08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

5/5
قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از مهمترین معیارهایی است که صاحبین کسب کار برای ثبت سفارش خود آن را مد نظر قرار می دهند. از آنجایی که کاتالوگ و بروشور هریک بنابر ماهیت خود در معرفی و شناخته شدن کسب و کارها تاثیر بسزایی دارند، از اصلی ترین استراتژی های تبلیغاتی تجارت ها بوده و معمولا در تعداد تیراژ قابل توجهی سفارش داده می شوند؛ همانطور که گفته شد، بنابر اصول اولیه ای نظیر طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور، کیفیت متریال به کار رفته، رنگ بندی، کیفیت چاپ و مواردی از این دست، قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور متفاوت خواهد بود.

علاوه بر عوامل گفته شده، کاتالوگ و بروشور با تمام ویژگی های مشابهی که دارند، دارای ماهیت، کاربرد و حتی نحوه طراحی متفاوتی می باشند. فارق از تفاوت های بروشور و کاتالوگ و حتی دیگر ابزار های تبلیغاتی، هریک از این موارد دارای درجه کیفی های متفاوتی می باشند که انتخاب هریک از آنها نقش مستقیمی در تعیین قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور خواهد داشت. برای تصمیم گیری بهتر شما، در ادامه، برای گام نخست به معرفی کاتالوگ و بروشور پرداخته و در ادامه عوامل عمومی موثر بر طراحی آنها را شرح می دهیم.

قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ چیست ؟

درواقع، کاتالوگ ها کتابچه هایی هستند که با عنوان کالانماهای صنعتی و تبلیغاتی نیز شناخته می شوند. درحقیقت این کتابچه ها شرح و تعریف کاملی از خدمات و محصولات ارائه شده توسط برند و کسب و کارها را به صورت منحصر به فرد ارائه می دهند. معمولا طراحی کاتالوگ‌‌ تبلیغاتی با معرفی برند و تاریخچه کسب و کار مورد نظر آغاز شده و در ابتدا به شرح اهداف و چشم‌انداز‌ها پرداخته و مخاطبین خود را با سیاست‌های کلی کسب و کار خود روبرو می‌کنند. بعد از این توضیحات، ادامه صفحات کاتالوگ به معرفی مزیت‌های رقابتی و جزئیات تمامی خدمات و محصولات ارائه شده برند پرداخته و در پایان در صفحات نهایی به ارائه استاندارد‌ها، گواهینامه‌ها، تندیس‌ها و مدارک اخذ شده کسب و کار می پردازد.

بروشور چیست ؟

بروشور یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی بسیار پرکاربرد و در بسیاری از مواقع الزامیست، در نقطه ی مقابل کاتالوگ،  بروشور کتابچه یا مجموعه صفحاتی کوچک‌تر از کاتالوگ می باشد که حاوی اطلاعات و تصاویری در مورد یک محصول، خدمت و به‌طورکلی یک موضوع خاص در خصوص کسب و کار، خدمات اجتماعی و هر موضوع دیگری است. به بیان دیگر، از دسته ی ابزارهای تبلیغاتی، بروشورها را می توانیم نوعی اسناد تبلیغاتی برشماریم که معمولا برای معرفی یک شرکت، محصولات و خدمات آن به مشتریان بالقوه و تشریح مزایای ارائه‌شده به آنان کاربرد دارد. برای این منظور، بروشورها در قالب نسخه‌های چاپی و عموما روی کاغذهای باکیفیت طراحی و چاپ شده و در مقایسه با کاتالوگ‌ها، رنگارنگ‌تر، در تیراژ بالاتر و حتی با قیمتی مناسب تر خواهند بود. با این حال، کیفیت کاغذ و چاپ و مهمتر از همه طراحی بروشور می تواند بر حرفه ای بودن کار شما تاثیرگذاشته و همچنین قیمت تمام شده آن را افزایش یا کاهش دهد.

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

هزینه و قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

در حقیقت، در دنیای تجارت امروزی، تبلیغات از اصلی ترین لازمه های دوام و همچنین پیشرفت در بازار می باشد. درواقع، تبلیغات است که با روش ها و استراتژی های متنوع خود شمارا به مخاطبین هدفتان معرفی کرده و موجب فروش، ارائه خدمات و یا به هرطریقی سودآوری شما خواهد شد. به بیان ساده تر، هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات، نمی تواند شناخته شود و در ادامه نخواهد توانست پابرجا بماند. تاثیر تبلیغات به قدری است که حتی معروف ترین و بزرگترین برند های جهانی نیز روز به روز در این حوزه بیشتر وارد شده و حتی با یکدیگر رقابت می کنند، چراکه می دانند راز دوام و پیشرفت روز افزون خود در شناخته تر شدن و مطرح بودن در دنیای تجارت می باشد و این موضوع تنها با تبلیغات میسر خواهد بود.

کاتالوگ و بروشور نیز یکی از تاثیرگذارترین و پرکاربردترین ابزار های تبلیغاتی می باشند که نقش بسزایی را در معرفی و تشریح تمامی خدمات و یا محصولات برند ها ایفا می کنند. از آنجایی که قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور از ملاک های اصلی مدیران کسب و کارها می باشد، باید توجه داشته باشید که هزینه های تمام شده برای طراحی و چاپ یک تبلیغ گرافیکی به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. در واقع، از تعداد صفحات گرفته تا سبک طراحی و ابعاد مد نظر در هزینه نهایی هریک از این ابزارهای تبلیغاتی تاثیرگذار می باشند.

از آنجایی که دو مرحله ی طراحی و چاپ از اساسی ترین مراحل آماده سازی کاتالوگ و بروشور می باشند، برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت هریک از آنها را در ادامه بررسی می کنیم.

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

هزینه و قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ و یا بروشور بر اساس صفحات داخلی و جلد و پشت جلد تعیین خواهد شد و با افزایش تعداد صفحات، هزینه طراحی شما می تواند مناسب تر تمام شود. بطورکلی، تعیین قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور به موارد زیر بستگی دارد:

  • طراحی صفحات داخلی
  • طراحی جلد و پشت جلد
  • سبک طراحی اعم از ژورنالی- ترکیبی- صفحه آرایی
  • طراحی منحصر به فرد و اختصاصی برند
  • طراحی اختصاصی و ویژه متناسب با نوع کسب و کار

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت چاپ کاتالوگ و بروشور

هزینه های چاپ ابزارهای تبلیغاتی نظیر کاتالوگ و بروشور حاوی بازه و متغیر های بیشتری می باشد که برای استعلام دقیق قیمت آن لازم است با کارشناسان و فعالان این حوزه مشاوره کرده و براساس نظر و نیاز خود این مورد را نیز تعیین کنید.

بطورکلی عواملی که در هزینه چاپ کاتالوگ و بعضا بروشور تاثیر گذار خواهند بود، عبارتند از:

  • ابعاد کاتالوگ (خشتی مربعی ، A5 , A4 )
  • ابعاد بروشور
  • جنس کاغذ و روکش
  • نوع چاپ (افست یا دیجیتال )
  • تعداد صفحات
  • تعداد رنگ های انتخابی به همراه گارانتی رنگ و تضمین کیفیت
  • تیراژ چاپ (برای افست حداقل تیراژ 1000 نسخه می باشد )
  • نوع صحافی (مثل منگنه ساده یا منگنه لوپ و… )
قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

۴ راز طراحی کاتالوگ و بروشور حرفه ای

۱ . عکس های فوق العاده

عکس های منحرص به فرد، حرفه ای و باکیفیت از اصلی ترین عناصر یک بروشور و کاتالوگ حرفه ای می باشد. متاسفانه یکی از پیشنهادات رایج برای کاهش قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور، استفاده از تصاویر با کیفیت معمولی تر می باشد. اما اگر به دنبال نتایج عالی و یک برندسازی موفق هستید، توصیه می کنیم از تصاویر با کیفیت استفاده کرده و از محصولات و یا پیشنهادهای اصلی خود برای برجسته کردن کارهایی که میکنید به بهترین نحو استفاده نمایید. برای این کار توصیه می کنیم حتما از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بهره ببرید.

۲. طراحی هماهنگ

برای طراحی بروشور و کاتالوگ حرفه ای دقت داشته باشید که فونت ها و رنگ های متن خود را حداکثر در چند گزینه محدود و مشخص نگه دارید و همچنین فواصل استاندارد بین متون را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که همیشه ارائه با کیفیت نشان از یک محصول با کیفیت خواهد بود، پس سعی کنید نسبت به متون  و توضیحات خود، فضای مناسبی را به عکس های خود اختصاص داده و گرافیک صفحات را در اولویت قرار دهید.

۳. اولویت بندی محصولات

برای طراحی این دست از ابزار های تبلیغاتی، در نظر داشته باشید که کاتالوگ و بروشور شما نباید تنها لیستی از محصولاتتان به ترتیب حروف الفبا باشد؛ پس سعی کنید فضای بیشتری را به محصولات پر فروش خود اختصاص داده و طراحی آنها در چند صفحه پخش کنید.

۴. ادغام با تجارت الکترونیک

کاتالوگ ها و بروشور ها می توانند یک راه عالی برای ورود افراد به دنیای تجاری آنلاین شما باشند. به این صورت که با قرار دادن  کدهای QR و آدرس سایت و شبکه های اجتماعی خود در طراحی آنها می توانید ورودی های بسیاری را از از قسمت تجاری آنلاین خود دریافت کنید.

قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

چکار کنیم تا قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور را کاهش دهیم؟

یکی از بهترین روش های کاهش قیمت طراحی کاتالوگ و بروشورف سفارش چاپ انها در تیراژ بالا می باشد؛ این به دلیل است که در  روند چاپ، مخصصوصا در چاپ کاتالوگ قیمت زینک و چاپ ثابت بوده و با بالا رفتن تیراژ مثلا با تیراژ های بالای ۲۰۰۰ عملا تنها هزینه کاغذ می باشد که افزایش خواهد داشت و مابقی عوامل تقریبا ثابت خواهند ماند. و در ادامه، بعضی از کارشناسان حرفه ای این حوزه می توانند با راهنمایی های تخصصی خود، در انتخاب متریال ها و سایز گزینه های سفارش شمارا راهنمایی کرده و بر اساس نیاز کاری شما، با انتخاب موارد مناسب در کاهش قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور شما کمک کننده باشند. برای این منظور پیشنهاد میکنیم با کارشناسان کانون نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس بگیرید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید