08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

قیمت طراحی انواع لوگو

5/5
قیمت طراحی انواع لوگو

قیمت طراحی انواع لوگو چگونه محاسبه می شود؟

به راستی قیمت طراحی انواع لوگو بر چه اساسی محاسبه می شود؟ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه آیتم هایی سبب تفاوت قیمت در طراحی لوگو خواهند شد؟ یا اصلا ارزش واقعی و قیمت طراحی لوگو چقدر است؟ آیا واقعا کیفیت کار تحویلی با میزان مبلغی که شما پرداخته اید، برابری می کند؟

در اینجا مکالمه ای وجود دارد که ما در مجموعه نقش آبرنگ بارها شاهد آن بوده ایم:

“یک گرافیست بابت طراحی لوگو، از من 5 میلیون تومان درخواست کرده است. آیا این قیمت عادلانه ای است یا آن ها مرا ساده فرض کرده اند؟! این مبلغ واقعا پرت است! من می توانم شخصی را پیدا کنم که می تواند با 50 هزار تومان این کار را انجام دهد. فقط از کیفیت کارش مطمئن نیستم!”

ما نیز به دفعات زیاد، از این دست ادعا ها و قیمت های کم و زیاد نا متعارف در راستای کاری خود دیده ایم. بسیاری از افراد می باشند که پیشنهاد طراحی لوگو ارزان قیمت با هزینه های بسیار اندک را به شما ارائه می کنند؛ اما به راستی کیفیت و حرفه ای بودن لوگویی که به شما تحویل می دهند، قابل دفاع خواهد بود؟ اصلا و ابدا! 

درواقع، لوگو اصلی ترین نشان تجاری شما بوده که شمایی کلی از کسب و کار و حرفه ای بودن شمارا در یک نگاه، به مخاطب نشان خواهد داد. طراحی تخصصی لوگو از آنجایی اهمیت دارد، که نمای کلی آن، در عین سادگی بتواند حوضه کاری، هدف، برند و یا حتی نام تجاری شما را بازگو کند. و از آنجایی که روی تمام خدمات، محصولات، اسناد و مدارک، رسانه ها و شبکه های اجتماعی و بطورکلی روی تمام موارد مرتبط با کار شما، ثبت خواهد شد، باید در طراحی آن بسیار توجه کرده و از افراد متخصص کمک بگیرید. ما در این مطلب، به بررسی مهمترین نکات تاثیرگذار در قیمت طراحی انواع لوگو پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا بتوانید یک دید کلی از نحوه محاصبه این هزینه ها بدست آورید.

روند طراحی لوگو تایپوگرافی

بحث مقاله ما در مورد قیمت طراحی لوگو است. هر کسی می تواند بسته به توانایی اش، روی کارش ارزش گذاری کند. قصد ما این نیست که بخواهیم، کسی را که بودجه اش برای یک طراحی لوگوی حرفه ای کافی نیست، مورد تمسخر قرار دهیم و یا اینکه کسی را متقاعد کنیم که باید پلن گرانتری را برای طراحی لوگوی خود انتخاب کند. ما می خواهیم شما را از ویژگی های آنچه که انتخاب می کنید، آگاه کنیم.

در واقع هدف ما این است که با تصویر یک دورنمای کلی، انتظارات واقع بینانه ای از آنچه با بودجه شما تناسب دارد، داشته باشید. بنابراین دلیلی ندارد که نا امید شوید. چرا که برای هر مبلغی، یک طراحی لوگوی متناسب وجود دارد. به قول معروف، هر چقدر پول بدهید، آش می خورید. کانون نقش آبرنگ به عنوان یکی از تخصصی ترین شرکت طراحی لوگو در اصفهان، پاسخگوی شما خواهد بود.

قیمت طراحی انواع لوگو

برای طراحی لوگو تایپوگرافی چگونه برند را ارزیابی کنیم؟

افراد خارج از صنعت طراحی که تفاوت های ظریف در قیمت طراحی لوگو در اصفهان را متوجه نمی شوند، را عمدتا از تفاوت های فاحشی که میان پلن های قیمت وجود دارد، گیج می شوند. همانطور که گفتیم، قیمت طراحی لوگو بسیار متفاوت است؛ از 50 هزار تومان تا میلیون ها تومان. این همه تفاوت چگونه ممکن است؟ چطور ممکن است طراحی یک لوگوی 50 هزار تومانی با یک لوگوی 5 میلیون تومانی یکی باشد؟

گرچه این مبحث بسیار پیچیده تر از آن است که بتوانیم در یک مقاله کوتاه، به طور جامع در مورد آن صحبت کنیم، اما برای ساده تر شدن موضوع، ما سه دامنه مختلف را برای قیمت طراحی انواع لوگو در نظر می گیریم:

  1. سطح پایین (هزار تومان تا 500 هزار تومان)
  2. معمولی (از 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان)
  3. گران قیمت (بالای 2 میلیون تومان)

ما به شما توضیح خواهیم داد که در هر یک از این سطوح چه اتفاقی می افتد و چرا هزینه آن به این مقدار برآورد شده است.

محاسبه قیمت طراحی انواع لوگو

موارد تاثیرگذار در قیمت طراحی انواع لوگو

وقتی می گوییم که طراحی لوگوی 50 هزار تومانی با لوگوی 500 هزار تومانی و یا لوگوی 5 میلیون تومانی یکسان نیست، منظور این است که فرایند استفاده شده برای رسیدن به طرح این لوگو ها متفاوت است. در حالی که ممکن است نتیجه در یک چشم آموزش ندیده (شخصی که سر رشته ای از کار طراحی گرافیکی ندارد)، یکسان باشد؛ اما کار انجام شده در هر یک از نظم و اصول متفاوتی برخوردار است.

قبل از شروع مقایسه مان، می خواهیم به یک تفاوت دیگر اشاره کنیم که بندرت در محافل طراحی مورد بحث قرار گرفته است.

البته قیمت طراحی انواع لوگو به مشتری نیز بستگی دارد! درواقع، ارزش طراحی لوگو فقط در کار طراح نیست؛ طبیعتا بیزنسی که لوگو و برند خود را برای مخاطبان زیادی به نمایش بگذارد و سالانه میلیون ها تومان سود کسب کند، باید مبلغی بیشتر از یک تجارت کوچک خانگی را، برای طراحی لوگوی خود پرداخت کند.

قیمت طراحی انواع لوگو در اصفهان

سازمان های غیر انتفاعی و مشاغل خرد محلی بودجه کمتری دارند و از طراحی لوگوی برند خود، انتظار بازده زیادی ندارند. طراحان هم غالباً تصمیم می گیرند قیمت خود را پایین بیاورند یا حتی خدمات مناسب را برای تأمین نیاز مشتریان خرده  ارائه دهند.

مشاغل بزرگتر در بهره گیری از طراحی لوگو، برای به دست آوردن مشتری بیشتر و شناخته شدن به عنوان یک مارک برتر مایل به سرمایه گذاری بیشتری هم هستند؛ زیرا این سرمایه گذاری مستقیماً منجر به سود بیشتر می شود.

اکنون که سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت طراحی انواع لوگو را دانستید، بیایید به موضوع اصلی این پست برگردیم: تفاوت در روند طراحی.

بیشتر بخوانید: راز های طراحی لوگو حرفه ای

قیمت طراحی انواع لوگو

این لوگو قرار است در کجاها استفاده شود؟

اینکه لوگوی طراحی شده توسط شما در چه فضاهای فیزیکی یا دیجیتالی قرار است استفاده شود، قاعدتا بر روی نوع طراحی شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید لوگوی طراحی شده را تبلیغات بیلبوردی استفاده کنید، می توانید آرم هایی با مقیاس بزرگتر و با جزئیات بیشتری طراحی کنید. اگر قرار است تنها بر روی پروفایل شبکه های اجتماعی گذاشته شود، باید سادگی و مقیاس های کوچک را انتخاب کنید.

موارد زیر، جاهایی هستند که لوگوی تایپوگرافی شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد:

  • وبسایت و شبکه های اجتماعی
  • بیلبورد ها و بنرها
  • بسته بندی محصولات و بگ شاپ ها
  • آگهی ها
  • پروفایل ها و بنرهای شبکه های اجتماعی
  • کارت ویزیت
  • سربرگ های شرکت (فاکتورها، اسناد داخلی)
  • کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل
  • هدایای تبلیغاتی مانند خودکار، پیراهن، لیوان و غیره

همچنین باید شکل طراحی لوگو تایپوگرافی و چگونگی متناسب بودن آن با محیط اطراف را در نظر بگیرید.

قیمت طراحی انواع لوگو

روند طراحی لوگو 50 هزار تومانی

50 هزار تومان، کمترین هزینه ای است که می توانید برای طراحی یک لوگو بپردازید؛البته انتظار نداشته باشید که طرح ارائه شده با استاندارد های جهانی طراحی لوگو، مطابقت داشته باشد.

شاید بپرسید که چگونه ممکن است طراحی بخواهد با این قیمت کار کند؟ به دلایل زیر:

  1. آن ها طراحان تمام وقت نیستند و برای اشخاص زیادی کار می کنند.
  2. هر ماه 10-20 لوگو طراحی می کنند.
  3. شغل دومشان است و تنها برای تامین هزینه امرار معاش این کار را انجام می دهند.

 

اگر شما پروژه طراحی لوگوی خود را به یک طراح تمام وقت بسپارید، باید تعجب کنید که او در قبال مدت زمان زیادی که روی طراحی لوگوی شما زمان می گذارد، مبلغ به این ناچیزی را دریافت می کند. اگر طراحی لوگوی شما یکی از ده پروژه ای است که در هفته جاری روی آن کار می کنند، آیا می توانید از کیفیت آنچه دریافت می کنید، مطمئن باشید؟ وقتی طراح مبلغ کمی دریافت می کند، مجبور می شود به سرعت یک پروژه را به نتیجه برساند؛ در این میان مجبور می شود که کیفیت کار را فدای کمیت کرده و از جزئیات طراحی چشم پوشی کند.

طراحی لوگو خلاقانه

به هیچ وجه نمی توان طراحی لوگو را مانند خط تولید یک کارخانه بهینه کرد و هر چند ساعت یکبار چندین لوگوی با کیفیت تولید کرد! روند خلاقیت به این روش کار نمی کند.

به طور معمول، اولین چیزی که از شما زمان می گیرد، گذراندن مرحله تحقیق است.

تحقیقات طراحی اولین قدم در روند طراحی لوگو است. این یک مرحله اساسی است، چرا که ما باید تفاوت موجود بین شما و رقبایتان را تعیین کنیم. اگر این کار را نکنیم، نتایج به احتمال زیاد یک کلیشه عمومی است که قبلاً هزاران بار دیده شده است.

این بدان معنی است که طراح فقط بر اساس خواسته های مشتری کار می کند و به سرعت وارد مراحل ایجاد می شود. چنین فرایندی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. درخواست مشتری از جهت طراحی (رنگ های دلخواه، قلم ها، نمادها و غیره).
  2. ایجاد سریع تغییرات و اصلاحات مختلف و ارائه طرح دلخواه مشتری (حتی به قیمت اینکه به ضرر او و کسب و کارش باشد).
  3. ارسال طرح نهایی و فاکتور

 

این روند را می توان در طی یک یا نهایتا دو روز انجام داد؛ بنابراین دلیل پایین بودن قیمت طراحی انواع لوگو را به خوبی توضیح می دهد! سوال این است که آیا می خواهید طراحی لوگویی را که سال ها نمایانگر هویت برند شرکت شماست، به دست یک دانشجو یا طراحی با شغل دوم که بسیاری از پروژه های دیگر را در کنار شما قبول کرده است، بپردازید؟

قیمت طراحی انواع لوگو در اصفهان

روند طراحی لوگو 500 هزار تا 2 میلیون تومانی

با پرداخت 500 هزار تومان یا بیشتر، می توانید یک لوگوی حرفه ای و نسبتا عالی تحویل بگیرید؛ به شرطی که طراح تجربه کافی داشته باشد و از استانداردهای حرفه ای پیروی کند.

روند کامل طراحی لوگو در این پلن شامل مراحل زیر است:

  1. تحقیق درباره مخاطبان هدف مشتری
  2. آنالیز و رصد رقبا
  3. تنظیم جهت طراحی (با استفاده از خلاصه طراحی و / یا صفحه خلق و خوی).
  4. ایجاد بسیاری از مفاهیم طراحی.
  5. پالایش مفاهیم با بیشترین پتانسیل.
  6. انتخاب مفهومی که به بهترین وجهی ارزشهای مشتری و پیام مارک را بیان کند.
  7. ارائه پیشنهاد لوگو به مشتری (همراه با نمونه هایی از کاربردهای روزمره).
  8. اصلاح آرم براساس بازخورد (اختیاری).
  9. آماده سازی چندین تغییر رنگ و ترکیب آرم.

قیمت طراحی لوگو در اصفهان

همانطور که در بخش های مختلف مطلب، در مورد قیمت طراحی انواع لوگو صحبت کردیم، هزینه طراحی لوگو در اصفهان مسئله ی است که به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از اصلی ترین معیارهای تاثیرگذار و تعیین کننده در هزینه طراحی لوگو حرفه ای در اصفهان، مسئله تبحر و تخصص طراح و یا شرکت طراحی مورد نظر می باشد. طراحی حرفه ای، خلاقانه و با کیفیت از اصلی ترین وجوهه تفاوت در بین طراحی های لوگو و آرم های تبلیغاتی می باشد. در ضمن، شرکت‌ های تبلیغاتی،  هرکدام نسبت به امکاناتی که در طی طراحی لوگو در اختیار شما قرار می‌دهند تعرفه های خاص خود را دارا می باشند. البته هر ساله از سمت صنف طراحان گرافیک کشور تعرفه ‌هایی در نظر گرفته خواهد شد اما باز هم این خود شرکت‌ طراحی لوگو در اصفهان است که قیمت را تعیین می‌کند. لذا بهتر است قبل از ثبت سفارش طراحی لوگو حرفه ای که لازم دارید نمونه کارها و میزان خلاقیت آن‌ها را بررسی کنید تا از منصفانه بودن قیمت ها مطمئن شوید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید