08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده

5/5
تکنیک های طراحی کاتالوگ حرفه ای

تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده

در این مقاله به بررسی تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده پرداخته میشود. همه مدیران کسب و کار این روزها از اهمیت استفاده و طراحی کاتالوگ برای ارائه محصولات و خدمات خود آگاه هستند. طراحی کاتالوگ برای فروشی عمده یکی از راحت ترین روش های تبلیغاتی است، اما با توجه به تنوعی که دارد، هزینه بر و زمان بر است. هدف از طراحی کاتالوگ برا فروش عمده، ارائه محصولات و ارائه اطلاعات به مشتریان است. در این مقاله به طراحی کاتالوگ، ویژگی های آن و عوامل مرتبط با تاثیر آن بر رشد فروش می پردازم.

تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده

با وجود ظهور عصر دیجیتال و گسترش تجارت الکترونیک، کاتالوگ های چاپی هنوز یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی هستند. در زیر می خواهیم نکاتی را در طراحی کاتالوگ برای عمده فروشان با هم بررسی کنیم.

  • برای بازار هدف خود طراحی کنید

طراحی یک کاتالوگ عمده برای فروش با یک مفهوم و هدف مشخص شروع می شود. بهترین طراحی کاتالوگ همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد. یک کاتالوگ آموزنده و لذت بخش به مشتریان خود ارائه دهید. با طراحی گرافیکی چشم نواز و برندسازی خوب، که علاقه مشتری را برانگیزد.

محصولات یا خدمات خود را مفید، ارزشمند و محبوب معرفی کنید. ارزش کاتالوگ خود را با کدهای QR افزایش دهید. کانال های رسانه های اجتماعی خود را به وضوح تبلیغ کنید.

طراحی کاتالوگ برای فروش عمده
  • سفارش را آسان کنید

اطلاعات تماس خود را در هر صفحه وارد کنید. یک مکان خوب برای انجام این کار در پایین صفحه و شماره صفحه است. حتما شماره تلفن، ایمیل و URL خود را وارد کنید تا فروشندگان بتوانند به راحتی از شما درخواست کنند یا سفارش دهند.

  • در توضیحات محصول خود دقیق باشید:

نه تنها باید داستان محصول خود را بگویید، بلکه باید اطلاعات فنی مورد نیاز برای تعیین کیفیت سنجی محصولات خود را نیز ارائه دهید. مواردی که می توان گنجاند شامل محصولات شماست، جایی که ساخته می شود، اندازه، قیمت گذاری، حداقل مقادیر.

  • عکس های عالی محصول ضروری است:

عکس های زیبا بخش مهمی از کاتالوگ شما هستند. اگر بودجه ای برای یک عکاس حرفه ای دارید. آنها را استخدام کنید! اگر ارزشش را داشته باشد، پول شما را پس می دهد.

اما در غیر این صورت، عکس های پولی مانند Shutterstock نیز شگفت انگیز هستند. شما باید نه تنها داستان برند و محصولات خود را در این عکس ها بگویید، بلکه باید به خرده فروشان نشان دهید که محصولات شما در قفسه های آنها چگونه به نظر می رسد. و به یاد داشته باشید، این عکس ها می توانند در تمام کالاهای شما استفاده شوند.

  • عمر کاتالوگ خود را افزایش دهید

من به چاپ کاتالوگ اعتقاد زیادی دارم، این کار با چاپ کاتالوگ شما به مدت دو سال عمر آن را افزایش می دهد. به عنوان مثال، 2016-2017 و نه فقط 2016. بیشتر تولیدکنندگان کاتالوگ های خود را هر 12-18 ماه تجدید چاپ می کنند و محصولات جدیدی را وارد بازار می کنند. کاتالوگ های دیجیتال باید همیشه به روز باشند.

بیشتر بخوانید مقاله تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

طراحی کاتالوگ حرفه ای برای فروش عمده
  • عملکرد بیش از مد

به یاد داشته باشید که این ابزار مهم ترین ابزار فروش است و باید با در نظر گرفتن خرده فروش ساخته شود. کاتالوگ شما باید کاربردی باشد و حاوی تمام اطلاعات برای سفارش باشد. بخشی را به شرایط فروش خود اختصاص دهید.

حداقل الزامات سفارش، زمان پردازش، روش های پذیرفته شده، گزینه های حمل و نقل و سیاست بازگشت/تبادل را وارد کنید. صفحه پشتی یک مکان عالی برای تنظیم شرایط شما است.

  • بررسی عملکرد

برای تجزیه و تحلیل عملکرد برنامه و ROI خود وقت بگذارید. به درک مخاطبان خود ادامه دهید. از این اطلاعات برای تنظیم دقیق کاتالوگ بعدی خود برای نتایج بهتر در دفعه بعد استفاده کنید. تا بتوانید طراحی کاتالوگ عمده را با موفقیت پشت سر بگذارید.

کاتالوگ ها محبوب هستند. آنها برای طیف گسترده ای از محصولات یا خدمات تا بازار انبوه ایده آل هستند. کاتالوگ ها در کمپین های رسانه های سنتی عالی کار می کنند. با این حال، توزیع آنلاین کاتالوگ گسترده تر است و هزینه های اضافی را متحمل نمی شود.

ایده های کاربردی در تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده

  • وضوح و سادگی در طراحی

طراحی یک کاتالوگ به گونه ای که خواننده را جذب کند سرگرم کننده است. درک کاتالوگ ها باید ساده باشد. وضوح به کار رفته، در طراحی کاتالوگ بازاریابی انبوه باید بلافاصله نظر مشتریان و مخاطبان را جلب کند و آنها را برای خواندن کاتالوگ آزار ندهد. چیدمان کاتالوگ نیز باید ساده باشد تا چشم مخاطب را خسته نکند، بلکه باعث جذابیت بیشتر تجربه بصری مشتری شود.

  • در کاتالوگ برای مشتری هدایایی را در نظر بگیرید

به این ترتیب، هنگام طراحی کاتالوگ عمده فروشی خود، می توانید تجربه خوبی برای مشتری به جا بگذارید. یک فلپ، پوشه یا پاکت به داخل جلد اضافه کنید و یک یادداشت تشکر و کارت تخفیف را داخل آن قرار دهید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

تکنیک های طراحی کاتالوگ حرفه ای برای فروش عمده
  • از اشکال مختلف استفاده کنید

کاتالوگ شما نباید حتما مربع شکل باشد. در طراحی کاتالوگ عمده فروشی می توانید از فرم های دیگر استفاده کنید.

توسعه طراحی نباید به یک فرم محدود شود، باید بتوان تابوها را شکست و از اشکال دیگر برای طراحی کاتالوگ عمده فروشی استفاده کرد. از هر چیزی استفاده کنید که کاتالوگ شما را جذاب تر می کند و به ذهن شما فضای زیادی برای تخیل می دهد و مشتریان تحت تاثیر خلاقیت شما قرار می گیرند.

  • تاثیر مطالب و پیام

شما باید قدرت خود را از طریق مطالبی که در طراحی کاتالوگ برای فروش عمده قرار می دهید، نشان دهید.

به عنوان مثال، انتخاب یک کاغذ با کیفیت بالا با روکش براق یا ابریشمی می تواند لوکس و هیجان را منتقل کند، همانطور که یک جلد مهر و موم شده با مهر طلایی می تواند نشان دهنده تجمل و هیجان باشد. همچنین، می‌توانید اعتبار زیست محیطی خود را با خاک رس، الیاف طبیعی و کاغذ بازیافتی نشان دهید.

 اصول طراحی کاتالوگ برای فروش عمده محصول

 با ظهور عصر دیجیتال و گسترش تجارت الکترونیک، کاتالوگ های چاپی هنوز هم از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی عمده‌فروشان هستند. کاتالوگ چاپی به نسبت کاتالوگ دیجیتالی طرف‌داران خود را دارد و به‌نوعی حس اعتماد بیشتری به افراد می‌دهد. حتی گاهی برای خرید آنلاین ابتدا کاتالوگ چاپی را چک می‌کنند و سپس به خرید می‌پردازند. اگر از اهداف و اصول ذیل به‌درستی پیروی کنیم، یک کاتالوگ کارآمد خواهیم داشت.

  • سفارش‌گیری آسان

 چند گزینه برای سفارش از جمله تلفن رایگان (در حالت ایده‌آل شماره به‌یادماندنی!)، وب‌سایت یا پست الکترونیکی ارسال کنید. جای تعجب نیست که استفاده از فرم پست در حال کاهش است اما همچنان باید در کاتالوگ شما گنجانده شود. بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند هنگام نگاه کردن به کاتالوگ آن را پر کنند تا بتوانند همه چیز را پیگیری کنند. شماره برای خریداران دارای سوالات مفید است. گزینه‌های سفارش را در هر صفحه یا گسترش کاتالوگ و برجسته کنید.

  • دقت به بازار هدف

 طراحی یک کاتالوگ عمده برای فروش با یک مفهوم و هدف مشخص شروع می‌شود. بهترین طراحی کاتالوگ همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. یک کاتالوگ آموزنده و لذت بخش به مشتریان خود ارائه دهید. با طراحی گرافیکی چشم نواز و برندسازی خوب، که علاقه مشتری را برانگیزد.

  • چیدمان ساده

 اگر کاتالوگ ساده باشد می‌توان آن را به سادگی هم درک کرد. وضوحی که در طراحی کاتالوگ محصول فروش عمده بکار می‌رود، باید سریعاً خریداران خود را جلب کند. بهتراست چیدمان کاتالوگ هم ساده باشد تا چشم مخاطب را خسته نکند و تجربه بصری مشتری را جذاب‌تر سازد. مثلاً صفحات را در طراحی کاتالوگ برای فروش عمده از محصولات پر نکنید. یکی دو مورد کافی است. این باعث می‌شود پیام را راحت‌تر درک کنند.

 برای اینکه جزئیات، فضا را شلوغ نکند، می‌توانید یک کد QR اضافه کنید که با گوشی هوشمند خود اسکن کند و اطلاعات بیشتر را به صورت آنلاین نمایش دهد.

آموزش طراحی کاتالوگ با indesign‎

  • خلاقیت در انتخاب اشکال

 آیا حتماً باید کاتالوگ شما مربع یا مستطیلی طراحی شود؟ اگر شما یک کاتالوگ لوزی شکل دریافت کنید، چه حسی خواهید داشت؟ تا به حال کاتالوگ دایره ای را تصور کرده اید؟ در طراحی نباید فقط به یک شکل اکتفا کرد باید بتوان تابوشکنی کرد و از اشکال دیگر هم برای طراحی کاتالوگ فروش عمده استفاده کرد.

 منظور این نیست که اشکال مربع و مستطیل سنتی را بکار نبرید ولی داشتن خلاقیت هم ایرادی ندارد و بسیار جالب است. هر آنچه که کاتالوگ شما را جذاب‌تر می‌کند به کار ببرید و بگذارید ذهن شما فضای کافی برای بازی تخیل داشته باشد و مشتریان از خلاقیت شما خیره بمانند.

  • ویژگی‌های فانتزی

 اغلب، تنها یک یا دو تغییر کوچک در طراحی کاتالوگ فروش عمده شما می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. برای مثال، روی جلدی که دارای مهر ورق طلایی یا نقره‌ای، عنوان برجسته یا پوشش نقطه‌ای UV است، می‌تواند ظاهر فوق‌العاده ای به آن بدهد.

 در حالی که این ویژگی‌ها فانتزی و موثر هستند، اگر آنها را در بودجه طراحی خود لحاظ کنید، به صورت قابل توجهی گران‌تر نیستند. همچنین می‌توانید به استفاده از روش‌های برش قالب و سایر تکنیک‌های بافت فکر کنید. اینها می‌توانند راه‌های عالی برای طراحی کاتالوگ برای فروش عمده موجود بر روی بند کفش باشند، زیرا شما فقط باید فایل جلد را در چاپ بعدی خود تغییر دهید.

  • گرفتن بازخورد

 برای تحلیل عملکرد و ROI کاتالوگ خود وقت بگذارید. همچنان به درک بینندگان خود ادامه دهید. از این اطلاعات برای تنظیم دقیق کاتالوگ بعدی خود برای نتیجه بهتر حتی دفعه بعد استفاده کنید. تا بتوانید طراحی کاتالوگ عمده را با موفقیت پشت سر بگذارید.

سخن پایانی مقاله تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده

در این مقاله به تتکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده پرداختیم و گفتیم رعایت این نکات می تواند رمز موفقیت در بازاریابی، فروش بیشتر و سود بیشتر باشد. در واقع، طبق گفته آنها، شما یک لیست کوتاه و پر از اطلاعات مفید خواهید داشت. این امر منجر به دستیابی به اهداف سازمانی و بلند مدت شما خواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید