08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

5/5
اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

در این مقاله به بررسی موضوع اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ پرداخته میشود. یک راه عالی برای کمک به کسب و کارتان این است که حضور خود را با یک کاتالوگ چاپی به یاد ماندنی تکمیل کنید. طراحی کاتالوگ محصولات می تواند شکافی را در استراتژی بازاریابی کلی شما پر کند. چه از طریق پست ارسال شوند و چه در فروشگاه تحویل داده شوند، مشتریان بالقوه را به فکر کردن به برند شما در حالت آفلاین نگه می دارند. کاتالوگ ها به مشتریان شما انگیزه می دهند تا با برند شما تعامل داشته باشند یا خرید آنلاین انجام دهند.

همچنین می توانید با یک کاتالوگ خوب با طراحی عالی، جنبه متفاوتی از برند خود را نشان دهید. آنها فرصتی را برای استفاده از مهارت های هنری و طراحی خود برای جذب مشتریان جدید با نشان دادن محصول خود در طبیعت و جفت کردن آن با عناصر طراحی جذاب فراهم می کنند.

اما سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که برای طراحی کاتالوگ از چه نرم افزاری استفاده می شود؟

نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما یکی از حرفه ای ترین و کامل ترین نرم افزارها فتوشاپ است و طراحان زیادی از فتوشاپ برای طراحی کاتالوگ استفاده می کنند.

نحوه ی اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ و چاپ آن از دیرباز مورد توجه بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک بوده است. دلیل اهمیت کاتالوگ برای شرکت ها این است که یکی از اصول مهم بازاریابی است و کمک زیادی به پیشرفت و رشد شرکت ها می کند، باعث افزایش مشتریان و افزایش درآمد نیز می شود.

عناصر کلیدی طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

هر کاتالوگ دارای سه عنصر حیاتی است:

  • یک چیدمان با ساختار محکم
  • تصاویر متقاعد کننده
  • اطلاعات محصول با کیفیت

نکات مهم روش طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

در ادامه مقاله اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ به چند نکته از طراحی کاتالوگ اشاره می کنیم، به طور خلاصه چند نکته ضروری را در ابتدای بحث طراحی کاتالوگ در فتوشاپ بیان می کنیم و سپس به تفصیل در مورد آن صحبت می کنیم.

  • رعایت علائم نگارشی
  • انتخاب ابعادی استاندارد برای کاتالوگ
  • انتخاب فونت مناسب
  • انتخاب رنگ مناسب
  • انتخاب عکس های مناسب

بیشتر بخوانید اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ : طراحی و چاپ کاتالوگ

اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

کاتالوگ، مانند لوگو یا کارت ویزیت، ابزاری است که برای شناسایی و افزایش آگاهی از برند استفاده می شود. کارشناسان بازاریابی می دانند که ایجاد یک کاتالوگ چقدر مهم است و یک کاتالوگ چقدر می تواند در فروش تفاوت ایجاد کند. اگر به دنبال آموزش طراحی کاتالوگ هستید باید در مرحله اول مراحل طراحی کاتالوگ را بدانید.

در مقاله اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ به بررسی مراحل طراحی کاتالوگ می پردازیم. طراحی کاتالوگ تبلیغاتی باید به گونه ای انجام شود که کاتالوگ کاربردی و جذاب باشد. یعنی برای مشاوره آسان طراحی شود و همچنین دارای روکش ثابت خوب، کاغذ با کیفیت، طراحی شفاف و مدرن باشد.

در نمونه طراحی کاتالوگ در فتوشاپ به چه نکاتی باید دقت نمود؟

  • هدف را شناسایی نمایید:

برای ارائه نمونه طراحی کاتالوگ، ابتدا هدف را مشخص کنید. در این مرحله قبل از شروع فعالیت باید هدف مشتری را فهمید و منظور او را یادداشت کرد. بنابراین قطعا نوع سلیقه، توقعات، نوع رنگ هایی که دوست دارد و مواردی از این دست از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کرد. ممکن است افرادی که برای نمونه طراحی کاتالوگ در فتوشاپ به شما مراجعه می کنند قبلا طرح های مشابهی را دیده باشند پس به نکات منفی دیگر طرح ها با دقت گوش دهید.

  • دقت به نوع فونت‌ها در نمونه طراحی کاتالوگ لایه باز با فوتوشاپ:

یک گرافیست قطعا به این موضوع واقف است که در طراحی کاتالوگ با فتوشاپ به فونت های زیادی نیاز ندارد، بنابراین باید تا حد امکان فونت ها را محدود کند. اکثر طراحان گرافیک حرفه ای از سه فونت اصلی در طراحی کاتالوگ خود در فتوشاپ استفاده می کنند. این سه فونت به ترتیب در عنوان اصلی، زیر عنوان و خود متن استفاده می شود.

  • نقش کاغذ در نمونه کار طراحی کاتالوگ تبلیغاتی:

طرح نمونه کاتالوگ های شما مانند ویترینی از محصولات موجود است. اندازه، جنس و کیفیت کاغذ کاتالوگ از نظر مشتری بسیار مهم است. شما به عنوان یک گرافیست برای ارائه نمونه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی با توجه به نیاز و درخواست کاربر باید نوع کاغذ و جنسیت آن را پیشنهاد دهید.

  • رعایت نکات نگارشی و املایی:

آنچه در نمونه طراحی کاتالوگ در فتوشاپ مهم است رعایت اصول نگارشی و املا است. انتخاب متون مناسب و گویا، استفاده از عناوین جذاب و املای صحیح آنها از چشم مشتری فهیم پوشیده نخواهد بود. هر چه کاتالوگ شما خواناتر باشد، تاثیر بیشتری بر مشتریان و خوانندگان کاتالوگ شما خواهد داشت. استفاده از افزونه ویرایشگر می تواند مشکلات نیم فاصله شما را در متون کاتالوگ حل کند.

بیشتر بخوانید اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ
  • نمونه طراحی کاتالوگ با مداد:

لزومی ندارد که طراح گرافیک از ابتدای نمونه طراحی کاتالوگ را در نرم افزارهای کامپیوتری پیاده سازی کند. شجاعت گرافیست زمانی مشخص می شود که با استفاده از قلم و کاغذ طرح مورد نظر را بکشد، آن را تصحیح کند و در جلسات مختلف نظر مشتری را جویا شود. پس از تایید نمونه کاغذ توسط مشتری، می توان طرح کاتالوگ را برای رفع عیوب جزئی و اجرای عملی به کامپیوتر منتقل کرد.

  • ارتباط نمونه طراحی جلد کاتالوگ با نوع فعالیت کاری:

نمونه طرح جلد کاتالوگ شما باید با محیط کار مشتری هماهنگ باشد. افرادی که در آن زمینه کار می کنند باید نسبت به طراحی شما احساس خوبی داشته باشند و برای دیدن بقیه کاتالوگ جذب شوند. بنابراین به عنوان یک طراح گرافیک وظیفه شماست که بین طراحی های مختلف بین نیاز کاربر و حوزه فعالیت او تعادل ایجاد کنید.

نکته مهم دیگر در نمونه طراحی کاتالوگ این است که باید به موضوع هزینه توجه کرد. مثلاً گاهی برای یک هلدینگ و برند کاتالوگ طراحی می کنید. در این شرایط یک کاتالوگ مجلل و گران قیمت گزینه بدی به نظر نمی رسد اما تصور کنید از نمونه طرح کاتالوگ برای یک موسسه خیریه استفاده کرده اید. مطمئناً نمی توان آن را از دیدگاه مردم توجیه کرد.

  • تاثیر تصاویر در نمونه طراحی کاتالوگ:

یک کاتالوگ بدون عکس نمی تواند چنین تاثیری روی مخاطب ایجاد کند. برای یک نمونه طراحی جذاب کاتالوگ، به عکس های خوب مناسب با نوع محصول نیاز دارید. در این راستا یک طراح گرافیک نیز باید با هنر عکاسی آشنا باشد و بتواند تصاویر زیبا و جذابی از محصول مورد نظر تولید کند. پیشنهاد می شود در طراحی کاتالوگ از عکس های اینترنتی استفاده نکنید زیرا باعث مصنوعی جلوه دادن کاتالوگ می شود. استفاده از تصاویر محصول در طراحی به شما کمک می کند تا با شفاف سازی برای بازدیدکنندگان، اعتبار شرکت را افزایش دهید و اعتماد آنها را جلب کنید.

سخن پایانی اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

در این مقاله سعی کردیم اصول و قواعد در ارائه نمونه طرح کاتالوگ را توضیح دهیم. هر یک از نکات فوق در شرایط خاصی قابل استفاده است، بنابراین علایق کاربر و حوزه فعالیت او در انتخاب روش طراحی مناسب بسیار مهم است.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید