08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور

5/5
اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور

اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور

اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور برای بسیاری از طراحان حرفه ای و حتی مبتدیانی که تمام تلاش خود را برای خلق یک هنر می گذارند بسیار آسان است و با کمک این برنامه می توانند خیره کننده ترین لوگوهای دنیا را در هر سبک و هر رسانه ای ایجاد کنند. ، چه چاپ خواه ویدیو یا دیجیتال باشد.

برای بسیاری از طراحان، Illustrator نرم افزاری است که برای طراحی لوگو استفاده می شود. طراحی لوگو با ایلاستریتور می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد زیرا ایلاستریتور یک نرم افزار صنعتی و استاندارد برای این کار است و طراحی لوگو را برای شما بسیار آسان می کند.

با استفاده از این نرم افزار می توانید هر نوع لوگویی را طراحی کنید و محدودیتی برای شما وجود ندارد. امروزه لوگوها نقش کلیدی و بسیار مهمی در برندها دارند و ارزش زیادی دارند. به همین دلیل طراحی صحیح آنها بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر در مورد اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

چطور یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

برای اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور و یک لوگوی خوب باید به چند نکته مهم توجه نمایید. یک خلاصه ی کلی برای فرآیند طراحی لوگوی خود بسازید.

قبل از اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور ، یک خلاصه کلی از مشتریان و فرآیند طراحی لوگو ایجاد کنید، این به شما کمک می کند بدون سرگردانی در دنیای تاریک ندانستن به جلو حرکت کنید.

با پرسیدن چند سوال شروع کنید و به خاطر داشته باشید که ذهن خود را بیش از حد شلوغ نکنید. در اینجا فقط چند سوال حرفه ای وجود دارد که به شما کمک می کند:

  • کسب و کار شما چه هدفی از فعالیت دارد؟ و برند مورد نظر شما چیست؟
  • فعالیت کسب و کار شما از چه تاریخی شروع شده و چه پیامی پشت نام اوست؟
  • مشتری شما به چه طرح و خدماتی بیشتر تمایل دارد؟

اطمینان حاصل کنید که در تمام طول مسیر با مشتریان خود دوستانه باقی خواهید ماند. زیرا شما یک حرفه ای هستید و این وظیفه شماست که مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.

عوامل مهم در اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور

بعد از اینکه ایده های اولیه خود را روی کاغذ پیاده کردید، باید مشکلات آنها را برطرف کنید. برای این کار باید در نظر داشته باشید که اصول طراحی لوگو را رعایت کرده اید و از رنگ های مناسب برای طراحی لوگو استفاده کرده اید. در مرحله بعد سعی کنید از بین طرح های مختلفی که انجام داده اید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید و روی آن کار کنید.

یکی از عواملی که در اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور می تواند بر موفقیت شما تأثیر بگذارد، دریافت بازخورد از افرادی است که ایده های شما را می بینند. برای این کار بهتر است هم از افراد عادی و هم افرادی که تجربه و تخصص زیادی در زمینه طراحی لوگو دارند مشورت کنید. به این ترتیب می توانید ایده ای کامل و جذاب برای طراحی لوگو انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور : قیمت طراحی لوگو
اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور

مراحل اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور

  • کلمات کلیدی را پیدا کنید

در این مرحله از اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور ، زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از مشتری خود دریافت کردید، باید بتوانید آنها را به یک لوگوی مناسب تبدیل کنید. با تهیه لیستی از تمام کلمات کلیدی مرتبط برای پروژه خود شروع کنید. وقتی به برند فکر می کنید هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید و نگران معنی دار شدن آن نباشید. چون قرار نیست آن را به کسی نشان دهید.

  • ایده هایی که به ذهنتان خطور کرده است را ترسیم نمایید

در این مرحله از اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور به طرح «عالی و زیبا» فکر نکنید و سریع طراحی خود را شروع کنید. تنها پیشنهاد ما برای انتقال ایده این است که آنها را روی کاغذ بکشید. شما باید تا حد امکان ایده ها و آیتم ها را ترسیم کنید.

وقتی احساس کردید که تمام ایده ها تمام شده اند، وقت آن است که کاغذ را کنار بگذارید و منتظر رسیدن فردا باشید. گاهی لازم است یک قدم به عقب برگردید و طرح خود را با چشمانی دقیق تر مشاهده کنید. در اینجا ممکن است با برخی اشتباهات مواجه شوید و آنها را با ایده های جدیدتر جایگزین کنید و نتیجه نهایی خود را بهبود بخشید.

  • طرح های خود را اصلاح کنید

دوباره به همه طرح‌ های خود نگاه کنید، این بار به‌طور انتقادی به دنبال اشتباهات باشید، راه‌هایی برای بهبود آنها پیدا کنید و موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس، چند طرح را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و آنها را بارها و بارها طراحی کنید. کشیدن چندین بار یک چیز به نظر اتلاف وقت است، اما در واقع بسیار مفید است. هر نسخه بهتر از نسخه قبلی می شود و می توانید در دهمین تلاش خود بهترین نسخه را بکشید.

  • بازخورد نهایی دریافت کنید

یکی از مراحل اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور اینگونه است که بهترین طرح ها را برای دریافت بازخورد از مخاطبان یا عزیزان خود انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم دو تا سه طرح انتخاب نهایی شما باشد تا پروژه شما منحصر به فرد شود. در مرحله اول فقط طرح های سیاه و سفید لوگوی شما باید جلوی آنها قرار گیرد، افزودن رنگ باعث تمرکز مخاطب می شود و مفهوم اصلی کمتر دیده می شود. فراموش نکنید که هنگام ارائه طرح خود، توضیحات مفصلی را تهیه کنید. در اینجا بهتر است توضیحات فهرست کاملی از مفاهیم، ​​عناصر و ترکیبات به کار رفته در لوگوی شما باشد.

  • طرح‌های دیجیتالی ایجاد کنید

پس از اینکه مشتری شما یکی را انتخاب کرد، وقت آن است که طرح خود را به Illustrator ببرید.

چند راه مختلف برای ایجاد لوگو در ایلاستریتور وجود دارد: ردیابی زنده در ایلاستریتور پس از طراحی با دست روی کاغذ یا فتوشاپ، یا طراحی با ابزار قلم در ایلاستریتور.

هیچ یک از این تکنیک ها بهتر از دیگری نیست، اما یکی از آنها برای پروژه فعلی شما مناسب تر است.

  • متن اضافه کنید

اکنون که لوگوی شما آنگونه که می خواهید طراحی شده است، زمان آن رسیده است که یک شعار برای برند خود انتخاب کنید. برای یادگیری طراحی لوگو با ایلاستریتور، باید بدانید که جای مناسبی برای قرار دادن شعار وجود ندارد، اما شاید ساده ترین کار این باشد که آن را در زیر لوگو با فونت تمیز و مطابق با سبک طراحی اضافه کنید.

برای شروع، با ایجاد یک خط یا شکل شروع کنید که مسیری را برای شعار فراهم می کند. سپس بر روی ابزار Type on a Path کلیک کرده و روی خط خود کلیک کنید. سپس، شروع به تایپ کنید! متن را در مرکز قرار دهید و آن را به اندازه دلخواه دراز کنید.

هنگام انتخاب فونت، فونتی را پیدا کنید که با تصویر شما مطابقت داشته باشد و مکمل آن باشد و مطمئن شوید که این دو با یکدیگر رقابت ندارند. تصویر شما باید هماهنگ باشد. فونت های اسکریپت یا جدیدترین فونت ها را امتحان کنید.

اگر پروژه طراحی لوگوی شما فقط یک حرف است، باید ارزش ها و زیبایی شناسی برند را تنها با استفاده از تایپوگرافی بیان کنید. در این صورت در انتخاب فونت خود دقت بیشتری داشته باشید. به کنتراست، و فاصله بین آنها توجه کنید و با آنها بازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو در ایلوستریتور
  • اضافه کردن رنگ‌ ها

وقتی شروع به اضافه کردن رنگ می کنید، مطمئن شوید که رنگ هایی که استفاده می کنید برای برند شما مناسب هستند. با یادگیری تئوری رنگ ها و فرآیند ترکیب آنها شروع کنید.

ابتدا عناصری را که نیاز به رنگ دارند انتخاب کنید. سپس بر روی ابزار Shape Builder کلیک کنید و روی فضاهایی که نیاز به رنگ دارند نگه دارید.

هنگامی که اشکال را ایجاد کردید، می توانید شروع به بازی با رنگ ها کنید! با گروه بندی تمام عناصری که رنگ یکسانی دارند شروع کنید. با این کار تغییر رنگ بعدا برای شما آسان تر می شود. سپس، تمام عناصری را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید. روی تابع Recolor Artwork در نوار ابزار کلیک کنید و شروع به تنظیم مقادیر رنگ کنید.

  • لوگوی خود را ارائه دهید

هنگامی که نتیجه نهایی لوگوی شما عالی به نظر می رسد، زمان ارائه آن به مشتری است. مطمئن شوید که نسخه های رنگی مختلف را به آنها نشان می دهید. به یاد داشته باشید که لازم نیست از ماکت ها و افکت های فانتزی زیاد استفاده کنید. فقط سعی کنید آن را ساده و واضح نگه دارید.

  • فایل‌های نهایی را صادر کنید

آخرین مرحله از اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور یادگیری طراحی لوگو با ایلاستریتور، صادرات فایل ها است. برای استفاده از لوگو در رسانه های مختلف، به فایل های مناسب نیاز دارید. بنابراین مطمئن شوید که هر فایلی را که مشتری شما نیاز دارد ارسال می کنید. این طرح ها معمولاً شامل نسخه های افقی و عمودی و همچنین نسخه های تمام رنگی، سیاه و سفید، فقط مشکی یا فقط سفید می شوند.

برای تکرار لوگوها، باید از فایل لوگو در این ۷ فرمت خروجی بگیرید:

  • فایل Illustrator در هر دو پروفایل رنگی CMYK و RGB
  • فایل EPS در هر دو پروفایل رنگی CMYK و RGB
  • فایل SVG در پروفایل رنگی RGB
  • فایل PNG (با پس زمینه شفاف) در پروفایل رنگی RGB
  • فایل JPG در پروفایل رنگی RGB

توجه: برای تغییر سیستم رنگ (CMYK برای چاپ و RGB برای وب)، روی File > Document Color Mode کلیک کنید و نمایه مورد نظر را انتخاب کنید. داشتن هر دو نسخه CMYK و RGB برای چاپ و استفاده دیجیتال مهم است.

با نامگذاری صحیح فایل های خود را سازماندهی کنید. از نام هایی استفاده کنید که محتویات هر فایل را توصیف کنند.

همانطور که فرآیند طراحی لوگو چالش برانگیز به نظر می رسد، اگر مراحلی را که باید دنبال کنید را بدانید، می تواند به یک فرآیند سرگرم کننده تبدیل شود و پس از چند پروژه، گردش کار طراحی لوگو منحصر به فرد خود را برای اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور بدست می‌آورید. فقط به یاد داشته باشید که جسور باشید، جرأت کنید چیزهای جدید را امتحان کنید و از منطقه راحتی خود خارج شوید و از همه چیز لذت ببرید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی لوگو در ایلوستریتور : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید