08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بهترین نرم افزارهای طراحی بسته بندی

5/5
بهترین نرم افزارهای طراحی بسته بندی

بهترین نرم افزارهای طراحی بسته بندی

با استفاده از نرم افزارهای طراحی بسته بندی (Software Packaging design) ، می توانید یک نسخه دیجیتالی از بسته بندی محصول خود ایجاد کنید. این نرم افزارها به شما امکان می دهند پروژه های خود را به صورت آنلاین با کارمندان و مشتریان خود به اشتراک بگذارید و سپس بر اساس بازخورد آنها ویرایش کنید.

     هر کدام از این برنامه‌ها قابلیت‌های متفاوتی را به استفاده‌کنندگانشان ارائه می‌کنند. بعضی از آنها مخصوص طراح‌ها هستند و بعضی‌ها برای کمپانی‌های بزرگ و قالب‌سازی‌ها ساخته‌ شده‌اند معمولاً امکاناتشان به‌صورت آپشن هستند و شما می‌توانید هر قابلیتی که می‌خواهید را خرید کنید. بعضی از نرم‌افزارها قابلیت‌های کامل‌تری دارند. 

   با استفاده از چنین برنامه‌هایی می‌توانید عناصر مختلف طراحی خود از جمله اندازه، رنگ، نوع بازشو و سایر مشخصات آنها را شخصی‌سازی کنید درصورتی‌که شما نیز جزء افرادی است که می‌خواهید برای بسته خود طراحی ایجاد نمایید می‌توانید تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

اهمیت نرم افزارهای طراحی بسته بندی

 با کمک نرم افزارهای طراحی بسته بندی و استفاده از خدمات تصویرسازی المان‌های مرتبط با محصول و لوگو مجموعه در کنار ساختار مناسب بسته‌بندی و جنس مناسب، می‌توان به محصول ارزش داد و همچنین درمورد محتویات داخل بسته‌بندی اشاره کرد تا مخاطب بتواند بهتر انتخاب کند.

برای هر نوع محصولی بسته بندی متفاوتی در نظر گرفته می‌شود به‌عنوان‌مثال برای بسته بندی نمک از بسته‌بندی پلاستیکی یا قوطی مانند استفاده می‌شود، برای بسته بندی شامپو از قوطی پلاستیکی و طراحی لیبل بسته بندی ،برای بسته‌بندی پیتزا از جعبه مقوایی، برای بسته‌بندی رب از قوطی فلزی و … استفاده می‌شود.

معرفی بهترین نرم‌افزارهای طراحی بسته‌بندی

  • نرم‌افزار ArtiosCAD

ArtiosCAD یک نرم‌افزار پیشرفته برای طراحی بسته‌بندی است که برای افزایش بهره‌وری متخصصان متخصص در طراحی، توسعه، نمونه‌سازی مجازی و عملیات تولید ایجاد شده است. اغلب برای توسعه طرح‌های مقوایی، از جمله طرح‌های جعبه‌های راه‌راه استفاده می‌شود.

ArtiosCAD یک کتابخانه عظیم از مدل‌های پارامتریک استاندارد دارد که تمام الزامات ECMA و FEFCO را برآورده می‌کند. این برنامه دارای مجموعه‌ای از ابزارها و گزینه‌های خودکار است که با ترازکردن خودکار اشیا، گردش کار شما را ساده می‌کند.

  • نرم‌افزار Adobe Illustrator

Adobe Illustrator یک نرم افزارهای طراحی بسته بندی حرفه‌ای برای کار با گرافیک  است این به طراحان اجازه می‌دهد تا طرح‌های مختلفی را برای چاپ ایجاد کنند و همچنین طرح‌های بسته‌بندی، تصاویر رنگارنگ، آرم‌ها، الگوها، نمادها و بسیاری موارد دیگر را طراحی نمایند Illustrator بهترین نرم‌افزار برای طراحی بسته‌بندی است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد هر متنی را به گرافیک تبدیل کنید همچنین کار با حروف و ایجاد طرح‌های متنی را آسان می‌کند. می‌توانید شکل، اندازه و رنگ حروف خود را تنظیم کرده و آنها را با اشکال دیگر ترکیب کنید. با استفاده از این نرم‌افزار گرافیکی می‌توانید یک سری آیکون ایجاد کنید

نحوه طراحی بسته‌بندی با نرم‌افزار ایلاستریتور

برای یک بسته‌بندی اصولی باید مراحل آن را دقیق و به ترتیب پشت سر بگذارید تا بتوانید یک بسته‌بندی مناسب را طراحی کنید. به‌طورکلی طراحی بسته‌بندی به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  1. بخش هنری و خلاقانه

در این قسمت شما با توجه‌ به محصولی که قصد طراحی بسته‌بندی آن را دارید می‌توانید کاراکتر مرتبط، استفاده از رنگ مناسب و المان‌هایی که می‌توانند در کنار هم قرار بگیرد را به‌صورت نقاشی و یا ذهنی پیاده‌سازی کرده و یک شمای کلی از بسته‌بندی را طراحی کنید.

  1. بخش تکنیکال

بخش دوم که مربوط استفاده از نرم‌افزار طراحی بسته‌بندی و چاپ آن می‌شود. بعد از طراحی ذهنی طراحی که به نرم‌افزارهای طراحی بسته‌بندی تسلط دارد، شروع به طراحی می‌کند و محصول را به‌صورت تستی چاپ می‌کند تا ایرادات آن را بررسی کند.

  • نرم‌افزار Canva

ویرایشگر عکس Canva یک سرویس ساده و شهودی با مجموعه عظیمی از ویژگی‌ها است که برای ایجاد طرح‌های بسته‌بندی مختلف و تقریباً هر نوع مواد دیجیتال و چاپی مفید خواهد بود. طراحان از قابلیت کشیدن و رهاکردن این نرم‌افزار طراحی بسته‌بندی، کتابخانه عظیمی از تصاویر استوک و انتخاب گسترده‌ای از قالب‌های آماده خوششان می‌آید.

  • نرم‌افزار CorelDRAW

CorelDRAW می‌تواند به شما در حل انواع وظایف و ایجاد انواع مختلف طراحی گرافیکی کمک کند. می‌توانید از آن برای بهبود عکس‌های خود، ایجاد انیمیشن و تولید طرح‌های بسته‌بندی عالی استفاده کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تکه‌هایی از تصاویر را از پس‌زمینه برش دهید، طرح‌ها را تنظیم کنید همچنین از  پاپ‌آپ استفاده کنید، هزاران  تنظیم را اعمال کنید و از فونت‌های مختلف استفاده کنید که باعث می‌شود طراحی بسته‌بندی منحصربه‌فرد برای هر محصولی ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه نرم افزارهای طراحی بسته بندی : طراحی و چاپ بسته بندی

نرم افزارهای طراحی بسته بندی
  • نرم‌افزار Impact

هنگام استفاده از Impact می‌توانید تجسم‌های سه‌بعدی بسته‌بندی خود را ایجاد کنید تا ببینید چگونه در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به نظر می‌رسند و آنها را با بسته‌بندی مورداستفاده رقبا مقایسه کنید.

Impact قدرتمندترین ابزار برای ایجاد طرح‌های بسته‌بندی است که با مجموعه‌ای از ویژگی‌های آسان و مؤثر برای ایجاد انواع بسته‌بندی ارائه می‌شود. این برنامه برای شرکت‌های طراحی لوگو مفید خواهد بود. این امکان ایجاد طرح‌بندی قابل چاپ بسته‌بندی محصول و مدل‌های سه‌بعدی جعبه‌ها را فراهم می‌کند.

  • نرم‌افزار Eagle

اگر به دنبال راهی برای سازماندهی و دسته‌بندی فایل‌های رسانه‌ای متعدد خود هستید، Eagle راهی برای رفتن است. در اینجا می‌توانید پوشه‌هایی از جمله هوشمند، زیرپوشه‌ها را بدون هیچ محدودیتی ایجاد کنید و برچسب‌ها، فیلترها و غیره را اضافه کنید.

امتیاز خوب این است که می‌توانید با فضای ذخیره‌سازی ابری خود یکپارچه شوید و از مزایای همگام‌سازی با چندین رایانه لذت ببرید. ویژگی‌های اصلی آن یک رابط ساده و بصری، انعطاف‌پذیری در توسعه بسته‌بندی، تنظیم طراحی دارایی، پیش‌نمایش، و سازگاری با بیش از 90 فرمت است.

  • نرم‌افزار 4Pack

4PACK یک API ارائه می‌دهد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم را با چندین پلتفرم شخص ثالث مانند Magento، Oracle، SAP، Nielsen Brandbank، Microsoft Dynamics 365، Adobe، 1WorldSync و غیره ادغام کنند.

4Pack یک نرم‌افزار همه‌کاره برای طراحی بسته‌بندی است که به شما امکان کنترل کامل فرایند ایجاد بسته‌ها را می‌دهد. شما اطلاعات دقیقی در مورد محصول خود خواهید داشت و می‌توانید ایده بسازید، تصاویر را تولید کنید و محصولاتی را عرضه کنید. از توزیع چندکاناله محتوا و منابع محصول پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه نرم افزارهای طراحی بسته بندی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

وظایف یک طراح بسته بندی
  • نرم‌افزار Brush Your Ideas

Brush Your Ideas برای هر دو بخش B2B و B2C ایده‌آل است. یکی از بهترین چیزها در مورد نرم‌افزار این است که می‌توان آن را مطابق با نیازهای کسب‌وکار شما سفارشی کرد. مدیران نه‌تنها می‌توانند رنگ و موضوع را تغییر دهند، بلکه می‌توانند ویژگی‌ها را بر اساس نیاز خود فعال یا غیرفعال کنند.

جمع‌بندی نرم افزارهای طراحی بسته بندی

در دنیای گرافیک از نرم افزارهای طراحی بسته بندی متنوعی استفاده می‌شود، دلیل این موضوع را هم می‌توان تنوع طراحی، کیفیت‌های متفاوت بسته‌بندی و موارد دیگر در نظر گرفت. منظور از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک یا بسته‌بندی به مواردی گفته می‌شود که به‌واسطه این ابزارها، فرایند طراحی بسته‌بندی انجام می‌شود. این که از کدام ابزار ساخت بسته‌بندی باید استفاده کرد، وابسته به نوع بسته‌بندی، جنس بسته بندی و همچنین شرکت طراحی‌کننده می‌تواند متفاوت باشد.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید