08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اتود در طراحی کاتالوگ چیست؟ چگونه کیفیت طراحی را بهبود میبخشد؟

5/5
اتود در طراحی کاتالوگ

اتود در طراحی کاتالوگ چیست؟ 

طرح مقدماتی اتود در طراحی کاتالوگ را (Sketch in graphic design) می گویند که ریشه ی فرانسوی دارد. در واقع به طرحی که طراح گرافیک، پیش از شروع طراحی کاتالوگ، به صورت دستی آماده می‌کند و به سیستم طراحی گرافیک نیازی ندارد، اتود یا پیش طراحی گفته می‌شود.  به کمک اتود طراحی گرافیکی طراح می‌تواند ایده‌های جذابی که در ذهن خود دارد روی کاغذ معمولی یا دیجیتالی پیاده کند. به کمک اتود طراحی گرافیکی طراحان، طرح اولیه  کاتالوگ خود را به کارفرما یا مشتری ارائه می‌دهند.

اتود در طراحی کاتالوگ با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای مختلف قابل انجام است. این بخش مهمی از طراحی گرافیک است که به طراحان اجازه می دهد تا ایده های خود را بدون محدودیت بررسی کنند.

اهمیت اتود در طراحی کاتالوگ

 میزان اهمیت اتود زدن در کارهای گرافیکی آنقدر بالاست که بعضی از تیم‌ها در شرایط استخدام کارشناس گرافیست مهارت اتود زدن را مطرح می‌کنند. در دنیای امروز که اکثر یا می‌توان گفت همه کارهای تبلیغاتی به گرافیک وابسته است و طراحی گرافیکی تبلیغات بسیار کار حساسی است، آشنایی دیزاینرها با بخش‌های مختلف گرافیک مانند اتود زدن، ریدیزاین طراحی و… بسیار موثر خواهد بود.

  دلیل اهمیت بسیار بالای اتود زدن در طراحی گرافیک به این خاطر است که گرافیست با داشتن یک طرح کامل و حرفه‌ای می‌تواند به بهترین شکل دیزاین تصاویر مختلف را انجام دهد. معمولا کارفرما در هنگام بستن قرارداد طراحی گرافیک خواسته‌های خود را مطرح می‌کند و در صورت نیاز، یک اتود دستی اولیه هم از طراح درخواست می‌کند. اگر طراح یک سیستم خوب برای طراحی گرافیک تهیه کند، می‌تواند طرح‌های بهتری برای جلب رضایت کارفرما ایجاد کند.

مزایای اتود در طراحی کاتالوگ

  • اولین مزیت اتوداصلاح ایده ی اولیه است و باعث می شود که طراح ایده ها و چارچوب های خود را بهبود ببخشد و بهترین طراحی کاتالوگ خود را داشته باشد.
  • یکی دیگر از مزایای اتود زدنصرفه جویی در هزینه و زمان است .

طراحان کاتالوگ می توانند طرح خود را به کارفرمایان و مشتریان خود نشان دهند و سلیقه ی خود را به آن ها نزدیک کنند

بیشتر بخوانید مقاله اتود در طراحی کاتالوگ چیست؟ : طراحی و چاپ کاتالوگ

کاتالوگ محصول

ابزار مورد نیاز طراحی اتود

مسلما هر کاری نیاز به تجهیزاتی دارند و اتود زدن هم نیاز به مداد اتود یا مداد فشاری، مداد تراش های اشاره گر، گرافیت یا سرب سیاه، پاک کن گرافیتی و خط کش straight Edgeو… نیاز دارد . به یاد داشته باشید که تنها این تجهیزات شما را یک طراحی ماهر یا اتود زن ماهر تبدیل نمی کند.

اتود اولیه را از طراح کاتالوگ بخواهید

     پیش از اینکه شما به سمت طراحی کامل کاتالوگ قدم بردارید فراموش نکنید که می توانید در این بخش به طراح خود کمک کنید و از او یک اتود اولیه بخواهید بعد در خصوص اتود اولیه اعمال نظر و دیدگاه کنید و در گام بعدی در خصوص ادامه روند اجرای طراحی کاتالوگ اقدام کنید . طراح شما باید اصول چاپ کاتالوگ را بداند و این موضوع می تواند در اولین بخش یعنی ارسال اتود های اولیه نمود پیدا کند.

مهارت های لازم اتود در طراحی کاتالوگ

  • طراحی شهودی

این تکنیک نه تنها برای اتود زدن بلکه برای هر کار طراحی مفید است. به طوری که طراح باید قبل از طراحی سه بعدی تصویر ، باید طرح دو بعدی ان را رسم کند تا به شما کمک کند تصویری که در ذهن دارید را بهتر رسم کنید.

  • اتود زدن به سبک تونال یا نهان مایه ای

این تکنیک بر خلاف سایه زدن ، دارای هیچ گونه خط قابل مشاهده ای نیست. معمولا شیوه ی قلم این طرح ها با ریتم و شیوه ی خاصی روی کاغذ حرکت می کند پس در نتیجه فشار قلم و مقیاس گرافیتی بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

  • سایه زنی(هاشور زنی)

جز اصلی ترین مهارت های برای اتود زدن سایه زنی است .برای حجم دادن به فیگور و سایه انداختن خطوط شبیه به خطوط مجوجود در طرح سایه زنی می گویند. با رسم و کشیدن مناسب این خطوط می توان اندازه ی مناسبی برای طرح خود به وجود بیاوریم.

بیشتر بخوانید مقاله اتود در طراحی کاتالوگ چیست؟ : مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

کاتالوگ با پاورپوینت

اهمیت کاتالوگ محصول

  • طراحی کاتالوگ به برنامه‌ریزی ارائه محصول جدید کمک می‌کند.
  • کاتالوگ محصول با ارائه یک نمای کلی از تمام اطلاعات محصولات تجاری، به مدیران بازاریابی محصول کمک می‌کند تا پیشنهادات محصول جدید را ترسیم کنند.
  • روند فروش را بهبود می‌بخشد: کاتالوگ محصول به نمایندگان فروش این امکان را می‌دهد که اطلاعات محصول را از یک مکان تهیه کنند. این به آنها امکان می‌دهد تا مکالمات فروش معنی‌داری داشته باشند، که مشتریان بالقوه را بهتر درگیر می‌کند و نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشد.
  • مواد مرجع مفیدی را برای بازاریابان فراهم می کند: بازاریابان می‌توانند به راحتی به جزئیات محصول مانند رنگ‌های موجود و تخفیف‌ها مراجعه کنند تا جزئیات فریبنده محصول را در محتوایی که ایجاد می‌کنند و تبلیغاتی که اجرا می‌کنند به اشتراک بگذارند.
  • به عنوان راهنمای مرجع برای شرکای خارجی و بازاریابان میدانی عمل می کند.
  • شرکای خارجی مانند آژانس‌ها و فروشندگان ارزش افزوده می‌توانند برای جزئیات محصول به کاتالوگ شما مراجعه کنند تا با خریداران خود به اشتراک بگذارند. در همین راستا، بازاریاب‌های میدانی از کاتالوگ استفاده می‌کنند تا جزئیات دقیق محصول و قیمت را به مشتریانی که نسخه‌های نمایشی محصول را به آنها ارائه می‌دهند، ارائه دهند.

مراحل طراحی اتود

اولین نکته ای که باید طراحان به آن توجه کنند، شناخت کسب و کار مشتری است. طراحان باید قبل از شروع اتود زدن کاتالوگ ، در مورد خدمات و کالا های ان شرکتی که می خواهند کاتالوگ طراحی بکنند ، تحقیق کنند.

  • تکمیل کردن طرح اولیه

در این بخش از میان طرح های اولیه یک طرح انتخاب می شود و معایب و مشکلات ان را اصلاح می کنیم تا یک کاتالوگ جذاب و حرفه ای داشته باشیم.

  • استفاده از نرم افزارهای تخصصی اتود در طراحی کاتالوگ

با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان تمام شاخه های گرافیت دچار تحول شده اند. یکی از این پیشرفت ها استفاده از نرم افزارهای تخصصی اتود در طراحی کاتالوگ است. از مزایای این نرم افزار کمک به طراحی اتود و ایده های مناسب برای ایجاد کاتالوگ است.

  • اطلاعات خود را کامل کنید

برای طراحی کاتالوگ به صورت تکمیل محتوا شامل عکس، دیتا،محصول یا خدمات لگو به صورت لایه باز کلیه موارد به صورت شفاف و واضح دسته بندی شده در اختیار طراح برای طراحی کاتالوگ قرار داده شده است. دقت کنید که عکس های محصولات با کیفیت و واضح باشد و هر کدام دسته بندی شده باشد

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

طراحی کاتالوگ با پاورپوینت
  • افزودن رنگ به طراحی تکمیلی کاتالوگ

در این مرحله با کمک نرم افزار های اتود زنی به ما کمک می شود تا بهترین رنگ را برای طراحی کاتالوگ خود استفاده نماییم .

از مهم ترین نکاتی که باید در این مرحله به ان دقت کنیم انتخاب رنگ مناسب برای کاتالوگ می باشد. به طور کلی رنگ باعث جذب وتاثیرگذاری بر مشتریان وکارفرما می شود.

مرحله نهایی در طراحی اتود

در این مرحله طراحان برای آخرین بار به اصلاح و بررسی پیش طرح می پردازند. هدف از این کار اصلاح ایرادها و معایب موجود در کاتالوگ است.

کلام آخر در اتود در طراحی کاتالوگ 

   اتود زدن کاتالوگ به معنای طراحی اولیه یا همان طراحی سریع و بدون جزییات است که یک طراح با استفاده از دانش خود و اطلاعاتی که کارفرما به آن داده است، اقدام به پیاده سازی آن می‌کند. یکی از انواع خدمات دیزاین گرافیکی که شرکت‌ها و کارشناسان گرافیک مختلف ارائه می‌دهند، اتود زدن به صورت دستی و با سیستم است.

با تمرین های پیوسته و دیدن کاتالوگ های معروف ، طراح خود را مجاب به یادگیری بهتر در طراحی می کند و باعث می شود که طراح مهارت کافی و لازم را در اتود زنی به دست بیاورد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید