دقت کند یک تصویر مخفی دوم نیز هست. این نوع طراحی زمان بیشتری می برد، اما نتیجه بسیار خوب و موثر است. ضمن رعایت اصول مهم طراحی لوگوی خلاقانه، می توانید از فضای منفی بین حروف استفاده کنید تا بهترین تاثیر را داشته باشید.

  • ایجاد پل در طراحی لوگو

زمانی که نمی خواهید حروف به روشی ساده در کنار هم قرار گیرند، می توانید با ایجاد یک پل با فلش ها، شکل ها یا منحنی های خاص، ارتباط بصری بین دو حرف اصلی ایجاد کنید. مانند موارد قبلی، باید به خوانایی طرح نهایی توجه کنید.

  • استفاده از حروف مشابه در طراحی لوگو

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از فونت های مشابه در طراحی لوگو خود استفاده کنید، می توانید یک لوگوی بسیار خاص و منحصر به فرد ایجاد کنید. البته منظور ما در اینجا حروف یکسان نیست و منظور از طراحی لوگو با حروفی است که از نظر خطوط تکیه گاه حروف مشابهی دارند مانند W، V، M و N. و آنها را با کنار هم قراردادن و بالا و پایین کردن یا حروف بزرگ و کوچک را با هم ترکیب کردن و حتی از تقارن در طراحی برای نتیجه خوب استفاده کنید.

اصول حرفه ای طراحی لوگو با دو حرف

مهم‌ترین اصول طراحی لوگو با دو حرف شامل موارد زیر است:

طراحی لوگو با دو حرف
  • استفاده از فونت مناسب

انتخاب فونت مناسب یکی از مهمترین اصول در طراحی لوگوی دو حرفی است. زیرا در این سبک طراحی، حروف نام برند تنها عناصر بصری لوگو هستند و لازم است علاوه بر جذابیت بصری، به گونه ای به مخاطب ارائه شوند که خوانا باشد. بنابراین، هنگام طراحی یک لوگوی دو حرفی، بهتر است از فونت های ساده برای تاثیرگذاری لوگو استفاده کنید و آنها را با تکنیک های قسمت قبل ترکیب کنید.

  • انتخاب پالت رنگی

پس از انتخاب فونت مناسب، باید رنگ مناسبی را برای لوگوی دو حرفی خود انتخاب کنید که با شخصیت و پیام برند شما مطابقت داشته باشد. رنگ ها از نظر روانی افراد را به روش های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند و تاثیر بسزایی در جذابیت بصری لوگوی شما خواهند داشت.

  • استفاده از اشکال هندسی

استفاده از طراحی لوگو با اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث، مستطیل، لوزی یا شش ضلعی یکی دیگر از اصول طراحی لوگوی دو حرفی است که به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب می کند و لوگوی شما را در ذهن او نگه می دارد.

سخن پایانی مقاله طراحی لوگو با دو حرف

همانطور که در مقاله طراحی لوگو با دو حرف ذکر شد، روش ها و تکنیک های مختلفی برای این سبک از طراحی لوگو وجود دارد پس اگر دانش و مهارت کافی در طراحی لوگوی دو حرفی ندارید، بهتر است از افراد متخصص در زمینه طراحی لوگو کمک بگیرید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو با دو حرف : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید