08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

سایت های برتر جایگزین الکسا

5/5
سایت های برتر جایگزین الکسا

سایت های برتر جایگزین الکسا

حتما  تاکنون برایتان سوال پیش آمده که چگونه می‌توان از رتبه‌ی سایت ها اطلاع پیداکرد، قطعا رتبه بندی سایت یکی از معضلات  دادئمی  وبمستران، و مدیران وب‌سایت ها است و همچنین خوب بودن رتبه ی سایت باعث افزایش تقاضا برای تبلیغات در وب‌سایت ها می‌شود. الکسا وب‌سایت آنالیز ترافیک وب‌سایت ها بود، دو کارآفرین وب با نام های بروستر کیل و بروس گلیت در سال 1996 سایت الکسا را تاسیس کردند. درنظرداریم شمارا با این وب‌سایت و جایگزین های الکسا بیشتر آشنا کنیم.

آنالیزگر الکسا عمده  کار خود را در ماه آپریل سال 1996 آغاز کرد و رتبه بندی سایت ها را به صورت بروز نشان می‌داد. بعد از سه سال از آغاز کار ، الکسا به آمازون فروخته شد. الکسا می‌توانست رتبه بندی جهانی وب‌سایت شما ، تعداد بازدیدکنندگان ، رتبه ی وب‌سایت در یک کشور ، کشوری که بیشترین تعداد بازدید کننده را در سایت شما دارد و تغییرات رتبه بندی سایت شما را نشان می‌دهد. الکسا در اول ماه می سال 2022 به کار خود به عنوان یک وب‌سایت رتبه بندی سایت پایان داد. آمازون در 2008 متوجه شد که نمی تواند با شرکت های ابرقدرت همچون گوگل در زمینه جستجو وب رقابت کند، پس این سایت را به طور تخصصی به رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید و آنالیز آن‌ها اختصاص داد.

 خلل های الکسا:

از  مزایای الکسا پیدا کردن کلمات کلیدی بود، سئو کاران از این طریق می‌توانستند کلمات کلیدی را بررسی کنند ولی از مشکلاتی که الکسا داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. برای اینکه الکسا بتواند رتبه ی سایت شما را دقیق بررسی کند باید از نوار ابزار الکسا استفاده کنید ، اگر این نوار ابزار را دانلود و نصب نکنید ممکن بود که الکسا سایت شما را به خوبی رتبه بندی نکند ، از این رو بعضی از سایت های بزرگ و پربازدید ممکن بود رتبه های اشتباهی در الکسا داشته باشند.
  2. زیر دامنه ها (subdomain) بصورت مستقل در الکسا دارای رتبه بندی نبودند و همچنین زیر صفحاتی که در یک وب‌سایت وجود داشتند نیز رتبه های جداگانه نداشتند.
  3. مورد دیگر این بود که امکان تقلب در رتبه بندی الکسا وجود داشت پس می‌توان گفت که الکسا نمی‌توانست رتبه ها را به طور دقیق و درست نشان دهد.

سایت های برتر جایگزین الکسا:

  • Semrush

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، سمراش است. یک ابزار فوق‌ العاده برای آنالیز آنی وب سایت است. ۴ میلیون کاربر در ۱۴۰ منطقه مختلف, در حال حاضر وب‌سایت خود را در این سایت آنالیز می‌کنند. Semrush جایگزینی مورد اعتماد برای بعضی شرکت‌های برتر مانند تسلا، سامسونگ، دکاتلون، آی‌بی‌ام و فوربز است. شعار اصلی این شرکت «افزایش شهرت آنلاین شما» است و صادقانه بگویم که این شعار تا حدی موجه است، زیرا تقریبا 50 ابزار سئو و بازاریابی محتوا برای تحلیل ترافیک و برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی در اختیارتان قرار می‌دهد.  به‌علاوه، می‌توانید قبل از پرداخت پول برای استفاده از این ابزار فوق‌العاده سئو، آن را 14 روز رایگان امتحان کنید.

  • معایب:

 گران قیمت (پرداخت هزینه به صورت ماهانه و سالانه است) امکان سرویس دهی به ایران ندارد.

  • Ahrefs

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، Ahrefs است. Ahrefs از جمله بهترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی به حساب می‌آید. قطعا استفاده از این ابزار می‌تواند فوق‌العاده به شما کمک کند. همچنین این وب‌سایت آموزش‌های فوق‌العاده‌ای را در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار داده است . به‌علاوه، اقدامات کاربر در دسته‌هایی مثل کل بازدیدها، صفحات دیده‌شده در هر بازدید، نرخ پرش و غیره تفکیک شده است که استفاده از این ابزار را بسیار ساده می‌کند. Ahrefs دو نسخه پولی و رایگان دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید. بااین‌حال، نسخه رایگان بسیار محدود است.

  • معایب:

عدم ارائه سرویس دهی به ایران، دقت پایین و قیمت بالا

بیشتر بخوانید مقاله سایت های برتر جایگزین الکسا : مزایای طراحی سایت

سایت های برتر جایگزین الکسا
  • SimilarWeb

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، SimilarWeb است. برای تحلیل رقبا، آنالیز سایت و بررسی بک لینک یکی از بهترین و مناسب ترین سایت ها برای تجزیه و تحلیل سریع سایت شما، (SimilarWeb) است که از سال 2007 تا به امروز فعالیت می‌کند. سیمیلار وب (SimilarWeb) یکی از جایگزین های الکسا است که بسیار مناسب و کاربردی است؛ زیرا از سایر رقبای خود هم دقت بالاتری دارد و هم از نظر دریافت داده ها بسیار غنی تر است. هم مثل الکسا نسخه‌های پولی و رایگان دارد و برای استفاده از این ابزار باید جزئیاتی مانند نام، ایمیل، صنعت مربوطه و شغلتان را وارد کنید .

مزایا:

  1.  ثبت نام در سایت رایگان است 
  2. سرویس دهی به ایران 

معایب:

  •  دقت پایین 
  • گران قیمت
  • Serpstat

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، Serpstat است. Serpstat مسیر طولانی داشته و از یک ابزار ساده جستجوی کلیدواژه‌ها به مجموعه کاملی از راهکارهای سئو تبدیل شده است. این سایت در حال حاضر ابزارهای بازار‌محور فراوانی دارد که آن را به یکی از جایگزین های الکسا تبدیل کرده و می‌توانید از آن برای تحلیل لینک پشتیبان، پیگیری رتبه، بررسی سایت و غیره استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس نیاز به اشتراک دارید که از 69 تا 349 دلار در ماه متغیر است.

امکانات 

  • پیداکردن کلمات کلیدی
  • آنالیز کردن دامنه ها
  • دیدن رتبه بندی سایت
  • آنالیز عملکرد رقبا
  • Ubersuggest

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، Ubersuggest است. Ubersuggest هم یکی از جایگزین های الکسا و سایت نسبتا جدیدی در حوزه سئو است که توسط نیل پاتل راه‌اندازی شده است. هدف اصلی این سایت کمک به کاربران برای یافتن بهترین کلیدواژه‌ها و برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی محتوا بر اساس آن است. همچنین، می‌توانید با استفاده رایگان از Ubersuggest، تعداد جستجوی سایتتان را به سه بار محدود کنید.

ابزار سئو این سایت ظاهر مرتبی دارد و همه قابلیت‌‌‌‌های آن در صفحه خانه دسته‌بندی شده است. مثلا، اگر می‌خواهید ترافیک وب‌سایتتان را بررسی کنید، فقط کافی است نام آن را در قسمت جستجو تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. بلافاصله خلاصه‌ای از ترافیک سایت و چند کلیدواژه طبیعی برایتان نمایش داده می‌شود.

این سرویس به اندازه Semrush یا Moz دارای ویژگی های زیادی نیست ولی برای مبتدیان مناسب است .

امکانات

  • نمای کلی دامنه
  • نشان دادن صفحات با رتبه برتر
  • پیشنهاد دادن کلمات کلیدی
  • ایده های تولید محتوا
  • تاریخچه بک لینک (BackLink)
سایت های برتر جایگزین الکسا
  • Rankwatch:

از جایگزین های الکسا که نسبتاً گمنام است این سرویس با بروز رسانی‌های سریع اطلاعاتی از وب‌سایت را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار کاربر در ۲۵ کشور مختلف از رنک واچ استفاده می‌کنند. قابلیت رنک ترکینگ برای بررسی رتبه سایت‌ها در بازه‌های زمانی مختلف، بررسی بک لینک ها، بررسی کلمات کلیدی و … را می‌توانید در این ابزار سئو ببینید.

مزایا: 

دقت نسبتاً بالا / به روز رسانی به صورت روزانه / هزینه‌های مناسب. می‌توان به صورت رایگان در این سایت عضو شوید. کار خودتان را با ۱۴ روز رایگان شروع کنید.

  • Moz pro

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، Moz است. یک ابزار کامل سئو است. همچنین Moz به دو صورت رایگان و غیر رایگان عرضه می‌شود ، به عنوان مثال شما می‌توانید در ماه به صورت رایگان تا اندازه ی 20 کلمه کلیدی جستجو کنید ولی برای استفاده بیشتر از این امکانات باید اشتراک تهیه کنید که قیمت اشتراک آن از 99 دلار شروع می‌شود و به 599 دلار در ماه می‌رسد. امکاناتی چون پیداکردن لینک و نکات کلیدی و رتبه بندی وبسایت ها را انجام می دهد.

سایت های برتر جایگزین الکسا
  • DareBoost:

یکی از سایت های برتر جایگزین الکسا ، DareBoost است. برای کارهایی مانند مانیتور کردن سایت، تست سرعت و همچنین آنالیز سایت می توانید از DareBoost استفاده کنید. استفاده از این ابزار برای آنالیز سایت در ماه تنها 5 بار در دسترس است. شما می توانید از این ابزار به صورت رایگان برای آنالیز سایت خود استفاده کنید؛ البته نسخه رایگان امکان دسترسی به بعضی از ابزارها و امکانات را ندارد. تنها لازم است در سایت DareBoost ثبت نام کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

  • SpyFu 

با استفاده از SpyFu شما می‌توانید داده ها را به عنوان یک فایل اکسل، CSV یا PDF دریافت کنید. SpyFu دارای دو نوع اشتراک رایگان و غیر رایگان است، اشتراک رایگان دارای امکانات خوبی است ولی برای دسترسی نامحدود به داده ها ، خروجی گرفتن از داده ها و دریافت داده های 10 سال گذشته و دسترسی به API نیاز به نسخه ی پریمیوم دارید.

امکانات

  • رتبه های کلمات کلیدی را ببینید
  • رتبه بندی و بک لینک های (Back Link) رقبای خود را بر اساس کلمات کلیدی چک کنید.
  • Quantcast 

با استفاده از Quantcast می‌توانید کلیدواژه‌ها را جستجو کنید، رتبه‌تان را پیگیری کنید، ترافیک وب‌سایت را بررسی کنید و کارهای متنوع دیگری انجام دهید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد  Quantcast  ارائه نمای کلی سایت است که کل ترافیک طبیعی و پولی سایت در ماه را نشان می‌دهد. این سایت جدول‌ها و نمودارهای میله‌ای مختلفی دارد که باعث می‌شود روند‌های ترافیکی و اجزای مختلف دیگر را ببینید. همچنین این ابزارها مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های برتر ‌سایت‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهند تا سایتتان را با روش طبیعی رتبه‌بندی کنید. Quantcast که یکی از جایگزین های الکسا است هم نسخه پولی و هم رایگان دارد.

  • WatchThemLive

می‌تواند ترافیک لحظه‌ای سایتتان را ردیابی کند. همچنین این ابزار قابلیت‌های مختلف دیگری مانند شمارش تعداد بازدیدکنندگان، تعداد بازدیدها از صفحه، تعداد ارجاع‌ها و غیره هم دارد. به‌علاوه، ویژگی منحصربه‌فردی دارد که سفر کاربر در سایتتان را با جزئیات نشان می‌دهد. و نیز می‌توانید نقشه حرارتی سایت خود را پیدا کنید که نشان می‌دهد کدام بخش‌های سایتتان بیشترین کلیک را دریافت می‌کنند. سایت WatchThemLive هم مانند الکسا خدمات رایگان و پولی دارد. بااین‌حال، نسخه رایگان فقط 5000 بازدید از صفحه را نشان می‌دهد، درحالی‌که نسخه پولی بازدیدهای نامحدود را نشان می‌دهد.

  • آنالیز سایت با ابزارهای گوگل

گوگل دو ابزار قدرتمند و فوق العاده با نام های Google Analytics و Google Search Console را در اختیار سئوکاران قرار داده تا بتوانند به خوبی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنند.

سایت گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) با وجود ابزارهای کارآمد و همچنین ارائه آمارهایی دقیق، بی شک یکی از بهترین گزینه ها برای تحلیل سایت و رفع مشکلات احتمالی است. پس می توان گفت که ثبت سایت در کنسول گوگل از مهم ترین کارهایی است که مدیران سایت ها باید انجام دهند تا کار خود را بهبود بخشند.

از ویژگی های سرچ  کنسول گوگل می توان به بررسی گزارش کراول ربات‌های گوگل، بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت، بررسی سایت از لحاظ وجود بدافزار، بررسی کسانی که به شما لینک زده‌اند، مشاهده اینکه چه کلمات کلیدی منجر به بهبود نتایج جستجو می‌شود، ایجاد sitemap و … اشاره کرد. پس می توان گفت که ابزار گوگل سرچ کنسول می تواند یکی از مناسب ترین جایگزین های الکسا باشد که مالکین وب سایت ها، متخصصین SEO، برنامه نویس و مدیران سایت می توانند از آن استفاده کنند.

  • آنالیز سایت با ابزار گوگل با نام Google Analytics :

یکی دیگر از قدرتمندترین ابزارها برای آنالیز و تجزیه و تحلیل سایت در دنیا، ابزار گوگل با نام گوگل آنالیتیکس (google analytics) است. این ابزار قدرتمند رفتار کاربران را هنگام مشاهده وب سایت بررسی می کند و گزارش های مختلفی را در این راستا ارائه می دهد. ارائه این گزارش ها برای بهبود سئوی سایت، افرایش فروش محصولات و یا خدمات و در نتیجه رونق کسب و کار آنلاین بسیار مفید و ارزشمند هستند. از خوبی های این ابزار که آن را بسیار جذاب تر کرده است، می توان به رایگان بودن آن و همچنین استفاده آسان اشاره کرد.

وب‌سایت‌های معرفی شده در این مقاله کاملا تست شده هستند و استفاده از آن‌ها به شما اطمینان می‌دهد که به درستی مسیر خودتان را در بازار سئو پیدا کنید. استفاده از هر کدام از این وب‌سایت‌ها به استراتژی سئو و همچنین راحتی شما بستگی دارد.

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید