08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی پوستر

5/5
طراحی پوستر

اصول طراحی پوستر

اصول طراحی پوستر از ابتدا تا کنون در بین انواع تبلیغات مشاغل همواره در نمونه های تبلیغاتی دیده می شود و یکی از تبلیغات ارزان، موثر و عمومی می باشد. همه ما در طول روز بارها با پوسترهای تبلیغاتی با پیام های مختلف مواجه می شویم، از پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر گرفته تا پوسترهایی که برای برندهای مختلف در فضای مجازی طراحی شده اند!

پوسترها در تبلیغات موثر هستند زیرا می توانند پیام های مهم را به شیوه ای سرگرم کننده و خلاقانه به رهگذران منتقل کنند. طراحان همچنین آزادند تا از خلاقیت خود برای انتقال مؤثر پیام استفاده کنند. در حالی که پوسترها ممکن است بسته به صنعت یا زمینه متفاوت باشند، برخی از نکات رایج طراحی پوستر وجود دارد که موفق ترین طراحان از آنها پیروی می کنند. در ادامه به بررسی پوستر و کاربردهای آن و همچنین اصول طراحی پوستر که باید مورد توجه طراحان قرار گیرد می پردازیم.

نکات مهم در اصول طراحی پوستر

  • شناخت مخاطبان پوستر

حتی ترکیب رنگ ها و سبک پوستر برای گروه های مختلف مخاطب متفاوت است. به عنوان مثال، رنگ هایی که مخاطبان جوان به آن توجه می کنند مشابه رنگ هایی است که گروه های بزرگتر دوست دارند. شناخت و تعیین مخاطب به شما کمک می کند تا رنگ، سبک متن و چیدمان را به گونه ای انتخاب کنید که توجه آنها به راحتی جلب شود.

وقتی مخاطبان خود را شناختید، خود را به جای آنها بگذارید و ببینید چه عناصری برای آنها جذابیت بیشتری دارد. در واقع باید از دید آنها به دنیا نگاه کنید و ایده های خلاقانه خود را از این منظر ترسیم کنید.

  • قابلیت خوانایی از فاصله معقول

یکی از نکات اصول طراحی پوستر را می توان فاصله دید مناسب دانست. پوسترها به دلیل اندازه بزرگ از فاصله دور قابل مشاهده هستند. اما اطلاعاتی که منتقل می کنند باید از فاصله معقولی نیز قابل خواندن باشد. مردم به خواندن جزئیات و نوشته های پوستر اهمیتی نمی دهند و بیشتر کلیات و اطلاعات کلان را می خوانند.

بیشتر بخوانید اصول طراحی پوستر : طراحی و چاپ کاتالوگ

اصول طراحی پوستر

متن در اصول طراحی پوستر در سه لایه مجزا نمایش داده می شود. در بالای صفحه حروف برجسته دیده می شود که به دلیل استفاده از فونت های بزرگ از فاصله دور قابل خواندن است. انتخاب متن خوانا تاثیر و جذابیت طرح شما را افزایش می دهد. این متن حاوی اطلاعات اولیه و پیام پوستر برای ارسال به مخاطب است.

  • فرم

فرم ها همان اشکال و نمادهایی هستند که در تصاویر پوستر به کار می روند، هر چه بهتر و خلاقانه تر به تصویر کشیده شوند، ماندگارتر و موثرتر خواهند بود. فرم ها نیز مانند رنگ ها مفاهیم بصری متفاوتی دارند و باید در انتخاب آن ها برای تبلیغات بسیار دقت کرد.

به عنوان مثال، خطوط شکسته بیشتر در صنایع سنگین (مانند صنایع خودروسازی) و خطوط منحنی بیشتر در خدمات یا محصولات ملایم تر (مانند صنایع غذایی یا محصولات اسباب بازی) استفاده می شود.

  • فونت‌

همانند سایر عناصر پوستر باید در انتخاب فونت دقت کرد و آن را با هدف و موضوع پوستر تطبیق داد. واضح است که در پوسترِ یک رویداد تاریخی استفاده از فونت های خاص همان زمان جالبتر و مناسبتر است یا بهتر است در پوستر یک رویداد یا محصول کودک از فونت های کودکانه یا فانتزی استفاده شود.

هرگز متن پوستر را به سادگی و با فونت پیش فرض ننویسید. هر چقدر هم که سایر عناصر پوستر شما ساده باشند، نوشتن آن نباید ساده و شبیه به کلمات یک کتاب یا مجله باشد. با فونت ‌ها خلاقیت به خرج دهید تا متن پوستر خود را شبیه به یک کتاب داستان کنید!

  • تصویر مناسب

پوسترهای تصویر محور، استاد جلب توجه هستند. با این حال، مطمئن شوید که تصویری که انتخاب می‌ کنید مرتبط، با وضوح بالا و در غیر این صورت مناسب باشد. مراقب باشید که تصاویر ممکن است کیفیت خود را هنگام چاپ در اندازه های بزرگ از دست بدهند. پس حتما از یک عکس با وضوح بالا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید اصول طراحی پوستر : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

طراحی پوستر در اصفهان

چند اصول طراحی پوستر دیگر را هم اضافه می‌کنیم:

از تکنیک تضاد رنگ استفاده کنید.

  • چندین عکس کوچک را با هم کلاژ کنید.
  • از یک تصویر بزرگ به عنوان پایه و متنی مینیمال استفاده کنید که فقط موارد ضروری را توضیح می دهد.
  • تکنیک کنتراست در طراحی پوستر

در واقع یک طراح پوستر می تواند در بسیاری از موارد تضاد ایجاد کند. برای مثال می توان این تضاد را با شدت رنگ و با قرار دادن عناصر واقعی در برابر اشکال هندسی ایجاد کرد. همچنین می توانید با تغییر مقیاس و اندازه عناصر، طرحی متفاوت را به طور چشمگیری به ارمغان بیاورید.

فاصله و فضای بین رنگ های روشن و تیره نیز می تواند جلب توجه کند. تکنیک های دیگر عبارتند از کنتراست مانند تکرار و اعمال الگوها، موقعیت و جهت گیری، نزدیکی و جداسازی، ترکیب فونت و ویژگی های پیچیده و ساده.

  • محل قرارگیری را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که در ایجاد اصول طراحی پوستر باید مورد توجه قرار گیرد، قرارگیری آن است. باید بدانید که قرار دادن پوستر با توجه به فاکتورهای زیادی مانند اندازه چاپ، اختلاف منظر در نظر گرفته می شود.

عابران باید بتوانند در یک مکان خوب با پوستر شما ارتباط برقرار کنند و این یک عامل ضروری است. به عنوان مثال، اگر پوستر شما روی یک دیوار سبز آویزان است، ممکن است بخواهید از طرح و رنگ متضاد استفاده کنید.

  • توجه به فراخوانی به یک عمل در طراحی پوستر

دعوت به اقدام باعث می‌ شود مردم پوستر شما را بخوانند و می ‌توانند در پایین پوستر برای بازدید از یک رویداد، خرید محصولات یا خدمات، شرکت در کمپین، ثبت‌نام، خرید بلیط، تخفیف و غیره با شماره تماسی که شما قرار داده اید اقدام کنند.

بنابراین، دعوت با یک شعار یا فعالیت در انتها یا وسط یک پوستر لازم است که طراحی شود. به یاد داشته باشید که Call to Action   بخشی جدایی ناپذیر از هر طراحی تبلیغاتی است و پوستر شما نیز یک آگهی است که روی دیوارها قرار داده خواهد شد و یا به صورت آنلاین ارسال می گردد.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

اصول طراحی پوستر
  • فضای خالی

مخاطب برای اینکه تحت تاثیر اطلاعات ارائه شده قرار نگیرد به فضایی برای نفس کشیدن نیاز دارد. در طراحی به این فضا، فضای خالی می گویند. به طور کلی، 30 درصد پوستر شما باید از فضای سفید، 40 درصد از عنوان و متن و 30 درصد از گرافیک تشکیل شده باشد.

به یاد داشته باشید که پوسترهای به هم ریخته برای خوانده نشدن مناسب هستند!

  • استفاده از تکنیکهای چاپی در طراحی پوستر

آخرین نکته طراحی پوستر، استفاده از تکنیک های مختلف چاپ برای طراحی پوستر، گام مهمی در جذابیت بیشتر آن است. با توجه به کار و فعالیت مشتری می توانید از روش های مختلف چاپ استفاده کنید. به عنوان مثال، نمی توانید از چاپ سیلک یا چاپ اولیه برای یک ارگان مهم استفاده کنید. با توجه به خدمات مشتری، روش چاپ مناسب باید انتخاب شود.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید